vauvaa ei kuulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laura

Vieras
Ajattelin aloittaa ihan uuden ketjun kun en oikeen tunnu kuuluvan mihinkään ketjuun enään. Olin hetken aikaa kermit ketjussa mutta suurin osa siellä samaan aikaan kannssani olleet ovat uudelleen raskautuneet tai saaneet jo vauvan..

Onko muita keskenmenon saaneita jotka ei ole raskautunut uudelleen??

Olisi mukava vaihtaa ajatuksia. =)

Ei kuulu ei! Mulla km joulukuussa -05 ja parit menkat jo sen jälkeen. Eli taas mennään kp 5/30. Tiedän, että turha tässä vielä on hätäillä, kierukkakin on poistettu vasta marraskuussa -05. Niin ja ikääkin jo 40 v. Kuitenkin tuntuu siltä, että tuleeko tästä enää mitään. Meillä on kaksi lasta, jotka jo 11 v ja kohta 13 v. ja vauvakuume iski sitte lopullisesti viime syksynä. Olis niin mukava semmonen pieni nyytti saada!

Mä lopetin pillerit jo heinäkuussa 03 raskauduin vasta helmikuussa 05 ja kesken meni toukokuussa ja sen jälkeen on ollut kyllä ihan normaalit menkat ja kierto on pysynyt kunnossa primoluttien avulla. Mutta ei mitään ole tapahtunut.

Tässä rupee jo pikku hiljaa menettämään toivonsa vaikka ikää ei olekkun 23v.

Ei kuulu täälläkään...
Meillä on kaksi lasta 10v ja kans kohta 13v, ja pienestä paketista on haaveiltu jo jonkin aikaa. Muutama vuosi sitten mulla oli tuulimuna ja sen jälkeen ollaan oltu sillä fiiliksellä jos on tullakseen niin tulkoot. Oikein ajatuksella ollaan ruvettu yrittämään viime huhtikuusta saakka. Nyt mulla on takana 3 inssiä (joista viimeisin tehtiin juuri tänään) . Toivon KOVASTI että pieni paketti saataisiin jo kohta puoliin!

Keskenmenon sain lokakuussa ja sen jälkeen ei ole vauvaa kuulunut. Kyllä kaikki tutut tuntuvat saavan oikein urakalla lapsia mutta me kun vaan odotamma ja odotamme... Vaikka olen vasta 22v. niin ei yhtään lohduta sen hokeminen "" kun olet vielä nuori niin eiköhän se siitä"". Lääkärikin sanoi saman keskenmenon jälkeen ja meinasin vetää lättyyn, no en ihan.

Minulla oli keskenmeno 01/06 ja eilen alkoi ekat menkat km:n jälkeen. Alan taas tässä kierrossa ovista tikuttelemaan ja toivottavasti pian tärppää. Ensimmäistä yritettiin neljä kuukautta, mutta jospa se toinen kerta toden sanoo =)
Pieniä vaikeuksia on matkassa, mutta raskaus näytti, että onneksi hedelmöittyminen tapahtuu, vaikka kesken menikin.

Niinpä...Silta tuntuu, että kaikki muut saa mutten minä. No, eihän se nyt ihan niinkään mene. Kai sitä ite on niin herkkä kuulemaan vaan muitten plussia.
Niinhän sitä mullekin sanotaan, että onhan sulla jo kaksi, että ole onnellinen heistä. Tottakai olen onnellinen, mutta kun on vauvakuume niin on vauvakuume. Ja jotenkin tuntuu, että nyt olis ite ihan kypsä (positiivisesti) vauvalle ja osais nauttia siitä jotenkin eri tavalla kun nuorempana, en tiedä.
Mulla tota aikaa ei nyt enää niin hirveesti oo... Vannoin aina, että en ikinä tee lasta yli 4-kymppisenä ja tässä sitä ollaan: tirautetaan itkut joka kerta kun menkat alkaa.
Ei muuta kun plussatuulia kaikille ja nenä pystyyn!

Sitä tekis melkein mitä vaan että saisi edes sen yhden terveen pienokaisen sais kokee raskauden loppuun asti sen ilot ja surut sais olla hetken se keskipiste jonka uutta tulokasta ihaltais ja lellittäis. Mutta ei kaikki tosiaan tolkuttaa kokoajan että kyllä teillä on viellä aikaa ja kyllä se viellä tulee mitäs sit jos ei tulekkaan kuinka sitten sanotaan..."" noh sitä ei ollu teille tarkotettu ylempää on niin määrätty.."" Mutta sit taas toisaalta onhan se niinkin että maailma on pullollaan lapsia joilla ei ole rakastavia vanhempia ja kotia minne mennä.

