Vauvakuumeesta, jos joku jaksaa lukea..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mevaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mevaan

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
1 298
0
36
Oonko mä ihan tyhmä, kun mietiskelen plussat ja miinukset siitä, et voisko tuo kolmas tulla jo vai ei.. Siis mä oon miettinyt paljon miinuksiakin ja nyt en oikein tiiä mitä pitäis tehä tai mitä tehdään. Mieskin tuosta ilmoitti et hällä vauvakuume. :/
Tulis auton vaihto, kun ei mahtuis kaikki tuohon autoon ja se on kuiteskin vasta puoli vuotta vanha. Kuopus aika pieni vielä ja esikon ja kuopuksen ikäeroa on vajaa kaksi vuotta. Olen kokenut sen tosi rankaksi.
Nyt silleen helpottanut et pojat on hoidossa ja ite töissä silloin kun niitä sattuu olee. Tarttis sen isomman asunnon joka tuntuu olevan kiven takana. Miehen työvuorot ei oo parhaat mahdolliset ja joutuisin olee aikas paljon yksin lasten kanssa.. jaksanko, sitä en tiiä. :/
Jos lapset kotona, niin en kyllä jaksa pitkään.. Oisko siis tyhmää pitää lapset hoidossa ja olla itse vauvan kanssa kotona, edes puolipäivää? No, tästäkin on montaa mielipidettä sit taas.. Ja ehtishän tuo kuopus kasvaa jos nyt alkais yrittää, olis ainakin sen 2,5v.

Mulla tunteet sekaisin, tavallaan on kovakin vauvakuume mut kun noilla muksuilla huonoja päiviä niinku esim. tänään.. niin ei tulis mieleenkään et vielä olis vauvakin hoidettavana. :(

Tälläsiä mietteitä, jos joku jaksaa lukea. Enkä halua p.askaa niskaan, se on selvää..

Kaikkee sitä ihminen miettiikin.. No, mä lähen ettii toisen palstan missä mun viesteihin vastataankin. Oon joo huomannut, et sanon mä mitä vaan tai laitan ketjuun jotain vastakseni, niin eipä siihen sitten kukaan mitään enää laitakaan.. Ilmeisesti mua ei täällä kaivata.

Joten heips teille! Ilmeisesti parempaa seuraa muista. :wave: :/ <br><br>

Jaksoin lukea. :) Mä painiskelen vähän samojen asioiden kanssa, tosin meillä on vain tuo yksi pian 4v poika ja järki sanoo että pian ehkä kannattaisi tehdä se toinen. Mut, tykkään käydä töissä ja elämä on jotenkin niin mukavan helppoa nyt, oon kai sitten liian tottunut tähän kun ei oikein ole sitä tunnetta että vauva voisi tulla.. Miehellä on ollut jo pitkään vauvakuume ja se muutenkin suhtautuu asioihin mutkattomammin..
No joo, eipä musta sulle tainnut olla kyllä mitään "apua", mut kiva huomata että on muitakin jotka näitä asioita pohtivat, etten tunne olevani ainoa itsekäs.. :whistle:

Kiitokset sulle. Kyllähän tuo auttoi, vaikkakin teillä vaan tuo yksi pyörii jaloissa. Ain sitä miettii et kahden kanssa nyt on suht helppoo mut entäs sitte jos molemmat tarttee raahata neuvolaan..

No tehkää ihmeessä kolmas :heart: Ja et oo todellakaan pöllö, vaan JÄRKEVÄ jos viet toiset muksut hoitoon ja annat sitten tuoreelle vauvalle aikaa. Vauvat on ihania!! :heart: T.pikkuvauvan onnellinen äiti

No meillä on kolmas vasta masuasukkina mutta... No ensinnäkään eihän se kolmas välttämättä heti saa alkuaan kun "luvan antaa". Vähän vaikea sanoa mitään tuohon autojuttuun, meillä ei ole autoa ollenkaan. Kaksiossa asuttiin vielä pari viikkoa sitten, mutta isompi asunto saatiin aika pian kun vaan jaksettiin pommittaa asuntotoimistoa ;) en sitten tiedä tarkoitatko omistusasunnon etsimistä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:43 Venus kirjoitti:
Kiitokset sulle. Kyllähän tuo auttoi, vaikkakin teillä vaan tuo yksi pyörii jaloissa. Ain sitä miettii et kahden kanssa nyt on suht helppoo mut entäs sitte jos molemmat tarttee raahata neuvolaan..
Niinpä, tulee mietittyä kyllä juuri noita käytännön asioita ja myös sitä kun mies tekee aikamoisia päiviä toisinaan niin sekoisinko mä täällä sitten. ;) Tuosta hoitoasiasta muuten, sen olen päättänyt että poika kyllä saisi jatkaa päiväkodissa esim. puolipäiväisenä, mitäpä tuon ikäiselle olis kotona ohjelmaa äidin ja vauvan kanssa kun viihtyy hoidossa kuitenkin erinomaisesti. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:47 TheSimpsons kirjoitti:
No meillä on kolmas vasta masuasukkina mutta... No ensinnäkään eihän se kolmas välttämättä heti saa alkuaan kun "luvan antaa". Vähän vaikea sanoa mitään tuohon autojuttuun, meillä ei ole autoa ollenkaan. Kaksiossa asuttiin vielä pari viikkoa sitten, mutta isompi asunto saatiin aika pian kun vaan jaksettiin pommittaa asuntotoimistoa ;) en sitten tiedä tarkoitatko omistusasunnon etsimistä...

