VAUVAKUTSUSI

• Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Hei, Mikä oli vauvakutsuillasi hauskinta/kamalinta??
Järjestän kutsuja ja haluaisin mukaan kivaksikoettuja ohjelmanumeroita.
Minkälaisia nimenehdotusleikkejä on olemassa?
Mitä tykkäsitte jostain vauvanruoan maisteluleikeistä jos teillä sellaisia oli?

yök
Kuulostaa aika teennäiseltä jotkut leikit. On mun ystäville joskus järjestetty babyshowerit niin, että tulevalle äidille on jotain hemmottelujuttua ja on käyty syömässä tai jotain. Muttei mitään leikkejä eikä kukaan ole itse itselleen järkännyt...

vieras
Hyi, en minä halunnut ainakaan, tosin mun kaverit tiesikin sen jo varsin hyvin :D Olisi ollut suorastaan ironista olla sellaisissa päätähtenä töhöttämässä. Eikä mun ystävänikään ole sen henkisiä jotenkin yhtään, ettäkö voisin kuvitella heitäkään kekkeröimässä ja hössöttämässä mitään vauvakutsuja. Aivan kamala ajatus. Kyllä ne olisi varmaan meillä jo vartissa mennyt ihan hervottomaksi nauruksi. Voin juuri ja juuri kuvitella tällaista tapahtumaa, että oltaisiin jo vartin kuluessa naurettu koko porukka maassa kuin kilpikonna selällään tilanteen koomisuudelle.

M
Ei mulla ollut mitään leikkejä, oli yhdessä oloa, hyvää syötävää, lahjoja, lautapelejä, iloista jutustelua. Kaverit oli kattaukset ja koristelut tehneet lastenkutsujen tyyliin =)

äippä
No, luulin että olis vielä porukkaa jolla huumorintaju kestäis vähän leikkimistä. Tarkoitushan on pitää hauskaa ja tämä kyseinen vuva on ERITTÄIN toivottu ja pariskunta on kulkenut pitkän ja kivisen matkan saadakseen lapsen. Eli todellakin haluan järjestää äidille ja masuvauvalle hauskan illan hyvän ruuan, vauvalahjojen ja pienten leikkien merkeissä. Ihme juttu että kaikilla ei pää kestä... Olisko niin että ne joiden ystävät eivät ole kutsuja järjestäneet eivät tämmöistä amerikan hapatusta olisi omiensanojensa mukaan "edes halunneet" ja sitten paheksutaan niitä jotka jotain järkkävät.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ei mulla ollut mitään leikkejä, oli yhdessä oloa, hyvää syötävää, lahjoja, lautapelejä, iloista jutustelua. Kaverit oli kattaukset ja koristelut tehneet lastenkutsujen tyyliin =)
Noi lautapelithän kuulostais hauskoilta =) ja kattausta oon kanssa miettinyt, että vois olla jotenkin hauska.

M
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
No, luulin että olis vielä porukkaa jolla huumorintaju kestäis vähän leikkimistä. Tarkoitushan on pitää hauskaa ja tämä kyseinen vuva on ERITTÄIN toivottu ja pariskunta on kulkenut pitkän ja kivisen matkan saadakseen lapsen. Eli todellakin haluan järjestää äidille ja masuvauvalle hauskan illan hyvän ruuan, vauvalahjojen ja pienten leikkien merkeissä. Ihme juttu että kaikilla ei pää kestä... Olisko niin että ne joiden ystävät eivät ole kutsuja järjestäneet eivät tämmöistä amerikan hapatusta olisi omiensanojensa mukaan "edes halunneet" ja sitten paheksutaan niitä jotka jotain järkkävät.
Voit toki järkätä leikkejä, miksei.
Minun juhlissani ei ollut leikkejä enkä kaivannutkaan sellaisia, sillä oli ihana seurustella vapaasti kun paikalla oli sellaisiakin ihmisiä, jota ei niin kovin usein tule nähtyä. Ohjelmaa ei tarvittu sillä porukalla.

vieras
. Eli todellakin haluan järjestää äidille ja masuvauvalle hauskan illan hyvän ruuan, vauvalahjojen ja pienten leikkien merkeissä. Ihme juttu että kaikilla ei pää kestä...
Kuulostaa kamalalta. On tosi ihme varmaan, että kaikki ei nauti tuollaisesta vöyhkäämisestä yhtään, mullakin se huumorintaju on aika rajallinen ja jostain syystä tollainen ei mua ainakaan yhtään naurata.

