Vauvalle aurinkorasvaa?

Onko olemassa mitään aurinkorasvaa, jota voi käyttää myös aivan pienellä (2,5kk) vauvalla? Tarkoitus ei todellakaan ole pitää vauvaa auringossa, mutta veneellä ollessa siltä ei voi tyystin välttyäkään.

ostin apteekista en nyt muista merkkiä (17? hinta-eli kallista :'( ) mutta se ei imeydy ihoon vaan jää ihon pintaan ja kääntää auringonsäteet poispäin. Eli tärkeää on että voide ei imeydy vauvan ihoon-markettien voiteet imeytyy esim.nivea yms. Kyllä ne apteekissa tietävät!

Meillä apteekissa sanoivat, ettei ihan pienille suosittele yhtään mitään vaan pitkiä ilmavia vaatteita ja kunnon hattua suojaksi. Vähän isommalle vauvalla laittaisin vaan ja ainoastaan fysikaalista suojaa sisältävää voidetta, niitä saa apteekista. Meillä on taaperolla Louis Vindmer ja oon tykännyt, Eucerinilla taitaa olla myös.

Kaupoissa myydään jotain vauvojen aurinkorasvoja ja niissä lukee, että voi laittaa esim. alkaen 6 kk. Itse en kyllä ostaisi ja laittaisi, sillä mukana niissä mitä mä katsoin oli myös kemiallista suojaa, joka imeytyy ihoon.

Meillä vain vaavilla on naama ruskettunut, vaikka olen koittanutkin pitää häntä siten, ettei aurinko osuisi kasvoihin, eikä liene kovin terveellistä sekään vielä tuon ikäiselle :/ muutoin ollutkin suojattuna vaatteilla, Olen koittanut pitää häntä siten, ettei säteet paista naamaan päin, mutta kun liki kaikki päivät ollaan ulkona ja jo vesikin heijastaa säteitä, tuo naaman suojaaminen jollain keinoin saattaisi olla suotavaa ;) Taidan poiketa myöskin apteekissa kysäisemässä asiaa =)

Dooris kun te kerta veneilette paljon niin käyppä VauvaPopissa siinä Prisman vieressä, ne myy niitä UV-suojavaatteita ja lakkeja. Normaalien vaatteiden läpikin menee aurinko ja vesillä etenkin. Rasvaa ei suositella alle 2-vuotiaalle vaikka niitä vauvarasvoja saakin 6kk alkaen laittaa...

Ei rasvoja pienille vauvoille! Aineet niistä imeytyy ihon läpi ja voivat olla haitallisia. Vaatetta (uv-suojalla tai ilman) ja varjoon. Jos on paljon ulkona niitä on semmoisia "telttoja" joissa vauva voi olla ja suojaavat arskalta.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Dooris kun te kerta veneilette paljon niin käyppä VauvaPopissa siinä Prisman vieressä, ne myy niitä UV-suojavaatteita ja lakkeja. Normaalien vaatteiden läpikin menee aurinko ja vesillä etenkin. Rasvaa ei suositella alle 2-vuotiaalle vaikka niitä vauvarasvoja saakin 6kk alkaen laittaa...
Mäkin aioin suositella UV-vaatteita, niitä voi tilata myös netistä.

Yhteistyössä