Hassua, juuri siksi tulin tänne, että laittaisin viestiä vauvan yskästä, ja täällä oli ensimmäisenä listalla tämä juttu.
Meillä tosin hieman erilainen tarina. Poika 5kk on varmaan parikuukautisesta saakka yskinyt aina välillä, pari kertaa päivässä. Nyt viimeisten parin viikon aikana yskiminen on kuitenkin lisääntynyt tosi paljon, varmaan toistakymmentä kertaa päivässä, ja yölläkin herään ainakin pari kertaa yskään. Yöllä poika myös kuorsaa, tuntuu lima rohisevan.
Eihän tuo sinänsä paljolta kuulosta, mutta itse en kyllä yski oikeastaan ollenkaan, jos ei flunssaa ole, ja mulla sentään on astma. Tuskin johtuu savusta, sitä täällä Keski-Suomessa ei juurikaan ole ollut. (Mutta siitä voi kyllä teidän kohdalla, Luru, olla kyse)
Toki poika yskii myös kovasti itkiessään, mutta mun mielestä se on ihan normaalia, kyllähän itkeminen saa limat liikkeelle.
Mutta siis tämä muu yskä. Voiko näin pieni yskiä jo allergisesti? Mulla tosiaan siis on astma ja pölyallergia, mutta aika lievä versio, ja se on diagnosoitukin mulla vasta 7-vuotiaana (astma siis, allergiatestit tehty jo aika pienenä).
Meillä on tänään neuvolalääkäri, ja aion ottaa asian puheeksi. Kuitenkin meillä on pieni neuvola, eikä siellä aina kauhean hyvin tiedetä tällaisista erikoisemmista jutuista. Siksi kyselen täälläkin muiden kommentteja.
Eli valitettavasti Lurua en osaa auttaa, mutta laajennan vähän kyselyä, ettei tarvitse omaa ketjua aloittaa.