Mulla on osittain aika koomisetkin muistot synnytyksistä. Esikoista odottaessa olin kuullut, että usein sairaalasta käännytetään vielä kotiin odottelemaan rauhassa. No minähän päätin, että minähän en sitten sairaalaan turhaan mene ja epäilin koko aika, onko synnytys edes alkanut. Kun sitten kuuman suihkun alla roikuin lavuaarissa ja alkoi verta tulemaan, tajusin lopulta, että kyllä tämä nyt ON sitä synnytystä. Matkalla sairaalaan oliin kontillani auton takapenkille ja minua huoletti, että eihän poliisit näe, kun mulla ei ollut turvavyötä
Sairaalassa olin 7cm auki ja poika syntyi aamuyöstä. Epiduraali laitettiin, mutta en tuntenut mitään ja ponnistin vain käskystä. Pari repeämää tuli, mutta tikkien laitto ei sekään tuntunut ollenkaan.
Toisen kohdalla sairaalaan oli matkaa reilut 1,5 tuntia, ambulanssilla kuulemman tunnin. Jännitti kyllä hurjasti. Lasketun päivän aamuna alkoi kunnon supistelut ja päätettiin lähteä kaupunkiin. Jos ei sairaalaan niin sitten ostamaan uuden kodin keittiön kodinkoneet. Kaupassa alkoi kärvistelyt, mutta mies vaan kierteli ja teki kauppoja kaikessa rauhassa ja alkoi vielä jotain ylimääräistäkin kyselemään. Silloin meinasin jo potkaista. Kaupat tuli kuitenkin tehtyä. Oispa kiva nähdä itseni jostain turvakamerasta, oli nimittäin jo melko tuskaiset oltavat. Käytiin matkalla hakemassa miehelle ruokaa ja haukkasin itsekin suupalan. Muuta en ehtinytkään, kun lapsivedet tuli siihen paikkaan ruokapaikan lattialle. Ruuat kainaloon, pitkä paita niin alas kuin sen vain sai vedettyä ja sairaalaan. Oltiin siellä onneksi viidessä minuutissa. Pääsin ammeeseen lillumaan, se oli mahtavaa! Vedessä ei tuntunut kivut ollenkaan, haaveilin vain sateenkaaridrinksuista, mutta kun nousin, tuska oli valtaisa. Mies talutti huoneeseen ja pian poika syntyikin, tällä kertaa spinaalipuudutuksella. Esikko oli tehnyt koollaan selvän reitin ja pieni pikkukakkonen tuli nopeasti. Minäkin olin reteänä, että eipä tunnu missään, kunnes menin suihkuun ja pyörryin sinne
Voi, kunpa tulisi vielä kolmaskin tarina kirjoitettavaksi ja myöhemmin muisteltavaksi:heart:
Eilen vietettiin miehen kanssa laatuaikaa, kun lapset oli mummolassa yötä ja laitettiin "uuden" kodin makuuhuoneeseen verhotangot ja verhot. Tänään oltiin lasten hiihtokilpailuissa ja kävin koirien kanssa piiiitkän lenkin.
ON: jännää, mulla oli viime yönä useampi repäisykipu kylkeä kääntäessä.
Voi, pahoittelut
Jembbba :hug: