Vauvahössötys ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mutsi"

Vieras
Tiedän että täällä on turha hakea hengenheimolaista mielipiteelleni mutta päästänpä nyt höyryt kuitenkin.

Odotan siis ensimmäistä lastani, joka on ihan täysin suunniteltu ja olen raskaudestani todella onnellinen. Kun tein positiivisen raskaustestin, luonnollinen reaktio oli ensimmäisenä lähteä selailemaan nettiä ko. aiheeseen liittyen. Eksyimpäs sitten muutamalle vauvapalstalle ja ajattelin että voisipa vaikka jakaa muutaman ajatuksen samassa tilanteessa olevien kanssa.

Hyvin pian huomasin että joo kiitos ei, ei ole minun paikkani nämä palstat. Sen sijaan että järkevästi voisi keskustella asioista niin suurinpiirtein kaikki kirjoitukset on täynnä aivan älytöntä vouhkaamista ja hössötystä. Raskaustestejä tehdään viikkoa ennen kuukautisten alkua kymmeniä ja sitten kimpassa ihmetellään että juu kyllä se näyttää että jokin olematon viiva siinä sun testissä näkyy.

Ja sitten kun se plussa -viiva pärähtää niin siitähän se varsinainen vouhotus sitten alkaa, varaillaan varhaisultria heti kun mahdollista ja sitten mennän uudestaan parin viikon päästä kun ekassa ei vielä mitään näkynyt. Ostetaan jotain ihme dopplereita ja raskauskoruja ym. muuta hömppää ja vauvantarvikkeita jo ensimmäisillä viikoilla.

Kaikkein eniten ärsytti kuitenkin seuraavat latteudet ja kliseet joihin törmäsin joka ikisellä palstalla jossa olen käynyt toiveikkaana etsimässä järkevää juttuseuraa (sitä löytämättä):

- Plussatuulia!
- Masu-asukki
- Pupuilla
- Täti tuli kylään

Ja kaikki tämä höystettynä söpöillä pupun ja sydämen kuvilla ym. oksettavalla hymiö- sekamelskalla.

Tai sitten oon vaan jotenki vinksahtanut ja musta tulee huono äiti kun en innostu mistään vauvahössötyksestä.

Et oo vinksahtanut. En itsekään jaksanut heti hössöttää. En ole vieläkään hössöttäjä äiti. Jokainen tavallaan. Hoidan kyllä lapseni niin hyvin kuin pystyn. Yleensäkin on ihmisiä jotka hössöttää enemmän. Minä en ole ikinä ollut sellainen. Kyllähän osa on ihan vinksahtanut joulun laittamiseen. :) Minä en. Enkä tunne itseäni oudoksi. Olen vain sellainen kun olen.

No ihmiset reagoi asioihin eri tavalla. Sinä tavallasi, joku muu eri tavalla. Ihmiset on erilaisia, onneksi. :)

Voithan perustaa itsellesi ja hengenheimolaisillesi järkevän ei-hössöttävän odotusketjun. :D

juu.. Ei minustakaan ollut noiden keskustelupalstojen pupuilijoiden ja masuasukkiäitien sekaan söpöstelemään. Joskus kävin lukemassa kirjoituksia, mutta se meni monesti enemmän nauraskeluksi niiden jutuille: "Join juuri glögiä ja söin yhden piparin.. nyt vasta tajusin, että niissä on inkivääriä omg omg omg.. Mitä mä teeeeeeeeen??" :D

juu.. Ei kiitos..... :)

hyvin meni raskaus ja synnytys ilman netin vertaistukiakin ja masuasukkiäippäkavereita. Ja tuossahan tuo pikkuinen 8 kk tuhisija vieressä nukkuu...
Kannattaisiko sinun perustaa oma kerju, jossa otetaan raskaus vähän rauhallisemmin, ja mainitsemasi sanat ovat kiellettyjä :D varmasti saisit muitakin mukaan... Itse ainakin liittyisin jos vain olisin raskaana..

