Vauvakuumeen kourissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksinäinen äippä

Vieras
Kertokaapa mitä teen,oon jo yli kolmekymppinen yksinhuoltajaäippä ja karmee vauvakuume iskeny.Tässä viime aikoina oon kelannu elämääni eestaas ja päätynyt siihen tulokseen,että vielä kerran perheenlisäystä haluaisin.Ikä ei kohta anna enää myöten odotella sitä sopivaa,mukavaa ja oikeaa miestä.Mikä siis neuvoksi?

Yhden illan juttu kuulostaa liian hurjalta näin tautisena aikana,eikä muutenkaan tulisi kysymykseen,sillä yövapaita minulla ei ole.Exä tapaa kyllä lapsiaan,mutta eivät yökyläile.Entä olenko aivan sekopää haaveissani,sillä olenhan miettinyt sitäkin,että jos ilman miestä lapsen maailmaan saattaisin,olisi hän tavallaan eriarvoisessa asemassa muihin lapsiini nähden.Heillä kun kuitenkin isä,jota tapaavat jonkin verran ja joista hän elatusmaksut maksaa.Kuinka selittäisin lapsilleni myös sen,mistä vauva olisi saanut alkunsa,kun ei talossa miestäkään?

Tulen kuitenkin ihan kohtuullisesti taloudellisesti toimeen,jaksan lapsieni kanssa ja sukuakin on apuna tarvittaessa.Olenko siis kohtuuton toiveissani,kun minulla kuitenkin on lapsia?Mitään en elämältä enempää toivoisi.Mikä siis neuvoksi,tehdäänkö lapsettomuushoitoja myös yksinäisille jo synnyttäneille naisille,vai onko tulevaisuuteni tässä,näiden lasten äitinä,jos en kumppania satu enää elämääni löytämään???

Riippuu klinikasta, mutta kyllä joillakin klinikoilla annetaan hedelmöityshoitoja myös itsellisille naisille. Kannattaa kysyä esim. In-Tiimistä. Tosin lahjoitetusta spermasta saattaa olla pulaa. Laita googleen "hedelmöityshoidot".

Lapsille voi varmaan selittää asian ihan niin kuin se on, yksinkertaistettuna ensiksi ja sitten tarkemmin kun tulevat vanhemmiksi ja ymmärtävät enemmän.

En mää ymmärrä tota yksinäisten naisten lapsen hankintoja.
Samassa talossa asuu yksi sellainen kolmen lapsen kanssa ja voi vaan sanoa,et voi lapsi parkoja!!
Koeta nyt nauttia jo olemassa olevista,äläkä mieti uuden hankintaa.
Ajattele lastas,joka joutuu joka välissä selvittelemään isättömyyttä ja sitä leimautumista mikä tulee yh:n lapsille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samassa talossa asuu yksi sellainen kolmen lapsen kanssa ja voi vaan sanoa,et voi lapsi parkoja!!
Ajattele lastas,joka joutuu joka välissä selvittelemään isättömyyttä ja sitä leimautumista mikä tulee yh:n lapsille

höpöhöpö! löysäähän ponnaria.Ap vaikutti fiksulta naiselta ja yksikin vanhempi voi olla hyvä vanhempi,monesti parempi kuin kaksi vanhempaa.
Jos asiaan on käsitellyt tarpeeksi mielessään ja kokee olevansa valmis niin eiku vaan!
Mun mielestä ei aina voi miettiä isän merkitystä,se on niin tapauskohtaista ja sitä että kiusataanko lapsia yms....Itse voi vaikuttaa asioihin aika paljon.
Kyse on kasvatustaidoista.
Itse näin Prismanssa perheen jossa äiti sekä isä vuoronperään huuti lapsille ihan turhista asioista.Purkivat selkeesti omaa pahaa oloa ja väsymystä.Kärryyn kittasivat vaan simona kaljaa ja omia hyveitä,jos lapsi erehty jotain pyytämään sai vanhemmiltaan huudot.
Lapset näytti itkusilta ja suoraan sanottuna rääkätyiltä...silloin ajattelin että on se kumma kun kaikenmaailman idiootit saa lapsia....

