Vauvakuume ja rakentaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooWee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HooWee

Jäsen
13.06.2007
419
0
16
Hei! Onko muilla kuumeilijoilla menossa talon rakennuspuuhat? Meillä on projekti käynnistynyt keväällä ja talo on valmis joskus ensi vuoden keväällä. Ollaan jättämässä ehkäisy täysin pois loppuvuodesta, jotta jos tärppäisi pian niin ei tarvitsisi pienen vauvan kanssa käydä läpi muuttorumbaa. Mutta jos raskaus alkaisikin jo aiemmin, niin hieman mietityttää että miten sitä selviää raksa-ajan lopusta, muutosta ja kaikesta siihen liittyvästä myllerryksestä?

Kyllä kait siitä selviää. :D Meillä rakentaminen aloitettu tänä keväänä, ensi keväänä pitäs päästä muuttaan. :) Vauvaa yritetty jo 10kk (esikoista), saapi tulla niin pian ku ikinä vaan on tullakseen. Jos nyt tulisin raskaaksi....no, uskon että kyllä siitä selviää, mä kuitenki luotan mieheeni rakennusasioissa täysin (hän on kirvesmies) ja apua olis muutenki saatavilla (molempien sisaruksia). Vähän heikonlaisestihan sitä varmaan itse pystyis osallistumaan mihinkään...kuitenkin meillä menee tuo vauva-asia kaiken muun edelle. :)

Kyllä kaikesta selviää! Meillä talo valmistuu nyt syksyllä, mies rakentaa myös talon itse kun on kirvesmies. Itse en pysty juurikaan tontilla auttamaan, sillä kotona on touhukas 2-vuotias tyttö. Toista kuumeillaan! Meillä oli vuosi sitten oman kodin myynti ja muutto väliaikaiseen asuntoon. Nyt innolla odotellaan muuttoa uuteen kotiin! Eiköhän kuitenkin kaikilla asioilla ole aina tapana järjestyä, joten vauvaa yrittämään! =)

Mä uskon kanssa et asiat järjestyy. Meillä rakennus aloitettiin hhti-toukokuun vaihteessa ja lokakuussa kai päästään (ainakin näillä näkymin) muuttamaan. Mulla on tarkoituksena maalata itse seinät, kun tulee kaiken näköisiä erikoisuuksia, mut sit jos tässä onnistun raskautumaan ennen sitä niin täytyy sit delegoida tuo maalaus piikuveljelle :D

Viimeksi muutimme kun olin 4 kuulla raskaana ja kaikki meni kyllä ihan hyvin. Ainoa ongelma oli et uudessa vuokrakämpässämme oli asustellut vanha koira ja mulla tuli yökkö aina sen hajusta. Siivosin kaksi päivää ja yökkäsin noin puolen tunnin välein pelkästä koiran hajusta :kieh: Nostelua en välttänyt ekassa raskaudessa, vaan tein kaikkea oman voinnin mukaan. Kyllä sen sitten tunsi jos joku homma oli liian raskasta. Mut kannoin kyllä kaikkea pakastimesta lähtien muuton aikana ja myöhemminkin. Pidin vain huolen et nostin jaloilla, ettei ala supistelemaan. Anoppi aina höösäsi ja ei antanut mun kantaa edes kauppakassia... Meinasi hieman huvittaa :D

Eli minä ainakin luotan siihen, et asiat järjestyy. Vauvan saanti ei ole niin itsestäänselvyys, et mieluusti laitan sen ykkössijalle ja raksa saa pärjätä ilman minua :D

Yhteistyössä