Sanos muuta, meillä ei ollut mitään muuta valmiina vauvaa varten, kun äitiyspakkaus avaamattomana, kun ensimmäinen lapsi syntyi yllättäen 1 kk aikasemmin. Että silleen.

itseä ärsyttää just kans eniten tuo helekkarin onko tämä haamu näettekö viivaa!!! ei ole viivaa!!! eikä tuolla testaamisella näykkään helekkari vielä viikkoon vaikka tuliskin! en tajua kuin pirun vaikeata se on odottaa aikuisen ihmisen! kaikki tänne heti mulle nyt! ja tuosta imetys päpättämisestä puhumattakaan! ja ihan kaikesta normaalista lastenhoidosta on tehty pirun monimutkasta ja muka vaikeaa! missä on maalaisjärki??? huoh.kiitos.

No minä lueskelin täälläkin palstalla haaveilu/odottajien palstalla juttuja mutta en kirjautunut kuin vasta yli puolivälissä raskautta. En tehnyt raskaustestiä jo kauan ennen raskautta, raskauduin itseasiassa toisesta kierrosta pillereiden jälkeen ja tein testin kun kuukautiset oli ollut myöhässä pari päivää, oli vähän sellainen olo mutta en uskonut että raskaana olisin. En heti miehellekkään kertonut (oli tosin reissussa) En ole sellainen ihminen että osaisin hehkuttaa, pitkään olin vain sillä kannalla että katsotaan nyt, mitä tapahtuu. Vasta toisen ultran jälkeen(rv21) uskalsin kunnolla ajatella että kyllä se vauva nyt taitaa olla tulossa, vaikka en ole mistään keskenmenopelosta tms. kärsinyt missään vaiheessa. Vaatteita ja tavaroita hankittiin kyllä jo ennen laskettua aikaa kun kärsin kovasta raskauspahoinvoinnista (alusta ihan synnytykseen asti) niin ajateltiin paremmaksi hankkia ennen vauvaa ja tätini ilmoitti että heillä olisi vauvanvaatteita+vaunut+pinnansänky haettavissa jos meille kelpaa. Kelpasihan meille, hyvin säilytetty vaikka tyttö heillä jo 10v. Taisi olla toinenkin toiveissa vaan ei kuulunut kun näin kauan säilyttivät...
Mutta mielestäni ei tarvi aina niin hehkuttaa, riittää kun itse tietää olevansa onnellinen ja tietää missä mennään. Meille on toinen pian toivottu ja katsotaan jos/kun raskaaksi joskus tulen, milloin sukulaiset huomaa. Jossain palstalla olen käynyt lueskelemassa mutta haaveillaan miehen kanssa kahdestaan vielä pitkään...

Alessia, me ollaan sitten bongattu sama kirjoitus ja mietitty, että ei ole todellista!

AP: Ihana, että avasit aiheen. Ensin tunsin jopa hiukan syyllisyyttä, kun en pystynyt samaistumaan näihin vouhkaaviin superäiteihin - ajattelin, että minusta ei ilmeisesti ole äidiksi . En pysty edes lukemaan enää odotuspalstoja, koska alkaa kuvottamaan liikaa ja huomaan itsekin muuttuvani vainoharhaiseksi ja syyllistän itseäni ties mistä- ehkä eniten siitä, etten ajattele kuten nämä naiset. Nyt on ilmeisesti hormonit tasaantunut ja ymmärrrän, että kukin tyylillään. Tosin vieläkin vähän jänskättää, että uskallanko lähteä mihinkään vauvakerhoihin, koska pelkään, että tämä sama jengi jyrää sielläkin.

Miten se saa teidät niin ärsyyntymään?

Ei kaikkea tarvitse ottaa niin sanatarkasti ja jos joku menee omasta mielestä överiks, voi sen asian skipata ihan tyystin..

Meitä on monenlaisia ihmisiä, toiset on tarkempia kuin toiset, ei se siitä toisesta ryhmästä silti sen huonompaa tee.

Toiset vaan haluaa fiilistellä sitä raskautta jo alkumetreillä. Raskauden mahdollisuuden haluaa tietää jo heti, kun joku herkkääkin herkempi testi vois näyttää plussaa. Ei kaikki odotuspalstalla varmaan hössötä ja puhu masuasukkitarrasukkapupuliinihömpötyskieltä. Voi siellä keskustella ihan asiallisestikin ja olla lähtemättä mukaan joidenkin panikointiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Maira
Valitettavasti varsin usein se näkyy niin, että kaikki poikkeava lytätään. Mitään negatiivista ei saa sanoa raskaudesta saatika pyhästä lehmästä eli neuvolasta. Ja kuvittelisin, että jos tämän höyrypäänjengin seurassa uskaltaisi rehellisesti sanoa, että on ollut aika raskasta ja välillä tuo vauvan kanssa oleminen väsyttää saisi aikaan lähinnä lastensuojeluilmoituksen vaikka mielestäni aivan normaalia. Ihan kun tietyille tunteille ja ajatuksille olisi bloggi, jonka Pandoran lipasta ei saa edes raottaa.

