Vauvalla "suora suoli" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilli**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilli**

Vieras
Jos 8kk ikäinen poikani syö kalaruokaa lounaaksi klo 12, hänen kakka haisee klo 18 kalalle ja siinä on tilliä joukossa. Onko tämä normaalia? Tuleeko ruoka todellakin 6 tunnissa vauvan suoliston läpi, vai onkohan kyseessä jokin imeytymishäiriö? Vauvalla ei ole mitään oireita, ei ripulia, itkuisuutta, eikä iho-oireita, joten kalaa uskaltanee jatkossakin antaa? Onko kokemusta vastaavasta?

Mä muistelisin jostain biologian tunnilta, että aikuisella kestää n. 8 tuntia että ruoka menee suoliston läpi, niin että olisko toi nyt ihan normaalia kuitenkin toi 6 tuntia? :) Tää on tosin ihan mun omaa mutu-tuntumaa, eli ehkä kannattaa tarkistaa jostain...

Mulla on kaksi tuommosta suorasuolista :D Vanhemmilta perittyä.

Tänään aamulla poitsu söi rusinoita joskus klo 7-8. Klo 12 vaihdoin vaipan ja siellä niitä rusinoita oli :) Kakan koostumuskin oli mielestäni ihan normaali.

Esikoinen on ihan samanlainen. Joku kunnolla kuivua sisältävä ruoka aiheuttaa oikein "kurakakan" ja jos syödään kuituköyhää ruokaa, niin kakka on pökäleitä :) Eipähän ole ongelmaa ummetuksesta, todella kiva niin!

Kyllä se lapsen kasvu hiipuu jos jotain imeytymishäiriöitä on. Ollaan vaan iloisia nopeasta suolesta!

Yhteistyössä