Olipas saarna =) Mutta kiva kun on tullut näin monta kirjottajaa ja kaikilla sama ""ongelma"" jatketaan samaan malliin niin saa välillä avautua oikeen kunnolla eikä pohtia vaan omassa päässä näitä ikäviä ajatuksia... =) ja tietty pussia kaikkille... =)

Ei kuulu meillekään. Yritys on alkanut 07/04 ja ensimmäinen raskaus todettiin tuulimunaksi 12/05. Nyt on parit menkat olleet välissä, mutta vähän pahaa pelkään, ettei raskaus lähde helposti alkuunsa, kun ensimmäisessäkin meni niin kauan yrittää. No oltiin jo aloittamassa lapsettomuushoitoja, mutta kun raskauduinkin luomusti, niin nyt pidetään taukoa ainakin syksyyn asti. Sitten katsotaan miten jatketaan. Niin ja lapsia meillä ei ole ennestään.

Minäkin kirjoittelen Kermeissä, näköjään unakin on tänne tiensä löytänyt. Koitetaan saada porukkaa lisää mukaan ja tsemppiryhmä kasaan. Plussatuulia meille kaikille, puhaltaa sämpy :-)

Tere tulemast kaikille! =)

Mä sain vihdosta ja viimein tilattua lääkärin ittelleni jos nyt vaikka sitten pääsis asioissa eteen päin.

Onko täällä muita joilla on 2 vaiheen diapeettes,PCO tai kaksiosasta kohtua mulla on nämä kaikki mutta siitä huolimatta sillon helmikuussa raskauduin. Noh mutta nyt tarvii lähtee anoppikokelaan synttäreille ja sen jälkeen töihin jeejee =)

Taidan minäkin liittyä tähän ketjuun elikkäs yritystä on ollut nytten jo 1,5 vuotta paitsi että alussa noin 6kk vasta hhaveiltu ja yritetty kunnolla se alku oli semmoista sähläystä että ""keskeytetty yhdyntä"" menetelmällä joten en tiiä voiko sitä laskea edes yritykseksi paitsi välillä tietysti tapahtui vahinkoja mutta ei ne mtn hyövyttänyt :( mekin ollaan vielä nuoria 20 kieppeillä joten ei tässä vielä mitään kirrettä oo mutta oishan se mukava saada oma pienokainen nopeesti :) Tässä kierrossa otin sitten käyttöön sen niihn puhutun greippimehun saa nähdä onko siitä mitään hyötyä... litkin mä sitä jo tossa joku kierto mutta ei se hyövyttänyt ja joikin sitä aina sillon tällön... :) mut plussaonnea teille kaikille! :)

Huomenta kaikille!
Eipä tässä sen ihmeempiä... Elellään kp 8 ja odotellaan. Sitähän tää on viime kuukausina ollut, odotusta ja pettymystä. No, onneks on jotain muutakin odoteltavaa. Kolmen viikon päästä starttaa meidän poppoo viikon aurinkolomalle! Tietysti sattuu vaan niin, että jos ei vieläkään tärppää niin vuoto alkaa just loman alussa. Kiva.
Nyt ei kyllä tule mieleenkään, että siirtäis pillereillä menkkoja. Mutta toivottavasti ei alkais....
Hyvää viikonloppua kaikille ja positiivistä asennetta!

Ei ole Laura noita mainitsemiasi juttuja minulla, mutta myoomista ja polyypeista on kokemuksia. Mikä on kaksiosainen kohtu?

Ikää on minulla 30v. Pitäiskö meidän listautua jollakin tavalla vai odotellaanko lisää porukkaa ketjuun? Itse odottelen täällä ovista, mutta en jaksa uskoa, että tästäkään kierrosta raskautuu. Miksi ihmeessä niin tapahtuisi?..ohhoh, tulipas pessimististä tekstiä :-)

Toivotaan Cinnamon, ettei ne menkat alkaisi jo pelkästään sen takia, ettei loma mene ihan pilalle :-) niin ja tietysti muutenkin. Jos ei muuten, niin hyvää viikonloppua kaikille!

kohtuun on kasvanut ylimääränen seinämä ja se jakaa kohtuni kahteen osaan. joten senkin takia raskaus saattaa olla hyvin todennäköistä että kestää loppuun asti mutta kyllä olen kuullut että on naisia jotka on synnyttänyt ihan terveitä lapsia alateitsekkin vaikka on ollut kaksiosanen kohtu..

noh toivottavasti saitte selvää... =)

sunnuntaita naiset,
Onpas ikävän kuuloinen vaiva sinulla, Laura. Tai vaivat, olihan niitä muitakin. En ole ennen tuollaisesta kaksiosaisuudesta kuullutkaan. Toivottavasti keskenmeno ei johtunut siitä.

Pitänee tästä lähteä heittämään hiihtolenkki, sitten saunaan, syömään ja televisiota katsomaan ja siinähän se ilta sitten olikin.

Eilen iski taas toivottomuus!
Oltiin miehen siskon pojan synttäreilä ja siellä oli miehen veli ja sen vaimo joka on raskaana niillä on kyllä jo yksi poika. Tuli taas olo että miks noi muuta saa noita muksuja kun vaan napista painaa ja itte ollaan tahkottu monta vuotta eikä muuta tulosta kun vaan 1 km tähänkö se sitten jää? nyt on kp 8 menossä ja jotenkin taas jo semmonen olo ettei taaskaan mitään saada aikaseks tässä kierrossa taiainakaan mitään toivottua tulosta.

noh mutta näkemisiin!!