Eiköhän meitä ei -hössöttäviä äitejä oo enemmän, mutta me ei vaan olla niin aktiivisia noilla keskustelupalstoilla. Koska mitäs kertomista meillä sit vieraille ihmisille niin pajon olisi kuin niillä ketkä on jo vaunut kattonu valmiiksi kesällä syntyvälle vauvalle.

Mutta siis mä ihan mielelläni lueskelen muiden hössötysjuttuja eikä se ärsytä mua yhtään. Tuut vielä huomaamaan miten erilaisia äitejä on kun vauavsi syntyy, joten kannattaa jo nyt ottaa relax-meininki..

Osa noista plussan kyttääjistä on odottanu sitä plussaa pari vuotta, joten sinänsä ymmärrän miten se voi muuttua pakkomielteeksi. Ite en ennen tän palstan lukemista ees tajunnu että niitä testejä voi tehdä ennenkuin menkat on myöhässä.
Ihmetyttää vaan että miten niitä lapsia tehtiin ennen internettiä?

En tiiä onko tää liittyykö tää nyt yhtään tähän, mut mulla ottaa kaveri päähän tällä hetkellä kun sai tietää oottavansa tyttöä. Koko ajan vaan hehkuttaa prinsessaa ja ennen tietoa ei juuri raskaudesta puhunut mitään..Muutenkin hänen viime aikaiset kommentit raskaudesta esim. näin hänkin kulkee ukkosa vaatteissa kun ovat niin mukavat vaikka vannoi, ettei pukeudu raskaana rumiin vaatteisiin(myönsi haukkuneensa kaverinsa kanssa).

Tuli sen jälkeen pieni potutus, että kuinkahan paljon ne on mua mollannut kun kuljin lökäreissä enimmäkseen:/

Odotin esikoista ja menimme joskus rv 30+++ vaunuliikkeeseen katteleen vaunuja. Myyjä kyseli et millon vauva syntyy jne ja kertoilin et aateltiin lähteä ajoissa katteleen ja vertaileen ni on miettimis aikaa. Myyjä naurahti iloisesti "itseasiassa te olle myöhään liikenteessä, ku useimmat tulevat tänne rv 20+ ja osa heti plussattuaan" (ei ihan näillä sanoilla mut jotenki näin)

En mäkään hössöttänyt kahden ekan lapsen khdalla mut sit tuli pari keskenmenoa ja nyt on ihana hössöttää kun on viimeinkin hiukan jo pidemmällä raskaana! Mut ei mua haittaa jos joku ei niin halua tehdä, en mä vieläkään ole mikään hiekkalaatikkoäiti ja kestovaippasekoilija.

Mikä vetin Bola-koru?

Äitiyteen liittyy paljon näitä juttuja. Mä olin ihan paska mutsi kun en kestovaippaillut, syöttänyt pelkkää itsetehtyä sosetta, laitoin vauvan yökylään 8kk vanhana ekan kerran jne jne.

Näiltä palstoilta kyllä löytyy sielun siskoa kaikille. Mulla kaveripiiri, joka muodostui raskauden alkumetreillä palkastalla ja aika nopeasti siirryttiin suljettuun kerhoon ja myöhemmin facebookiin. Lapset on jo vanhoja, mutta me kirjotellaan edelleen.

Aloittajan kanssa samaa mieltä siinä, että hössötetään niiden haamuviivojen kanssa ja mikä kauheinta, tullaan mukaan johonkin keskusteluketjuun, vaikkei sitä plussaa ole vielä testissä edes näkynyt! Sitten alkaakin menkat (vai miten se oli, täti tuli kylään :D) ja kaikkien pitää surkutella, että voivoi. Vaikkei kyseessä edes mikään keskenmeno, vaan ei vaan tärpännyt! Joo, käyn kuitenkin lueskelemassa ja suurin osa on tosi hyviä tyyppejä ollut ainakin niissä ketjuissa, joissa itse olen. Mutta osalla menee hieman kyllä yli...

Yhteistyössä