vauvalla sukkahousut

• Viestiketjun aloittaja stan laurell
  • Ensimmäinen viesti
stan laurell
Mulla kun on tuttuja keillä samanikäsiä vauvoja omani kanssa niin on ollut jännä huomata miten erilailla äidit pukee vauvan.

Esim. nämä sukkahousut.
Mulla poika ja ei meillä ole ainuitakaan sukkiksia ja sitten taas mitä olen noita tuttavien kahta poikavauvaa nähny niin niillä aina sukkikset jalassa.

Onko siis yleistäkin tämä sukkahousut+body - yhdistelmä ?

Eniten meillä on ihan semmosia puuvillahousuja (ei collegehousuja) tai velourhousuja tai pehmosia farkkuja. Puolipotkareitakin tosi harvoin.
Niin ja vauva nyt ½v.

pokemon
Siis meidän pimulla on alusta asti ollut tää sukkahousu+body-tyyli, johtuu siitä että mitkään sukat ei pysynyt jalassa saati sitten puoli- tai kokopotkarit. Sukkikset oli vaan niin kätsyt käyttää...

meidän pojalla on sukkikset kahdesta syystä, ensinnäkin hänen on helpompi liikkua niissä (nyt 5kk) kuin housuissa.. ja muutenkin opettelee kääntymistä yms. ja toiseksi pysyy paremmin jalassa. kun sukatv tahtoo aina tippua ja housut puristaa...

unikuu108
mä kans body, puolipotkari/sukkis ja kokopotkari äiti oon. pojalla (6kk) on vaikka millä mitalla juuri näitä eikä oikeestaan ollenkaan housuja, paitoja ja sukkia. musta ne on epäkäytännölliset kun sukat ei pysy jalassa ja housut puristaa ja/tai on liian paksut. ja paita nousee aina ylös ja maha näkyy.
muistan anoppini kommentin kun menimme poitsun kaa kylään ekan kerran, että pojalla sukkahousut.. kait sitä ajatellaan et se on tyttöjen hommaa..mä taas mietin että ne on kätevät ja lämpimät..ja antaa tosi paljon liikkumisvaraa.

unikuu ja teukka

Meillä kolme poikaa ja kaikilla oon käyttänyt sukkahousu+body-yhdistelmää.. Kaksosilla tuli käytettyä myös potkareita ja puolipotkareita kun vaatteet oli aina loppu, pyykissä tai kuivumassa.. Mun mielestä sukkikset pysyy paremmin jalassa ja on ainakin meidän muksuille ollut satakertaa helpommat pukee..

Yhden äiti
Meidän 11kk neiti on ollut aina aika pulskan sorttinen ja sukkahousut on kuin makkarankuoret jalassa. Ollaan jonkinverran käytetty, jos muita housuja ei ole ollut puhtaana. Kaikki on saatuja, itse en ole ostanut yksiäkään. Mieluiten meillä käytetään puolipotkareita tai kokopotkareita ja jonkin verran vyötärömallisia trikoohousuja+sukkia. Jotkut sukat pysyy huonosti, mutta esim Vendin sukat on tosi hyviä! Tosin tyttö riisuu sukkiaan itse :D .

Meillä käytettiin puolipotkareita ja bodya, kunnes pojan jaloista kasvoi liian suuret ja sitten bodya ja sukkiksia. Mun mielestä se on pienellä ehdottomasti paras yhdistelmä, koska silloin on helppo liikkua eikä vatsa tai nilkat tule paljaaksi. Nyt, kun tuo jo kulkee huonekaluja pitkin niin käytetään housuja ja jos on kylmä niin lisäksi sukkia. Paljain jaloin vauva ei liukastele.

Jos joku käyttää mielummin housuja ja sukkia (en kyllä tajua miksi...) niin siitä vaan, mutta sitä en tajua, että miksi poikaa pitää kiusata epämukavilla ja -käytännöllisillä vaatteilla sukupuolensa takia. Meidän poika käyttää vaatteiden alla sukkiksia kunnes alkaa vaatia pitkiä kalsareita.

Meillä pidetään pojulla joskus sukkahousuja tässä kotosalla ihan pelkästään ja sitten housujen alla kylmemmillä ilmoilla, mutta jos jonnekin mennään kylään niin yleensä jotku housut on, ei sukkahousuilla.
Ja ei niiden kätevyydestä mihinkään pääse, samoin puolipotkuhousut on kätevät jos vaan ovat hyvän malliset.Ja varmaan poju tulee laittamaan sukkapöksyt jalkaansa niin kauan kunnes hanttiin laittaa, kun siskoltansa niitä perii :D

Kyllä meilläkin on pojalla on bodyn kanssa useimmiten joko potkarit tai sukkahousut. Puolipotkarit meinaa puristaa mahaa ja nuo sukkikset on sen verran venyvämmät ja mukavammat että pidän mielummin niitä. Housuja ei meillä käytetä lähes ollenkaan just sen takia että sukat ei pysy oikein millään jalassa ja nyt kun ilmat on lämmenny niin poikahan tukehtuu jos laitan sukkahousut ja vielä housut siihen päälle.
Tavallisia paitojakaan ei olla käytetty ainottakaan kertaa kun nousevat aina niin että selkä on paljaana.
Body+potkarit/sukkikset on parhaat niin kauan kun poikaa pitää kantaa sylissä :)

Ja tuohon sukupuoliasiaan vielä sen verran että on kyllä aika naurettavaa jos ei voi pitää poikavauvalla sukkahousuja sen takia ku ovat tyttöjen vaate - eikö se oo tärkeintä että vauvalla on mukava olla ja vaatteet ei paina eikä haittaa menoa?!

Tällä meidän pojalla 11kk on tälläkin hetkellä body ja sukkahousut =)
Mun mielestä nää vaan on niin kätevät. Sukat kun ei pysy hetkeäkään jaloissa, ja poika on niin älyttömän kuumaverinen, että housuissa tulee kuuma.

Meillä on poikavauvalla aina body+sukkahousut/puolipotkarit alusvaatteina ja niiden päällä päivävaatteet eli paita ja housut. Ilmojen lämmetessä jätän todennäköisesti paidan ja sukkikset pois, kun ikää alkaa olemaan jo 8 kk, ja sukatkin ehkä pysyy jo jalassa.

stan laurell
Kiitos vastauksista !

Eli yleistä näyttäisi olevan sukkistelu.
No ne saa nyt jäädä kuitenkin meidän pojulta kokeilematta, luulisin että sekin on aikamoinen makkarankuori niissä kun on tällä hetkellä aika potrassa kondiksessa.

Ja lisään vielä että kyllä meillä vauva ihan liikkumaan pääsee tavallisissa housuissakin, eipä noi kääntymisiä sun muita ole estelleet (kuten ei kestovaipatkaan.)

Hyvää kevättä :flower:

Mun esikoinen (tyttö) oli varmaan liki 2v kun ostin ekat sukkikset joihinkin juhliin... ;) Inhoon ite sukkiksia eikä ees tullu mieleen lapselle laittaa...Edellenkin tokalöuokkalainen tyttö käyttää mielummin kalsareita kun sukkiksia!!

Noilla pienemmollä on kyllä ollu sukkahousuja ihan vauvasta saakka (tyttöjä hekin), mut useimmiten päällä on body , housut ja sukat.

Musta näyttää jotenkin puolalastomalta olla sukkahousuissa ilman hametta/mekkoa/päällyshousuja...

Yhteistyössä