Vauva viistotilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miinsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miinsku

Vieras
Rv 37+4 ja ultrassa selvisi että vauva ei olekaan täysin kääntynyt vaan on ns.viistotilassa.Pää on kyllä alaspäin, mutta ikään kuin lonkkaa vasten ja peppu ja jalat kohti minun oikeaa kainaloani? Onko kellään kokemuksia? Voiko niin yleensää synnyttää alateitse ja mitä oikeuksia äidillä on vaatia sektiota tälläisessä tilanteessa?Lupasivat vielä uuden ultran ennen la.

Minulla oli poika juuri noin, ja synnytin alateitse. Ensin ponnistettiin ja kaksi kätilöä yritti kääntää poikaa vatsanpäältä oikeinpäin. Ilmeisesti lopulta onnistui kun poika ulos tupsahti. Vähän piti saksilla avittaa ulostuloaukkoa, kun ei meinannut mahtua.
En tiedä miksei tehty sektiota, kai jos todellinen vaara olisi tullut niin niin olisi tehty. Synnytin Belgiassa , jossa muuten erinomainen hoito ja tarkkailu koko raskauden ajan.

hei,
minullakin esikoinen oli "viistotilassa" ja sen lisöksi vielä "kasvot ylöspäin" (jos tiedät mitä tarkoitan). Sitä sitten synnytettiin 33 tuntia, ennenkuin sektio päätös tehtiin. Esteitä ei oikeastaan alatiesynnytykselle ollut, mutta tyttö jumittui synnytyskanavan alkuun jo niin, ettei päässyt lupsahtamaan syvemälle.
Vielä viikolla 37 meillä kyllä uitiin ihan edestakaisin, siellä se käänntyi vielä rv 6 perätilaan, 37 takaisin ja 38 kääntyili oman akselinsa ympäri.
Kait kaikki kuviteltiin, että se sieltä tulee, mutta sektioksihan se meni. Kylläkin vasta 33 tunnin synnytyspolttojen jälkeen.
Minä synnytin Saksassa.
Sulle tsemppiä ja onnea. On hyvin mahdollista, että kaikki menee "normaalisti", mutaa luota ammatti-ihmisiin, yleensä he tietävät mitä tekevät!
Liisi

Yhteistyössä