vauvakuumeilua ja pohdintaa ovistikuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heidikki

Uusi jäsen
23.08.2009
4
0
1
täällä ois tälläinen 29-vuotias parisuhteessa elävä nainen joka haaveilee miehensä kanssa ensimmäisestä lapsesta=) ehkäisylaastari lopetettiin heinäkuussa laastarittomaan viikkoon ja nyt sitten alkoi ensimmäiset luomumenkat... tosin väliä edellisiin menkkoihin tuli 5 viikkoa.. hormoonit oli vähän sekaisin kun menkat viipyi=(.. ajattelinkin että jos menkkoja ei kuulu,että mitä oikein teen... teinkin jo innoissani raskaustestin, mutta negaa näytti... pohdeinkin että mistä tietäisin ovulaatio hetken jos menkkoja ei kuulu tms. ...
nyt sitten ootellaan menkkojen loppumista...

onko kenelläkään kokemusta ovulaatio tikuista? kannattaako niitä ostella, oisko niistä apua? onko merkeillä kauheesti eroa?
kiitos jo etukäteen neuvoista=)

Itse en ole vielä käyttänyt ovulaatiotikkuja, mutta suosittuja ne ovat niiden keskuudessa ketkä toivovat raskautuvansa. Sitten kun tuntee kroppansa hyvin, niin tikkujakaan ei tarvitse, koska tällöin oireista tuntee koska tulee ovulaatio. Mutta tikkuja suosittelen, itsekin niitä varmaan kohta tilainen esim. www.kotitesti.fi

Itse ostin alkuvaiheessa ovulaatiotikkuja, mutta mulle selvisi vasta vähän ajan päästä, että seuraamalla aamulämpöjä on helpoin ja varmin tapa tietää milloin ovulaatio oli. Ovulaatiotikuista en saanut koskaan sitä tosi vahvaa viivaa ja silloinkin kun ovulaatiotikku näyttää plussaa on hedelmälliset ajat jo käynnissä. Itsellä on joitain oireita ovulaation aikaan - joskus - eli kun oireita ei ole paljoa ja en oikein tiedä onko ne ovulaatiota ennen vai sen jälkeen, niin en voi omiin oireisiini luottaa.

Eli itse olen päätynyt seuraavaan: Seuraan aamulämpöjä pari kuukautta --> Saan selville montako päivää ennen kuukautisia ovulaatio tapahtuu. Käytän kyllä tukena ovulaatiotikkuja, mutta mulla ainakin ovulaation huomaa selkeästi aamulämmöistä (ovulaation jälkeisenä päivänä aamulämpö on noussut. Mulla +0,3 astetta), mutta ovulaatiotikuista en ole saanut yhtä selkeää vastausta. Ja kun mulla on kierto tosi säännöllinen ja tiedän, että aika ovulaatiosta kuukautiseen pysyy naisilla vakiona (lähes poikkeuksetta), niin saan sillä selville milloin on parhaat päivät omalta kohdalta (eli ovispäivä + pari päivää sitä ennen).

Harmittaa vähän, kun en tajunnut tota heti yrityksen alussa. Nyt ollaan yritetty 5kk, mutta ainakin alussa me yritettiin kovasti tähdätä oikeaan ajankohtaan, mutta nyt jälkeenpäin kun sain selville oman luteaalivaiheen pituuden (aika ovulaatiosta kuukautisiin), niin olen huomannut, että ollaan muutaman kerran just hengähdetty seksissä väärään aikaan. Samalla myös mulle selvisi se, että oma luteaalivaihe on lyhyt ja saattaa vaikeuttaa estää raskaaksi tuloa ilman lääkitystä -> eli mulle tämä on oikea tapa.

Eli kannattaa ovistestejä kokeilla, mutta ehkä suosittelisin, että mittailisit aamulämpöjä ennen ovista ja sen jälkeen, niin saat selville milloin täsmälleen se ovis oli.

Toivottavasti tästä romaanista oli apua! :)

Yhteistyössä