Tiedän tunteen Laura, sisko kertoi tänään, että velipuolemme ja vaimonsa saavat vauvan. Toisen jo ensimmäinen täyttää kohta vuoden ja toinen tulossa. Samana viikonloppuna selvisi, että mieheni serkku odottaa kolmatta. Rehellisesti sanottuna tuntuu, että elämä ei ole reilua. Jaksan kuitenkin uskoa tulevaan. Minulla kiertopäivä 7. Ovistikut odottaa kaapissa, foolihappoa syön+ muita ravintolisiä, greippimehua lasi päivässä, urheilen, en polta enää, alkoholia kohtuullisesti, olisko vielä jotain poppakonsteja? Yläkertaankin lähetän pyyntöjä...

Paikalla! Eipä tässä paljon ole ollut uutisia kerrottavana.
Nyt kp 13 ja odottelu jatkuu.
Tänään piti pistättää matkaa varten hepatiitti-rokote, mutta
jäi pistämättä. Lääkäri ei suositellut sitä tässä vaiheessa laitettavaksi kun kerran on vauvan teko mielessä. Kierto on
liki puolivälissä ja vuoto pitäis alkaa just silloin kun lomakin.
Ei voi tietää, jos vaikka ihan just olis 'napannutkin'. Meinas, että iisimpi vaan olla varovainen syömisien ja juomisien kanssa. Sitäpaitsi, jos olis nyt ottanu rokotuksen niin ei olis suositellu edes yrittää raskautta vaan olis pitäny käyttää ehkäisyä siihen asti kunnes tehosterokotus olis annettu eli seuraavat puol vuotta vähintään! Joopa joo.
Pitäiskö ottaa ruisleipää ja hk:n sinistä reissuun mukaan...

No nyt sain mäkin vihdostaja viimein asiohin vähän vautia. Kävin tänään lääkärissä uusimassa resptejä ja samalla puhuin tosta vauva hankkeesta niin lääkäri lupas laittaa lähetettä naistentaudeille että pääsis nyt sit edes jonkinlaisiin hoitoihin. =) nyt kp 12

Cinnamon: Kuulstaa oikeen herkulliselta matka eväältä... =D No mut ehkä on sit parempi ettet saanut sitä piikkiä jos joutuisit reilu puolivuotta odottaan taas vauva hankkeen alkamista.

Katsellaan..

Cinnamon: aika jännää et lääkärien mielipiteet vaihtelee suuresti. Itse lähden reissuun ja alunperin en aikonut ottaa hepatiitti a+b:tä kun olin raskaana, mutta kun tuli keskenmeno niin päätinkin ottaa ja kerroin lääkärille ja sanoi et voidaan laittaa. Yksi piikki laitettiin helmikuussa, ensi maanantaina laitetaan toinen ja kolmas puolen vuoden päästä, mutta jos kävis niin ihanasti, että olisinkin raskaana niin se laitetaan vasta kun olen synnyttänyt. Lääkäri sanoi, että tehoste laitetaan yleensä puolen vuoden sisällä, mutta voidaan laittaa myöhemminkin jos tulen sillä välin raskaaksi.

Ilmottaudun minäkin nyt muutoin kuin noston merkeissä. Hyvä Laura, että sait sen lähetteen. Toivottavasti käy niin kuin minulla. Jouduin perumaan SSG -tutkimuksen, kun olin tehnyt positiivisen testin.

Minäkin sain viime vuonna varmaan kolmeen eri kertaan hepatiittirokotteen ja jäykkäkouristuksen, mutta enpäs hoksannut mainita raskaushaaveista mitään. No noiden rokotteiden jälkeen olen saanut plussan tikkuun, että jotain toivoa pitäisi vielä olla.

Täällä on kp 19. Taisi mennä tämä kierto pieleen lasten tekemisen osalta. Pöllyteltiin vällyjä vähän laiskasti, toivottavasti teillä tärppää. Illanjatkoja...

Hei una76! Niin ne mielipiteet vaihtelee näköjään tässäkin asiassa. No, mun lääkäri on 'vaan' terveyskeskuslääkäri, mutta toimii kuitenkin myös neuvolan lääkärinä. Niinhän sen rokotteen ohjeissakin sanottiin, että voi ottaa, jos vaara sairastua on suuri. Kukin sen sitte kai tulkitsee tavallaan.
No, mä otan riskin ja lähden ilman piikkiä. Täytyy vaan olla entistä tarkempi mitä suuhunsa laittaa.
Hyvää matkaa sullekin! Mihis päin suunnistatte? Meidän matkan pää on Phuketissa.

Mennään Brasilliaan nytten. Olen käynyt Phuketissa v. 2000. Lennettiin Malesiasta sinne 4 päivää kun lento sinne oli niin lyhyt. En tiedä onko riski suuri sairastua jos rokotetta ei ota, mutta en ole muutenkaan innokas syömään mitään epämääräistä ja välttelen kaikkea mistä helposti tauteja/pöpöjä saa. Ajattelin kuitenkin ottaa suojan kun se on sitten 10 vuodeksi voimassa. Hyvää matkaa teille!

Uusimmat

Yhteistyössä