Vauvakuume muuttumassa katkeruudeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Olemme kolmekymppinen pari ja olleet yhdessä kuusi vuotta. Naimisissa emme ole ja kihloissaki vain siksi, että sain vihdoinkin "painostettua" miestäni hankkimaan sormukset. Tyhmää, mutta halusin edes jonkin merkin siitä, että mies on tosissaan tämän suhteen kanssa. Naimisiin ei ole kiire, mutta lasta olen halunnut jo pari-kolme vuotta. Molemmilla on opiskelut päättyneet jo vuosia sitten ja samoissa työpaikoissa olemme olleet ikuisuuden. Mielestäni siis kaikki perusasiat ovat kunnossa ja suhde meillä mielestäni voi hyvin.

Alan vaan olla jo tämän lapsiasian kanssa niin masentunut, että se alkaa kohta vaikuttaa suhteeseen. Olen välillä yrittänyt ottaa vauvahaaveita puheeksi, mutta mies lyö asian aina leikiksi, eikä tunnu yhtään ymmärtävän, miten kipeältä lapsettomuus minusta tuntuu. Olen lapsirakas, mutta nykyisin en enää oikein edes nauti kummilasten kanssa oleilustakaan, koska se vain vahvistaa sitä omaa lapsettomuuden kokemusta. Mies viihtyy myös kummilasten kanssa ja olemme molemmat ns. perhekeskeisiä, joten en ymmärrä, miksi lasta ei voisi meillekin tulla. Melkein jätin jo kerran ehkäisyn pois, mutta aloitinkin sen sitten uudelleen, koska en halua hankkiutua raskaaksi mieheltäni salaa. Lähes kaikilla ystäväperheillämme alkaa olla lapsia ja nyt viimeinenkin ilmoitti sitten, että heille tulee vauva. Yritin taas näytellä iloista, mutta puhelun jälkeen en pystynyt pidättelemään itkua. Tuolloin mies ehkä vähän tajusi, miten kipeä tämä asia on minulle ja alkoi kysellä haluaisinko minäkin ehkä lapsen. Jotenkin vain oma kiinnostus vauva-asiaan on jo hiipumassa, enkä halua, että meille tulee lapsi vain siksi, että olen miestä siihen painostanut. Jotenkin en edes halua ajatella koko asiaa...ristiriitaista...olen koko ajan halunnut lasta, mutta jos se tehdään vain siksi, että "kaikilla muillakin jo on", niin ajatus ei tunnu hyvältä....

Harmittaa myös, että olen tässä miehen kypsymistä odotellessa jumittanut uralla paikallani, koska mies ei myöskään tykkää ajatuksesta, että opiskelisin tai panostaisin mitenkään erityisesti työhöni. Olen yrittänyt sanoa, että niin kauan kuin meillä ei niitä lapsia ole, haluan saada elämääni edes jotain sisältöä. Miehen mielestä taas olisi hulluutta tykätä työstään. En oikein ymmärrä, mitä hän sitten elämältä haluaa, jos lapsia ei uskalla tehdä ja töissäkin käydään vain rahan takia....

Tulen kohta hulluksi tämän junnaamisen kanssa...

Jaa-a. Enpä tiedä mitä sanoisin. Vaihda miestä. Menkää terapiaan yhdessä. Tilaa aika Väestöliiton psykologille. Tee jotain, sillä jos olet jo yli 30v, niin kohta ovat hedelmälliset vuotesi ohi!

Vaikutat itse fiksulta naiselta, mutta olet suhteessa noin pölöltä vaikuttavan miehen kanssa, etkä osaa puhua hänelle suoraan? Katsopa hetki peiliin ja mieti mitä oikeasti haluat ja tee asialle oikeasti jotain.

[QUOTE="onneton";27340708]Harmittaa myös, että olen tässä miehen kypsymistä odotellessa jumittanut uralla paikallani, koska mies ei myöskään tykkää ajatuksesta, että opiskelisin tai panostaisin mitenkään erityisesti työhöni. Olen yrittänyt sanoa, että niin kauan kuin meillä ei niitä lapsia ole, haluan saada elämääni edes jotain sisältöä. Miehen mielestä taas olisi hulluutta tykätä työstään. En oikein ymmärrä, mitä hän sitten elämältä haluaa, jos lapsia ei uskalla tehdä ja töissäkin käydään vain rahan takia....[/QUOTE]

Ja siis tämä, ei herranjestas... eikö se olisi jokaisen tavallisen tallukan yksi unelma tehdä työtä, josta edes jokseenkin nauttii? Työnteko kun on lähes pakollista meille tavallisille ihmisille.

Mitä se sinun miehesi sitten tekee työkseen ja mikä hänen elämänsä sisältö on työn lisäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kööki;27340961:
Ja siis tämä, ei herranjestas... eikö se olisi jokaisen tavallisen tallukan yksi unelma tehdä työtä, josta edes jokseenkin nauttii? Työnteko kun on lähes pakollista meille tavallisille ihmisille.

Mitä se sinun miehesi sitten tekee työkseen ja mikä hänen elämänsä sisältö on työn lisäksi?

