Vauvalla ripuli jo viikon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkoi yks kaks viime viikon keskiviikkona. Heti ruoan jälkeen, ja ihan sama mitä syö kiinteää tai rintamaitoa, kaikki tulee ripulina ulos samantein :/ maanantaina oltiin lääkärissä, korvatulehdus löytyi ja sai antibiootin siihen. Mutta kauanko tuo ripaska voi jatkua, kun onhan nuo antibiootit jo varmasti alkanut 'purra' tulehdukseen??? Joo ja tiedän, että ab voi laittaa myös mahan sekaisin, mutta jotenkin kuvioon sopisi, ettei ripuli pelkästään niistä johdu... Vauvala ikää kohta 8 kk. Rela-tippoja annan päivittäin myös.

Pienellä vauvalla voi ripulitauti kestää reilun viikon. Itse odottelisin rauhassa esim. perjantaihin asti ja sitten veisin lääkäriin jos ei ole helpottanut. Tai veisin aikaisemmin jos lapsi on selkeästi väsähtänyt tai kuivunut. Rela-tipoista en tiedä, mutta ainakin gefilus-tippojen uskotaan lyhentävän ripulin kestoa.

Tuskin se ripuli pelkästään ab-kuurista johtuu, kun kerran alkoi ennen kuuria. Todennäköisesti sama virus aiheuttanut myös korvatulehduksen. Yleensä ab alkavat vaikuttaa nopeasti, ainakin itse olen huomannut että lapsen olo helpottaa jo toisen lääkeannoksen kohdalla. Allergiaa ei kannata ainakaan vielä alkaa epäilemään.

Meillä on kaikilla lapsilla (4kpl) ollut pienenä yli viikon kestäviä ripuleita. Nyt vanhempana ne ei enää kestä niin kauaa.

Pikaista paranemista pienelle!

Yhteistyössä