Vauvalla angiina?

Kertokaahan te viisaammat, voiko vauva sairastua angiinaan? Tästä tuntuisi olevan kahta mielipidettä. Itse potenut jo 6 viikkoa kyseistä tautia ja nyt on vauva kuumeessa. Eivät edes testanneet lääkärissä 10 kk vauvaani. :(

"vieras"
meidän vähän reilu 1v oli angiina. itse sairastuin ensin ja sitten tuli vauvalle. en ollu syöny samasta lusikastakaan että voi voi tarttua muutenkin. kannattaisi testauttaa vauvakin.

Kiitosta. Tämä riittääkin siihen että roudaan hänet huomenna kokeisiin. :) Sillä se selviää. Lääkäri sanoi ettei tartu alle 1 vuotiaisiin, mutta hoitaja oli eri mieltä. Totesi kuitenkin, että onhan hän lääkäri joten uskotaan häntä. Minä en. Onneksi vauvalle on vakuutus niin ei tartte jonotella arvauskeskukseen, vaikka mulla on siellä kyl maailman paras lääkäri. :)

"täti"
Hei ! Poika sairasteli noin 3 viikkoa eikä tajutttu että oli angiina kun vauvalle sitä ei voi muka olla . Kiitos lääkärille joka passitti nielutestiin ja saimme lääkkeet !

valepalstalääkäri
Tietty se voi olla minkä ikäisellä tahansa. Voi silti olla totta, että se on harvemmin aivan pienillä vauvoilla. Tyhmästi sanottu silti lääkäriltä. Kun sulla kerta itellä on se tauti, niin olishan vauva tietysti pitänyt testata. No mutta huomenna siten testataan.

vauvan_angiina
Paikallisen terveyskeskuksen lääkäri ei katsonut kunnolla poikamme 8kk kurkkua ja nielua vaikka sekä minulla että miehelläni oli testattu angiina. Ihmettelimme kun räkätauti ei mene ohitse ja vauva ei kertakaikkiaan syönyt mitään. 4pvän päästä menimme yksityiselle lastenlääkärille ja hän katsoi nielun kunnolla ja passitti saman tien nielunviljelyyn. löytyi streptokokkibakteereja! Olemme todella vihaisia lääkärille, joka väitti ettei vauvoilla ole angiinaa koska lapsemme joutui monta päivää olemaan kivuissaan ja syömättä tämän tutkittua pojan. Mikseivät lääkärit voi pienellä testillä poissulkea mahdollisuutta ja päästää perheen paljosta surusta ja unettomuudesta? Sanoi myös, että pitää olla korkea kuume. Ei ollut kuumetta minulla eikä vauvalla mutta silti angiina todettiin testeissä.

Yhteistyössä