Vauvalla ripulia?!

  • Viestiketjun aloittaja Pauzi
  • Ensimmäinen viesti
Pauzi
Tää voi olla vähän typerä kysymys, mutta mua huolettaa niin hirveästi tuo meidän tyttö, 3vkoa... :ashamed:

Millaista teidän vauvojen kakka on? Mistä tiedän onko vauvalla ripulia? Meillä kakat on keltaisia, ja ne imeytyy täysin vaippaan. Siinä ei ole sellaista raikeisuutta/ryynisyyttä kun mun mielestä yleensä... Voi että, tänään tyttö huus taas nii tuskissaan että oikein sydäntä kouristi!! Pitäiskö mun huomenna viedä typy lääkäriin? Ei tuo voi olla normaalia... En tiedä mitä tehdä :'( Vai olenko jo väsymyksestä sekaisin ja ylihysteerinen? Vastatkaa joku edes jotain.
 
Jii
Et kerro imetätkö vai saako vauvasi korviketta, mutta jos imetät, kakka on keltaisempaa kuin jos annat korviketta, silloin sen väri on enemmän vihertävää.

Rintamaitoon vaikuttaa kaikki mitä syöt, vauva saattaa saada vatsavaivoja jos ruokavaliossi sisältää aikuisellekin vatsavaivoja aiheuttavia aineita. Näitä vivgat olla esim. ruisleipä, paprika, kurkku, hiilihappopitoiset juomat, kahvi, jne...

Jos ripuli on edelleen jatkunut niin vie ihmeessä tyttö lääkäriin, hän on vielä niin pieni. Kakan koostumuksen pitäisi tosiaan olla vähän ryynimäistä eikä huolesi ole yhtään turha!

Tsemppiä :hug:
 
Moi! Meillä lapsella on allergioita ja pienenä huusi vatsaansa imetettäessä. Aluksi kakat oli normaaleja. Sitten hävisi "ryynit" ja kakka alkoi olla löysää ja imeytyä vaippaan. Lopulta se meni vihreäksi ja limaiseksi. Tällöin jopa minä tajusin, ettei kaikki ollut kunnossa. Neuvola tosin kutsui sitä "koliikkikakaksi"! No joo, kannattaa vielä lasten allergologille, ei neuvolalääkärille.
 
Meillä myös kaikilla vauvoilla ollut tuollaista vesi ripulia. Ryynimäisyys hävisi siinä alta kahden viikon ja kakkaa oli joka vaipassa. Neuvolassakin sanottiin että tuon ikäisen kakan ei pitäisi vielä valua lahkeen kautta ulos. Meillä on valunut jokaiselta. En edes tiedä miltä normaali kakka näyttää. :headwall: Nyt kun tyttö (6vk) on ollut kaksi päivää apteekin korvikkeilla, ei kakkaa ole tullut vielä lainkaan. Mielenkiinnolla odotan milloin tulee ja minkä näköisenä. Meillä kun edellinen neiti (myös 6 vk silloin) oli allerginen apteekin maidolle ja alkoi kakata kerran viikossa lakupötköä. Ja tuo koliikki kakka... :headwall: :headwall: :headwall: Tietämättömien puheita.
 

Yhteistyössä