emv
Mä oon ollut mun kaverin vauvakutsuilla...ne oli kaverin siskon järjestämät. Äidin tukka värjättiin ja jalat kylvetettiin+hierottiin, herkuteltiin. Arvattiin myös lapulla kaikki et milloin syntyy, kumpaa sukupuolta, minkä mittainen ja painoinen ja annettiin nimiehdotuksia. Vanhemmat avas sit kuoren missä arvaukset oli lapsensyntymän jälkeen. Äidille annettiin pieni lahjakassi (Baby Blues-kirja ja äidin hemmottelujuttuja) ja katsottiin yhdessä leffa. Siis lähinnä mukavaa yhdessäoloa oli nämä kutsut. Nämä kutsut olivat todella äidin ja vieraidenkin mieleen...voi kun joku järkkäisi minullekin. Kaverini odotti silloin esikoistaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ystäväthän ne yleensä järjestää? Tuovat vaikkapa vaippakakun tulevalle äidille lahjaksi. :D

http://www.coolest-baby-shower-idea.com/images/blue-diaper-cake.jpg
Eikä mikä ihme toi taas on :I Kyllä olis vaivaannuttava vastaanottaa mokoma, ei ehkä kestäis pokka millään :D

äippä
Kiva kuulla positiivisiakin kokemuksia vauvakutsuista =) Ihmettelen pitääkö kaikki ottaa aina niin vitsin vakavasti?? Vauvan tulohan on ihana asia ja mielestäni yks maailman parhaita juhlan aiheita.

Let love be your energy sis!!

mulla oli
Mulle kaverit järkkäs babyshowerit. Syötiin pientä hyvää, yks kaveri teki mulle jalkahieronnan ja olivat tehneet myös vaippakakun :) Tuosta vaippakakusta oli ylin kerros värillisiä puklurättejä ja alakerta vaippoja ja kaikki on käytössä ollut. Keskustan kruunasi talkkipurkki ja koristeina sivuilla oli mm. puhdistuspyyhkeitä jne. Oli hieno.

Sitten kaverit oli ostanut mulle sen kipsimasu jutun, mikä me sitten valettiin. Oli aika läträystä ja mun tuli huono olo siinä seistessä, eli jos sellasen teette niin ehdottomasti tehkää istuallaan ja mieluusti useampi käspari tekemässä sitä. Mutta ihana tuli masukipsistä ja tykkäsin tosi paljon siitä. Vauvan synnyttyä sitten painoin vauvan jalan kuvan siihen masun päälle ja taakse tekstit millon valettu masu ja millon painettu jalka. Tykkäsin!

Eikä meillä ainakaan sinänsä mitään lahjoja sen kummemmin ollut ja eiköhän tossa lahjaa ollut ihan tarpeeks, tuskin on ihan ilmasia nuo kipsit, rätit, vaipat jne. Hauskoja babyshowereita!

vieras
Kiva kuulla positiivisiakin kokemuksia vauvakutsuista =) Ihmettelen pitääkö kaikki ottaa aina niin vitsin vakavasti?? Vauvan tulohan on ihana asia ja mielestäni yks maailman parhaita juhlan aiheita.

Let love be your energy sis!!
hmm, vai vakavasti :D Niin tai sitten toisten huumorintaju on vaan erilaista kuin toisten, kaikki eivät esimerkiksi naura amerikan hömppäsarjoillekaan joita tv suoltaa, mutta huumoria riittää moneen muuhun asiaan. Jos siirappinen amerikan kermakakku-huumori ja imelyys tehoaa toisiin niin sitten se on niin, mutta makuja on monia :)

Me pidettiin siskon kanssa kolmannelle siskolle vauvakutsut mut mitään leikkejä ei ollut. Syötiin ja oltiin yhdessä, kampaaja kävi tekemässä kampauksia, sinistä alkoholitonta boolia oli mihin laitettiin keltaisia kylpyankkoja uiskentelemaan, vauvan sukupuoli oli kaikille tiedossa joten teemaväri oli sininen.
Lisäksi kirjoitettiin "mummo-valat", jotka mummot sitten lukivat kutsuilla ja saivat palkaksi pienet lahjat. :) Tässä vähän asioita meidän pitämistä kutsuista. Vaippakakku tehtiin myös ja saunottiin, käytiin uimassa.

vieras
Mä tykkäisin käydä ystävien kanssa syömässä ja ehkä leffassa katsomassa joku hyvä elokuva ja sitten iltaa istumassa ja vaan juttelemassa, ehkä laulamassa ja musisoimassa. Mutta ei mitään teennäisiä typeriä leikkejä- siis ihan ällöttävää, en voi oikein sietää noita hääleikkejäkään, minusta ne on enimmäkseen tyhmiä ja vaivaannuttavia- eikä vaippakakkuja tai jotain typerää vauvaksi pukemista tai hösötystä, argh. Ei mun ystävät onneksi sellaista järkkäiskään.

x
Mulle showerit järjesti työpaikalla mun oma esimies, siis MIES, joka jo lähentelee keski-ikää! Ihan yllätyksenä tulivat työpäivän päätteeksi. Tosi ihana tilaisuus, kaikki lähimmät työkaverit olivat paikalla, kahvit ja suklaatäytekakut oli tilattu, ja joiltakin tuli myös pieniä lahjoja. Arvostan tätä vielä vuosien jälkeenkin, oli niin mieleenpanuva tilaisuus.

Yhteistyössä