Vauvakuumeisten ammatit? :)

Eli kertokaas millä aloilla työskentelette ja miten luulette mahdollisen raskauden vaikuttavan sitten työssäjaksamiseen/käyntiin?

Itse olen hoitoalalla ja teen kolmivuorotyötä. Olen kauhuissani jo valmiiksi, koska muutenkin olen kokenut kolmivuorotyön todella raskaaksi. Varsinkin yövuorot ovat nykyiselläänkin erityisen raskaita.
 
Sosiaalialalla, ihan perus päivätyö, toimistossa paljon, mutta myös paljon ryhmien kanssa touhuamista ja "opetusta". Kahden keskisiä keskusteluja, kirjaamista, suunnittelua. Mulla on muutenkin surkea muisti niin pelkään alkavani unohtelemaan vielä enemmän mitä olen sopinut kenenkin kanssa yms ja unohtelen asioita. Pahinta on kyllä nyt jo se, että kuume on niin kova ettei työt oikein ole hetkeen maistuneet.... :) Ehkä tämä tästä, plussa on jo ehkä nurkan takana!

Uskon helmikuun, että kolmivuorotyö on raskaana rankaa. Olen tehnyt moista joskus ja oli kyllä pää välillä melko sekasin vaikka en raskaana ollutkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
Sosiaalialalla, ihan perus päivätyö, toimistossa paljon, mutta myös paljon ryhmien kanssa touhuamista ja "opetusta". Kahden keskisiä keskusteluja, kirjaamista, suunnittelua. Mulla on muutenkin surkea muisti niin pelkään alkavani unohtelemaan vielä enemmän mitä olen sopinut kenenkin kanssa yms ja unohtelen asioita. Pahinta on kyllä nyt jo se, että kuume on niin kova ettei työt oikein ole hetkeen maistuneet.... :) Ehkä tämä tästä, plussa on jo ehkä nurkan takana!

Uskon helmikuun, että kolmivuorotyö on raskaana rankaa. Olen tehnyt moista joskus ja oli kyllä pää välillä melko sekasin vaikka en raskaana ollutkaan
Juu, toi unohtelu kyllä mullakin varmaan vaan pahentuu, nykyäänkin kalenteri on täynnä jos jonkinlaista menoa ja aikataulujen sovittelua, katsotaan moneenko sovittuun menoo jää menemättä. :D
 
toimistotöitä - joita on niin paljon, ettei 40h riitä viikossa :(
viimeistään jos raskaudun ja jos väsyn, alan tehdä normaalia viikkoa
enkä todellakaan palaa heti äitiysloman jälkeen töihin

työ on onneksi fyysisesti kevyttä!

koulutus on lääketieteen ja terveydenhuollon välimaastosta, joten aika kriittisesti ("tieteellisellä silmällä" ) luen keskusteluja ja netin tietolähteitä raskautumis-asioista! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anna-79:
toimistotöitä - joita on niin paljon, ettei 40h riitä viikossa :(
viimeistään jos raskaudun ja jos väsyn, alan tehdä normaalia viikkoa
enkä todellakaan palaa heti äitiysloman jälkeen töihin

Joo, en kanssa ole todellakaan heti menossa takaisin töihin jos se vauva sieltä nyt tupsahtaa! Viimeksi jouduin periaatteestani luopumaan ja menin töihin kun esikoinen oli 10kk. Nyt meinaan olla ainakin sen 3 vuotta pois ja jos luoja vielä kolmannenkin soisi niin vielä monta vuotta päälle. Mikäs tässä nyt on ollessa kun on virka ja kaikki, viimeksi olin tyhjän päällä, opinnot juuri lopettaneena ja uudella paikkakunnalla....

 
Olen liikunnanohjaajana kuntoklubilla :wave: ja viimesyksynä odottaessani viidettämme olin vetämässä jumppaa vielä kaksi viikkoa ennen synnytystä :p Riippuu niin ihmisestä ja raskaudesta. Minun kohdallani liikunta on vaan ollut hyväksi ja auttanut varmasti synnytyksissä sekä palautumisessa.
 
Lasten iltapäiväkerhossa tällä hetkellä työskentelen vielä tovin. Jatkosta ei varmaa tietoa. En usko, että raskaus tuolla työskentelyä juuri haittaisi, ellei sitten olisi kovaa pahoinvointia hajujen seurauksena.
 
Olen kahden lapsen kotiäiti, opiskelija ja yksityisyrittäjä eli kiirettä riittää mutta toisaalta olen saanut kaikki sovitettua hyvin yhteen niin nou hätä.

Syksyllä mies vähän lupaili että voisi olla syyslukukauden puolestani kotihoidontuella jotta saisin opiskella rauhassa. Opiskelu ja työnteko ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa ongelmana, molemmilla kerroilla olen ollut raskaana koko lukuvuoden. Tosin kakkosen kanssa järkyttävä raskauspahoinvointi pakotti viikoksi sairaslomalle ja kävimpä hakemassa vähän nesteytystäkin sairaalasta. Onneksi olo helpotti silloin joululoman aikana ja kevään pystyi opiskelemaan ja työskentelemään ihan normaalisti.
 
Hoitoalalla teen sijaisuuksia tällä hetkellä. Voipi olla, jos raskaudun ja kaikki menee hyvin, täytyy hyvissä ajoin alkaa vähentää noiden sijaisuuksien tahtia ja määrää... Nosteltavaa meinaan on, ja käy jo nyt välillä selän päälle :(
 
Tällä hetkellä työttömänä. Koulutukselta olen lähihoitaja, suuntautuminen lapset ja nuoret. Siltä alalta en ole tehnyt päivääkään töitä, oon jotenki mystisesti ollu esim. rahankäsittelijä ja numeropalvelussa..

Haaveammatti ois kotiäiti, jotenki se on niin pinnalla mielessä että en oo ees oikeen ajatellu töihin menemistä. Häät oli viime lauantaina ja niitten stressaamiseen meni useampi kuukausi. Nyt odottelen että raskautuisin.
 
Lähihoitaja minäkin, kaksivuorotyötä kylläkin. Kotihoidon puolella olen että en usko sen alkuun kyllä vaikuttavan kun meillä on nii vaihtelevasti nosteltavia ja asiakaskäyntejä pystyy hyvin sumplimaan muiden kanssa :)
 

Yhteistyössä