Vauvakuume, vaikka edellinenkin on vielä vauva

Täällä myöskin hieman kuumetta ilmassa, vaikka muksulla ikää vain 9kk. Ollaankin jo miehen kanssa alustavasti sovittu, että ensi kuusta alkaa varovainen tjottailu... Ikää kun on itsellä jo sen verran, ettei kannata lähteä kovin suurista ikäeroista haaveilemaan tai voi jäädä koko homma ajatuksen tasolle.:unsure: Tämä ykkönenkin oli tilauksessa sen verran pitkään nimittäin.

Hirvittää vain vähän että JOS tärppäisi saman tien niin kuinka sitä jaksaisi kaksi niin pientä... Ja entäpä jos uusi olisikin tosi hankala ja suuritarpeinen tapaus? Nykyinen on ns helppo vauva, ja silti on voimat aika vähissä.
(Sarjassamme : Kylläpä kannattaa surra tässä vaiheessa... ;))
 
Heips! Mulla alkoi vauvakuume, kun toinen lapseni oli puolisen vuotta. Täytettyään vuoden annettiin lupa tulla uudelle. Itsekin mietin, että miten sitten jaksan kun on kaksi pientä (ja yksi eskarilainen). Vaan eipä mene elämä aina niinkuin suunnittelee. Ensinnäkin kierukan poiston jälkeen tärppäsi heti, eikä vauvoja ole tulossa yksi, vaan kaksi :D Vähän pelottaa, mutta toisaalta mitä sitä enää jossittelemaan :) Ainakin tiedän tämän jälkeen, että lapset on tehty ja kuumeet kuumeiltu, jos vain nämä lapset saan joskus syliin asti. Ihan alussa vasta mennään siis vkolla 8.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius ja Fidia
Mulla ei ole vauvakuumetta mutta suht pienellä ikäerolla haluaisin kyllä seuraavan. Raskauskuume kyllä on :D Noh pienellä ja pienellä, meillä vauva kohta 10kk ja vasta syksyllä olis tarkoitus antaa vauvan tulla eli ikäeroksi tulis kyllä vähintään 1v10kk. Edelliset lapset on myös aika pienillä ikäeroilla, eka-toka 1v8kk, toka-kolmas 1v5kk ja kolmas-neljäs melkein 1v5kk. Kahdesta edellisestä olen siis jo hyvää vauhtia ollut raskaana tässä vaiheessa niin tuntuu oudolle kyllä nyt :)
 
Täällä esikoinen kohta 8kk ja jonkin aikaa puskenu vauvakuumetta. Haluaisin lapsille n.2v ikäeron, mies oisi ollut valmis toiseen melkein heti mutta tehtiin kompromissi ja päätettiin että annetaan kakkoselle lupa tulla jos on tullakseen niin syksyllä!
 
Mulla on ollut masukaipuu ja raskauskaipuu jne.. jo monta kuukautta. Vauva pian 6kk x) suurta ikäeroa ei toivota, ei olla ihan nuoria enää. Kuluneen vuoden jäljiltä mulla on ylimääräistä painoa suunnilleen 10kiloa. Haluaisin saada ne pois, ennenkuin seuraava raskaus saa tulla. Ekassa raskaudessa keskiraskauden sokerirasituksessa oli yks arvo vinksallaan. Raskaus suju hyvin eikä radi aiheuttanut komplikaatioita. Mutta haluan saada radi-riskin minimiin. Kierukka ahdistaa (tiputtelua) ja kuvittelen oloni olevan parempi ilman sitä. Tunteella haluttaisiin jo molemmat antaa vauvan tulla, mutta järki-ihmisinä halutaan molemmat että keho palautuu. Voi kuinka kutkuttavaa se oliskin taas piinailla ja sitten pillittää, kun ei tärppää. Ja pillittää taas jos tärppää. Ostin jo ekan vaatteenkin pikkuveikalle tai siskolle...
 
Meillä pikkupoika 9kk ja nyt elokuussa annetaan tulla uuden jos on tullakseen :love: Tämä ensimmäinen on ollut niin helppo vauva ettei voimia tarvitse keräillä uutta tulokasta varten.

Joskus mietin miten sitten jaksaa kahden pienen kanssa, mutta on äitini on kertonut jaksaneensa minun ja veljeni kanssa hyvin yksinhuoltajanakin, vaikka meillä 1.5v ikäeroa (y) Ja minulla on kotona kuitenkin aviomies apuna tässä arjessa.

Täällä siis jännitetään nyt miten käy, tärppääkö ekalla
 
Kirjoittelin jo tuonne toiveena toinen vauva ketjuun, mutta sama laittaa tännekin jotain :) Meillä tyttö täytti 7kk. Olen toista kuumeillut jo useamman kuukauden. Koska esikoinen on ollut helppo vauva niin sitä vähän mietityttää tuleeko toisesta sitten päinvastainen ja siihen lisänä vielä pieni ikäero jos nyt sattuisi nopeasti tärppäämään. Miehen kanssa on kuitenkin yhteinen päätös siitä että kyllä lapsia ainakin kaksi tässä perheessä tulee olemaan :)
 
Kirjoittelin jo tuonne toiveena toinen vauva ketjuun, mutta sama laittaa tännekin jotain :) Meillä tyttö täytti 7kk. Olen toista kuumeillut jo useamman kuukauden. Koska esikoinen on ollut helppo vauva niin sitä vähän mietityttää tuleeko toisesta sitten päinvastainen ja siihen lisänä vielä pieni ikäero jos nyt sattuisi nopeasti tärppäämään. Miehen kanssa on kuitenkin yhteinen päätös siitä että kyllä lapsia ainakin kaksi tässä perheessä tulee olemaan :)
Tää kun on tätä, ei voi tietää millanen persoona toinen sitten ois. Meillä aika sama tilanne, ekat ollu helppoja molemmilla. Jos tärppäis ja toinen lapsi suotais niin kyllähän me pärjättäis, vaikka minkälainen tinttara toinen ois ;)
 
Hei vaan!:) täällä kans yksi joka kuumeilee (pahasti) pikkusisaruksesta. Esikoisella ikää jo runsaat 12viikkoa, joten vauvakuumeen tulo tässä vaiheessa yllätti täysin.. :D Meille esikoisen tärppääminenkään ei ollut helppoa, mutta niinhän se yleensä menee että se toinen tilee just sllon kun aattelee ettei se varmasti tule.:D meillä on ollut hyvin "helppo" vauva, joten se varmaan vaikuttaa asiaan. Vauva saa tulla kunhan löydetään isompi koti. :)
Petollinen kuume tuo vauvakuume..
 
Oi vauvakuume, oon itsekseni miettiny mitä jos kärsin ikuisesta vauvakuumeesta :rolleyes::ROFLMAO:kuitenki neljä on meille ehdoton maksimi, kolme ihanteellisin kun ei tarvitsisi hankkia uutta asuntoa taikka autoa!

Meillä esikoinen pian 10kk ja ollaan nyt päätetty että kun täyttää vuoden niin toinen saa tulla kun on tullakseen. Että muutamat menkat enää yrityksen alkuun, hui!!
 

Yhteistyössä