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:

höpöhöpö! löysäähän ponnaria.Ap vaikutti fiksulta naiselta ja yksikin vanhempi voi olla hyvä vanhempi,monesti parempi kuin kaksi vanhempaa.
Jos asiaan on käsitellyt tarpeeksi mielessään ja kokee olevansa valmis niin eiku vaan!
Mun mielestä ei aina voi miettiä isän merkitystä,se on niin tapauskohtaista ja sitä että kiusataanko lapsia yms....Itse voi vaikuttaa asioihin aika paljon.
Itse näin Prismanssa perheen jossa äiti sekä isä vuoronperään huuti lapsille ihan turhista asioista.Purkivat selkeesti omaa pahaa oloa ja väsymystä.Kärryyn kittasivat vaan simona kaljaa ja omia hyveitä,jos lapsi erehty jotain pyytämään sai vanhemmiltaan huudot.
Lapset näytti itkusilta ja suoraan sanottuna rääkätyiltä...silloin ajattelin että on se kumma kun kaikenmaailman idiootit saa lapsia....

Mitä kummaa Ap mainitsee toisten lastensa isän tai siis lauseen;"Joka maksaa elatusmaksut"???
Mitä sillä on tekemistä uuden lapsen kanssa?Ei lapset ymmärrä elatusmaksujen päälle mitään

Mä en ainakaan ymmärrä edelleenkään Ap mahdollisia aikeita,mutta kukin tyylillään..Jos luulee niin antavan lapsille oikeian perhemallin ja onnellisen lapsuuden...

Alkuperäinen kirjoittaja Maria:

Mitä kummaa Ap mainitsee toisten lastensa isän tai siis lauseen;"Joka maksaa elatusmaksut"???
Mitä sillä on tekemistä uuden lapsen kanssa?Ei lapset ymmärrä elatusmaksujen päälle mitään

Mä en ainakaan ymmärrä edelleenkään Ap mahdollisia aikeita,mutta kukin tyylillään..Jos luulee niin antavan lapsille oikeian perhemallin ja onnellisen lapsuuden...
Mikäpä ois tänä päivänä niin OIKEA perhemalli. Kyllä se perhe muodostuu rakkaudesta, turvallisuuden tunteesta, välittämisestä ja huolenpidosta. Ei tarvitse olla aina isä ja äiti ja yhteiset lapset, että nämä kriteerit toteutuvat.

:hug: Lapsille voi selittää isompana, että äidillä on ja pitää olla oma elämä, myös sukupuolisellainen. Lapsia tietysti haittaa, jos erilaisia isäehdokkaita lappaa harva se ilta, mutta sinä et ole sellainen höpsykkä.

On olemassa yöhoitopaikkoja lapsille, että vanhemmat voivat olla vapaalla. Kannattaa kysyä Ensikotiyhdistyksistä tai Mannerheimin lastensuojeluliitolta. Olet onnesi ansainnut!

Ja maailmassa on olemassa hyviäkin miehiä -semmoisia, jotka ehkä haluaisivat jakaa muutakin kanssasi kuin vain sängyn yhtenä yönä. Romantiikka parhaimmillaan rikastuttaa elämää, ei köyhdytä. Ja samalla ystävyys/rakkaussuhde voi olla laspillekin hyvä kokemus.

Kiitos hyvistä ja kannustavista vastauksista! Ikäviin kommentteihin otan sen verran kantaa,että minkäs teen,kun ei miulla enää miestä.Tää lapsiasia tuli erossa ikäänkuin ikävästi kaupanpäälle.Olin haaveillut vielä perheenlisäyksestä,mutta miehellä elämä nyt muualla.

Ja oon ihan hyvä äiti,en suinkaan kuitenkaan täydellinen,sillä vikansahan meissä kaikissa ja ehkäpä tää vauvakuume on miun heikko kohta.En kuitenkaan kaipaa elämääni mitään epämääräisiä "säätöjä" enkä myöskään halua sotkea lasteni elämää kaikenlaisilla kuvioilla.Avioliittonikin kesti yli 12 vuotta!!!

Eli en aio heittää haavettani nurkkaan vain sen takia että satun olemaan eronnut ja uuteen tuttavuuteen en ole missään törmännyt.Pitää vielä paikkansa,ettei ydinperhe ole välttämättä se paras perhe,eiköhän ilmapiiri,käyttäytyminen,huolenpito ja välittäminen sen ratkaise.Lapsilla varmasti parempi vaikka yksinhuoltajaperheessä kuin kahden vanhemman perheessä,jossa mielenterveysongelmia,päihdeongelmia tai väkivaltaa!!!

Eli miepä googletan nyt ja tsekkaan noita mainitsemianne sivuja...ja ehkei lapsi ilman isää jäisi,jos vaikka joskus sen oikean löytäisin,silloin saattaisi vain olla ikää liiaksi lapsensaantia ajatellen.

Yhteistyössä