Vauvahaaveita ja raskauteen valmistautumista...

Esikoiseni syntynyt -03 ja nytten haaveessa pikkukakkonen. Aluksi haaveilin pienempää ikäeroa mutta päätin lykätä elämäntilanteen takia (opintojen loppuun saattaminen ja työpaikan hankinta) mutta nytten kun tuon asianlaita kunnossa niin alkanut taas tosissaan suunnitella perheenlisäystä. Olen miettinyt että mikä olisi oikea aika jne. En haluaisi tästä enään paljoa isompaa ikäeroa. Mutta toisaalta olen miettinyt että kannattaisiko tähdätä tuohon ajankohtaan kun esikoinen aloittaa koulun (2010) , johon ei enään kovin pitkä aika kuitenkaan, jolloin voisin olla hänen ensimmäiset kouluvuodet kotona pienen kanssa ja turvata esikoisen koulun alun (koulumatka mielestäni liian pitkä pienen yksin kuljettavaksi jne.). Tuntuu kamalalta tälläinen laskelmointi varsinkin kun kuumeilu kovaa sekä se pelko jos sitten ei tulisikaan raskaaksi niin siitä syntyvä pettymys... Toisaalta mieleni tekisi vaikka heti aloittaa vauvayritykset :)
Tällä hetkellä vielä minulla Mirena merkkinen hormonikierukka ehkäisynä, olen miettinyt milloin kannattaisi poistaa ennen kuin aloittaa ns. yritykset ja plussan odotukset, koska elämä ei kuitenkaan aina mene niinkuin elokuvissa... =)
 
No jos käyt poistattamassa kierukan nyt, ehdit vielä tehdä kolmannen kun esikoisesi menee kouluun!

Onko Mirena lopettanut sulta menkat? Se raskautuminen kaiketi riippuu paljolti siitä, kauanko menkkojen normalisoituminen kierukan poiston jälkeen kestää. Sitä ei varmaankaan osaa kukaan etukäteen ennustaa kauanko sulta menee.

Itse tietysti tiedät oman elämäntilanteesi parhaiten, mutta... Anna mennä vaan! :heart:
 

Yhteistyössä