Vauvalla mustelmia jaloissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinoV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AinoV

Uusi jäsen
27.10.2010
1
0
1
Tuntuu vaikealta kirjoittaa aiheesta, mutta on pakko. Löysin eilen kolmekuukautiselta vauvaltani mustelmia jaloista sen jälkeen kun hän oli ollut isänsä kanssa muutaman tunnin. Mies kertoi kysyttyäni että hänellä oli mennyt hermo vauvan itkuun ja hän oli purrut vauvaa molempiin jalkoihin ja varpaista. Hän sanoi ettei ollut ravistellut lasta. Vauva vaikuttaa minun kanssani hyvin voivalta ja hymyilee tavalliseen tapaan. Olen kuitenkin täysin turta enkä tiedä mitä tehdä.

Minulle ei tullut yllätyksenä että mies ei kestä oikein vauvan itkua. Mutta tähän asti hän on ratkaissut tilanteen viemällä vauvan sänkyyn hetkeksi ja rauhoittunut itse. Perheväkivaltaa tai sen uhkaa tai sanallistakaan väkivaltaa meillä ei ole ollut.

Mitä minun pitäisi tehdä? Mies on häpeissään eikä kiellä tapahtunutta. En halua että tämä toistuu enää ikinä.

Haluaako mies apua asiaan? Jos haluaa niin hakekaa apua esim nauvolan kautta, sieltä kyllä auttavat. Ja jos ei koe tuota millään lailla ongelmaksi niin sitten tuskin haluaa muutostakaan. Voimia sinne!!! Varmasti rankka tilanne!

Tosi kurja tilanne!

Ihan ensin, älä jätä lasta enää yksin isänsä hoitoon. Onko teillä perhettä, sisaruksia tms. joita voisit tarvittaessa pyytää apuun?
Keskustele asiasta miehesi kanssa. Kannusta miestäsi hakemaan apua nyt heti kun mitään lopullista ja peruuttamatonta ei vielä ole tapahtunut! Jos vauvan itku on noin kova juttu, pelottaa ihan ajatella miten käy kun uhmainen lapsi oikein uhmaa, saati murkku!
Voimia! Ja niin raskasta kuin tämän asian käsittely onkin, älkää lakaisko sitä maton alle!!

Joo kyllä mäkin heti eroisin tollasesta miehestä. Mies tarttee apua ongelmiinsa. Ja vielä myönsi sinulle mitä oli lapselle tehny, sairasta! Kuinka voi puollustus kyvytöntä vauvaa pahoinpidellä??? En kyl tajua! Äijä vaan pihalle niin voitte vauvan kanssa jatkaa kahdestaan elämäänne. Ja ÄLÄ missään nimissä jätä vauvaa enää isällensä. Ja MUISTA apua saat aina, jos sitä tarvitset! Esim. Lastensuojelusta. Itse olen lapselleni sieltä saanut tukiperheen tyttärelleni, koska en voi antaa häntä isälleen kun isä vetää aineita ym ym..

Mielestäni sinun ei kannata enää jättää vauvaa yksin isänsä kanssa. Itsestäni tuntuu, että on hyvä, kun miehesi myöntää mitä on tehnyt, eikä kiellä tai salaa tekoaan. Eihän tuo normaalia käytöstä ole missään tapauksessa, mutta minusta on hyvä, että olette ottaneet asian puheeksi. Jos miehesi katuu ja haluaa muutosta itse, voisi olla hyvä hakeutua lääkäriin ja terapeutille. Myös neuvolasta voisi kysyä apua. Mikäli miehesi ei näe asiaa pahana tai halua hakea apua tai muutosta asiaan, siinä tilanteessa en usko, että sinun ja lapsesi on hyvä jäädä miehen luokse.

Voimia teille. Ole lapsesi lähellä. Ole hänelle turvallinen aikuinen, äläkä missään tapauksessa jätä lasta yksin miehesi kanssa. Toivottavasti saatte apua.

Voimia Sinulle,
jotta jaksat olla ympärivuorokautisesti vauvasi lähellä. Älä jätä enää vauvaa isän kanssa kahden. Käänny/kääntykää neuvolan puoleen ja pyytäkää apua. Älä jää odottamaan, vaan soita huomenna, teet sen lapsen takia.

Yhteistyössä