Vauva viihtyy toisella puolen vatsaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
Vauva köllöttää aina vaan tuolla oikealla puolen vatsaa. Siellä oikealla sitten tuntuukin aika ajoin kaikenlaista ilkimulkista. Eilen oli kolme tuntia lihaspisto ja varsinkin jos makaan pidempään oikealla kyljellä niin tulee kipeäksi.

Se on kai kuitenkin ihan normaalia jos se vauva kerran litistää tuolta puolelta kaiken kasaan?

Tänään tasan 32+0

Mulla esikoinen oli toisella puolella. Synnytyksen jälkeen istukka ei irronnu ja nukutuksessa poistettiin käsin ja todettiin kaksisarvinen kohtu. Istukka oli kasvanu vasempaan sarveen pitkulaiseksi ja oliskohan vauva sitten ollu oikeassa sarvessa :o Ei tullu sen puolin kysyttyä, mutta muistan vaan sen, ku monesti mietin, että miten se voi olla noin toisella puolella, että mahakaan ei ole millään opilla symmetrinen (siis sillon ku pullisteli jne. Ei se näin "muuten vaan" niin näkyny, mutta aina se siellä oikeella oli).

Toisesta lapsesta istukka oli muistaakseni keskellä enkä sillon huomannu erikoisesti, että vauva olis jommassa kummassa sarvessa.

Voi olla ihan mun omia höpinöitä, mutta jälkeenpäin itelläki mietityttäny :D

Mulla oli sama juttu kakkosen aikana! poju köllötteli oikealla puolella koko ajan ja mulla oli toi lonkka oikealta puolelta aika ajoin tosi kipee. välillä ei jalka pitänyt ollenkaan, eli aina kun nousi vaikka sohvalta ja yritti lähteä kävelemään niin oli pakko ottaa jostain tukea ettei kaatuisi kun oikea jalka ei totellut. :|
Mutta heti kun vauva syntyi niin olokin helpottui. =)

No tämä vauva on kyllä ollut muuallakin kuin oikealla. Kaksi viikkoa sitten neuvolassa oli tuossa vasemmalla peppu, mutta siis aika paljon tossa oikeella on. Th sanoikin että usein ne vauvat viihtyy toisella puolella.

Yhteistyössä