Vauvalla vatsantoiminta ongelma

  • Viestiketjun aloittaja asiallista apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
asiallista apua kaipaava
Taloudesta löytyy siis ronski kuukauden ikäinen lapsonen jolla on nyt ilmennyt monena iltana itkuisuutta, syykin selvisi eilen, kakka on siis muuttunut yks-kaks huomattavasti kiinteämmäksi mitä normaali "maitokakka" on, ruokavaliossa ei ole tapahtunut tosiaankaan mitään muutoksia, alusta asti on ollut NAN1-korvikkeella, Gefilus-tippoja olen nyt hänelle muutamana iltana antanut mutta ei tunnu auttavan, huutoa jatkuu muutama tunti kunnes nukahtaa yöunille.

Mikä mahtaisi olla hyvä konsti hieman "löystyttää" tuota kakkaa tai mikä mahtaa olla syynä tuohon kakkan kiinteytymiseen?
 
asiallista apua kaipaava
Voiko sopivuus-ongelma muka tulla vasta yli kuukausi jälkeenpäin, lapsi oli siis heti päivän ikäisestä tuolla korvikkeella ja koskaan aikaisemmin ei ilmennyt edes pieru-ongelmia...?
 
äippä 2010
meillä korvike meni vaihtoon vasta 4kk ikäisenä, siihen saakka ei ollu mitään isompaa mutta sitten tulikin vaikka mitä masuvaivaa ja korvikkeen vaihto auttoi. Eli korvikkeen vaihtoa suosittelen.
 
Kokeilisin
En tiedä korvikkeista, mutta meillä ainakin kävi niin, että herkistyi pikkuhiljaa rintamaidon läpi maitoproteiinille (maitoallergia)... Vasta 8 kk ikäisenä meni niin pahaksi, että jätin omasta ruokavaliosta maidon pois.
 
joskus vauvalla syystä tai toisesta on ummetusta. kokeile mallasuutetta, toimii erinomaisesti ! mulla nyt 4kk vauva jolla on ollu lähes syntymästä asti koko ajan ulostusongelmia. ei auttanu maitomerkin vaihto mut mallasuute autto heti!
 
asiallista apua kaipaava
mipsu:
Niin ajattelinkin ensin testata tuttelin ja jos ei muutosta niin ton Baby Sempin, hauska ajtella kuinka erilaisia kaksi lasta on kun esikon ei maha sietänyt tuttelia tai muita ollenkaan ja NAN oli ainut ja tämä on sitten täysi vastakohta :)
 
asiallista apua kaipaava
LauNel:
Olen siis antanut Gefilus tippoja jo muutamana päivänä, ja jos ne annan aamulla niin illalla kyllä tulee kakka, ja jos annan vasta illalla/iltapäivällä niin aamulla on vaipallinen tavaraa kyllä :)
 

Yhteistyössä