Mies ei pidä omasta työstään (kuivakkaa toimistohommaa) ja viettäisi mieluummin aikaa puuhastellen omia juttujaan esim. autojen kanssa. No kukapa sitä ei mieluummin harrastelisi kaikkea kivaa, kuin kävisi töissä!! Olen sanonut miehelle sata kertaa, että etsii mielekkäämmän työn jos nykyinen ei miellytä. Minä en saisi ilmeisesti nauttia työstäni, koska hänkään ei nauti. Ja panostan kuulemma liian paljon työhöni, koska en ole aikaisin kotona laittamassa ruokaa valmiiksi....mulla on pitkä työmatka ja siksikin päivät venyvät tahtomattakin sinne alkuiltaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Kööki;27340935:
Vaikutat itse fiksulta naiselta, mutta olet suhteessa noin pölöltä vaikuttavan miehen kanssa, etkä osaa puhua hänelle suoraan? Katsopa hetki peiliin ja mieti mitä oikeasti haluat ja tee asialle oikeasti jotain.

Sehän tässä ehkä onkin ongelmana, että rakastan kuitenkin miestäni ja hän on kaikin puolin sellainen, jonka kanssa minun on hyvä olla. Jostain syystä mies kuitenkin pelkää suhteessa etenemistä ja on täysin kyvytön tekemään mitään päätöksiä tulevaisuuden suhteen...

Siis ootko sää tosissasi? Mä en voi mitenkään ymmärtää tota asiaa, että mies ei halua että sinä panostat töihisi. Siis hän pelkää, että sinä menestyt paremmin kuin hän vai, mitä rakkautta se sellainen on? Sä tarvisit miehen, joka kannustaa sua siinä mistä sä tykkäät, siis varsinkin urajutuissa kun nehän on taloudellisestikin koko perheen etu! Tai ymmärtäisin vielä, jos mies on kovin perheorientoitunut ja toivoo lapsia ja kotihoitoa jne.

Toinen kysymys, miksi miehesi ei halua lasta?

"Perhekeskeinen" mies, joka torpedoi puolisonsa menestymisen ja etenemisen työssä. Kuulostaa melkoiselta kultakimpaleelta. Taitaa oma perse olla miehellä ekana mielessä. Mun mielestä parisuhteessa kuuluu tukea toisen unelmia ja tavotteita eikä torpata niitä ihan vaan sen takia, kun itseäkään ei kiinnosta. Kannattaa varmaan mahdollisimman pian jutella ihan tosissaan asioista. Ei tarvii sitten sunkaan tuhlata aikaasi, jos mies ei ikinä halua avioon tai lapsia. Katkeruudella on tapana vaan pahentua vuosien myötä. Haluatko loppuelämäsi elää ihmisen kanssa, joka riisti sinulta unelmasi? Toki miehellä on oikeus olla haluamatta lasta, mutta reilua olisi kertoa se suoraan eikä antaa toisen elätellä toiveita.

Ok. Sori kun mun on vaikea ottaa sua edes tosissaan, vaikka oliskin kiva jotenkin auttaa. Vähän tässä nyt provokin haisee.

Mutta voin kuvitella, että miehissä noita kuvailemiasi piirteitä on, ja sellaiset kaipaavat tiputtamista maan pinnalle. Sun täytyy siis puhua sille miehelles järkeä. Sanoa nyt ainakin, että jos lapsia haluatte, niitä täytyy tehdä lähitulevaisuudessa, koska olet jo kolmekymppinen. Et ole nyt mitenkään vanha saamaan lapsia, mutta kovin montaa vuotta ei kannata odotella.

Jos miehesi on onneton työssään jne. hän voi myös yrittää peitellä suruaan juurikin puuhailemalla kaikkea ja laskemalla vakavistakin asioista leikkiä. Teidän pitäisi siis todellakin käydä pitkä, rauhallinen keskustelu siitä, miten elätte eteenpäin.
Miehen pitää pystyä keskustelemaan kanssasi, sillä elätte kuitenkin yhteistä elämää ja sinulla on oikeus saada äänesi kuuluviin. Mieskin vaikuttaa siltä, että puhuminen tekisi hänelle hyvää. Tietenkään ketään ei voi pakottaa, mutta toivottavasti saisitte asiat selvitettyä.

Olet jumittunut väärään mieheen. Nyt on kiire vaihtaa sillä realiteetti on ettei hyviä miehiä löydy noin vain. Taidat olla rakastunut ajatukseen parisuhteesta ja illuusioon miehestäsi. Miten joku voi sitoutua lapseen jos ei ensin puolisoon? Noi on just niitä jotka sitten pakenevat suhteesta vastoinläymisten tullen. Ei tosta oo mieheksi eikä isäksi. Suosittelen lapsen ankintaa vikkelään jos sitä haluat. Vaikka sitten yksinhuoltajana. Aika loppuu. Se on biologinen fakta. Ja mies voi aina ottaa nuoremman. Sitten sitä vastka katkeraksi vetää...

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Lähde etsimään itsellesi mies ja lapsillesi isä! Mun ex-mies oli just tommonen ja sen takia nyt ex. Olin liian korkeasti koulutettu (AMK! Hui! ), innostunut työstäni ja halusin perhe-elämää kolmekymppisenä. Mies ei halunnut mun kanssa lapsia 10 vuodenkaan pohtimisen jälkeen. Lähdin, nautin yksinolosta ja työstä muutaman vuoden, kunnes löysin Miehen. Nyt kolme lasta ja molemmat arvostavat toistensa elämäntapaa. Yhteistä elämäntapaa. Keskustelin aiheesta viel neuvolapsykologin kanssa odottaessani esikoistani. Hän sanoi että lähteminen oli oikein, muuten olisin ollut pian katkera keski-ikäinen akka :)

Yhteistyössä