Ei vaan vuokra-asunnon. Me ollaan pommitettu ja huoltofirma kusenut kaiken, se ei enää ole edes meidän vika.. Kovasti väittivät etteivät olleet meillä käyneet tekemässä maaliskuussa kuntotarkistusta.. Vaikka saunakin rempattiin silloin..
No, mutta eiköhän tämä tästä.. Täytyy ton toisen puolikkaan kanssa jutella paremmin, onhan tässä kaikkee sitten.. Kierukan poistoo ja sellasta.

Kuopusta kun yritettiin niin meni 1,5kk ja tein plussan. Esikoisesta jätin syksyllä pillerit pois ja vasta seuraavan vuoden helmikuussa plussasin.. Ja jos nyt vaan tuon kierukan poistatan ja katsotaan miten lähtee menee.

Nyt mä poistun, kohta alkaa teho-osasto.

Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa että vanhemmat lapset oisi päivähoidossa ja itse olisit vauvan kanssa kotona sanokoon muut mitä tahansa ,mulla esikoinen tulee olemaan hoidossa syksyllä kun meille tulee vauva.

Sun kannattaa punnita tarkoin noita + ja - :D
siis .,..että kannattaako yrittää kolmosta vai ei

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:50 baby2003 kirjoitti:
Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa että vanhemmat lapset oisi päivähoidossa ja itse olisit vauvan kanssa kotona sanokoon muut mitä tahansa ,mulla esikoinen tulee olemaan hoidossa syksyllä kun meille tulee vauva.

Näin meinasin tehdäkin ja kirjotan ihan paperille + ja - ja katson sitten miltä näyttää. Tai siis katsotaan.

Hyviä öitä teille! Mä poistun telkun ääreen. :wave: =)

\

AP:lla kuitenkin paljon pienempiä nuo lapset kuin sinulla ja illusialla. Ja on tähänkin asti tullut nopeasti raskaaksi molemmilla kerroillla ja on tosi nuori vielä. Kurja viedä 2½ -v hoitoon mielestäni... jos itse on kotona vauvan kanssa.

Jos tässä mielipiteitä haetaan, niin en tosiaankaan tekisi tuohon saumaan lisää lapsia. Tekisin töitä. Jos on tuntunut raskaalta, miksi turhaan laittaa itsensä vaikeaan saumaan, jos nyt tuntuu helpommalta kuin kahden lapsen kanssa kotona.

Toki se naisena eläminen on sitä ikuista vauvan kaipuuta, mutta täytyy ajatella järjellä.

Lapset eivät vielä kuluta ap:lla mitään, mutta kulutus lisääntyy koko ajan. Pitäisikö ensin säästää ja tehdä töitä välillä. Että saa joskus oman kodin ym`?
Nämä tietysti vain minun näkemyksiä. Mutta vauva olisi kiva tehdä siinä vaiheessa, kun esikoinen aloittaa esim. koulun. Saisi itse olla muutaman tunnin kotona vauvan kanssa ja ei tarvitsisi maksaa iltapäivähoitomaksuja ja lapsen koulun aloitus on kuitenkin työtä vanhemmillekin... pitää ohjata lasta velvollisuuksien pariin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:57 vieras kirjoitti:
\

AP:lla kuitenkin paljon pienempiä nuo lapset kuin sinulla ja illusialla. Ja on tähänkin asti tullut nopeasti raskaaksi molemmilla kerroillla ja on tosi nuori vielä. Kurja viedä 2½ -v hoitoon mielestäni... jos itse on kotona vauvan kanssa.

Jos tässä mielipiteitä haetaan, niin en tosiaankaan tekisi tuohon saumaan lisää lapsia. Tekisin töitä. Jos on tuntunut raskaalta, miksi turhaan laittaa itsensä vaikeaan saumaan, jos nyt tuntuu helpommalta kuin kahden lapsen kanssa kotona.

Toki se naisena eläminen on sitä ikuista vauvan kaipuuta, mutta täytyy ajatella järjellä.

Lapset eivät vielä kuluta ap:lla mitään, mutta kulutus lisääntyy koko ajan. Pitäisikö ensin säästää ja tehdä töitä välillä. Että saa joskus oman kodin ym`?
Nämä tietysti vain minun näkemyksiä. Mutta vauva olisi kiva tehdä siinä vaiheessa, kun esikoinen aloittaa esim. koulun. Saisi itse olla muutaman tunnin kotona vauvan kanssa ja ei tarvitsisi maksaa iltapäivähoitomaksuja ja lapsen koulun aloitus on kuitenkin työtä vanhemmillekin... pitää ohjata lasta velvollisuuksien pariin.

Meillä pojat meni hoitoon tuossa vasta pari kk sitten. Tykänneet kovasti. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, että itse kotona vauvan kanssa ja pojat hoidossa. Viihtyvät siellä tosi hyvin. :)

Tuokin ollut mielessä, että kolmas vasta sitten kun esikoinen aloittaa koulun. Mies ei siitä oikein tykännyt, sillä kuiteskin ikää enempi kun mulla. Se haluu sitten joskus elää vain meillekin, eikä hoidella pieniä lapsia aina. En tarkoita tätä asiaa näin jyrkästi, noin kuvannollisesti vaan. Toki ymmärrän myös miehen näkökannan.

Me tässä jutellaan ja ihmetellään. Töissä olisin toki niin pitkään kun pystyn. :)

Kiitokset kaikille, eiköhän tästä jotain apuja ollut ja joku muukin mietiskeli vähän samoja asioita. Ens vuoden kevääseen kaikki sitten kuitenkin menisi, ei tässä niin nopeesti asiat mene eteenpäin. Siis jos vauva saisi alkunsa piankin niin vasta syntyisi keväästä. Mulla kuitenkin tuo kierukka vielä, odottelen naistenklinille ajan ens kuun alkuun, katon mitä siellä sanovat ja suostuvatko poistamaan samalla kierukan. =)

Yhteistyössä