VAUVA VIHAA KYLPYÄ! Oletko vienyt vauvasi suihkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Moi! Alussa vauva tykkäsi olla kylvyssä (ehkä ekat 3viikkoa) mutta nykyään inhoaa sitä. Hän alkaa huutaa heti kun hänet laskee ammeeseen. Hän ei ilmeisestikään pidä siitä, että sinne mennään selkä edellä. Tuntuu ehkä pelkäävän kylvyssä lillumista selällään vaikka olen laskenut istuma-asentoon ammeen pohjalle ja olen pitänyt tukevassa otteessa vauvaa. Kun nostin sellaiseen asentoon, että vauvan vatsa oli veteen päin ja nostelin ammeesta vettä vauvaa pestäkseni, se meni paljon paremmin. Tuo oli kuitenkin sen verran hankalaa, että ajattelin kokeilla suihkuun menemistä vauvan kanssa. Poika on nyt 3kk. En ole keneltäkään tutulta kuullut että pitäisi vauvaa mukanaan suihkussa, vaan sain idean netistä kun moni kuulemma vauvaansa suihkussa pesee. Haluaisin kokeilla josko tuo suihkuttelu olisi pojasta mieluisampaa kuin kylpeminen.

Onko jotain erityistä huomioitavaa kun vauvan vie suihkuun? Onko teillä ollut joitakin ongelmia suihkun kanssa tai onko syitä miksei vauvaa kannattaisi suihkuun teidän mielestä viedä..?

Kiitos vastauksista etukäteen! :)

Ei kaikki edes osta vannaa vaan käyttää suihkussa lasta, mä en ainakaan jaksa joka kerta kikkailla sen vannan kanssa, joten otan muksun käsivarrelle ja suihkuttelen samalla kun olen itse suihkussa.

En oo koskaan kuulu et sille mitään estettä olis.

Meillä vauva on jo vähän vanhempi, mut käydään joka viikko suihkussa. Vauva tykkää sekä kylvystä että suihkusta. Suihkussa haaste on mun mielestä se että kun ollaan molemmat märkiä, niin saa olla tosi varovainen ettei liukas vauva lipeä käsistä. Vauvaa pitää käännellä tosi varovasti. Ja sit pitää varoa ettei mene korviin vettä. :)

Ootko kokeillu laittaa vauvaa kylpyyn niin että ensin jaloilla voi kokeilla vettä ja sit vasta selkä edellä kylpyyn? Onko teillä ihan tavallinen amme, vai onko sellainen vauvalle muotoiltu tai erikseen ostettu vauvan tuki?

En ole ketään meidän neljästä liottanut ammeessa, ennenkuin ovat siellä itse osanneet istua.
Suihkussa on käyty siihen asti, koska olen kokenut sen helpommaksi.

Mulla on suihkujakkarakin, kun siinä on mun mielestä helpompi istua ja pitää vauvaa sylissä.

Kylvettäminen on musta tuntunut ajatuksenakin hankalalta, kun sitä nuljuista vauvaa pitäisi pitää kauempana omasta kropasta, tuntuisi että se lipeää käsistä sinne ammeeseen.
Eikä ole tarvinnut miettiä saitä pesujärjestystä, että tuleeko nyt pää pestyä samassa vedessä missä pylly on lionnut, kun suihkusta se vesi tulee ylhäältä alas ja valuu viemäriin suorin tein. :D

meilläkin ollut aika huutoa, alkaa nyt vasta tottumaan koko pesutouhuun, ihan päivästä ja vesselin mielialasta kii, miten reagoi, poju 10vkoa... olen itse mennyt suihkuun, peseytynyt ja sit mies tuo pojan, suihkutellaan ja tullaan pois... korvia olen varonut täyttämästä vedellä ;)

[QUOTE="vieras";23549689]Meillä vauva on jo vähän vanhempi, mut käydään joka viikko suihkussa. Vauva tykkää sekä kylvystä että suihkusta. Suihkussa haaste on mun mielestä se että kun ollaan molemmat märkiä, niin saa olla tosi varovainen ettei liukas vauva lipeä käsistä. Vauvaa pitää käännellä tosi varovasti. Ja sit pitää varoa ettei mene korviin vettä. :)

Ootko kokeillu laittaa vauvaa kylpyyn niin että ensin jaloilla voi kokeilla vettä ja sit vasta selkä edellä kylpyyn? Onko teillä ihan tavallinen amme, vai onko sellainen vauvalle muotoiltu tai erikseen ostettu vauvan tuki?[/QUOTE]

Joo olen kokeillut tuota varpailla tunnustelua muttei auttanut mitään. Ja amme on vauvalle muotoiltu..

kyllä meillä aletttiin käyttään lähes heti vauva vaan suihkussa,se tuntuu jotenki niin turhalta,laskee se punkka täyteen vettä,sitte vähäaikaa kylvetellä,ja kaataa pois vesi.pienempi homma oli käyttää suihkussa,samalla kun itsekin oli.laiskuutta siis,vauva kyllä olisi tykännyt myös kylpemisestä,mutta tykkäs olla suihkussaki

Meillä oli tyttö 2vkoa kun alkoi pelkäämään kylpyä. Samoin pelkäsi suihkua. Lopultä päädyimme siihen että tyttö pelkäsi kylpyhuoneen avaraa tilaa ja avaraa ammetta. Aloimme pestä tytön ämpärissä, saunan hämyssä. Sujui paremmin, mutta päänpesu pelotti ja pelottaa yhä. Vuoden ikään asti tyttö kylpi ämpärissä. Nyt 3-vuotiaana rakastaa kylpemistä ja uimista, mutta yhäkään ei pidä hiusten pesusta. Nykyään suihkuttaa itse hiukset ja saa palkintotarroja.

Meillä vauva ei tykkää suihkusta, mutta silti joskus otetaan pelkkä suihku. Sillon en käytä mitään pesuaineita ettei tuu liukkaaksi :D

Hassua kun joku sanoo että lasketaan punkka täyteen vettä, meillä kun se on sänky :D

Mä oon noita tenavia vieny vauvana suihkuun niin että oon laittanut lattialle ison pyyhhkeen kaksinkerroin ja vauvan siihen makaamaan. Siinä on helppo suihkuttaa eikä tarvi pelätä että vauva putoo. Kaikki noi on tykänny noin olla suihkus.

Suihkuun vaan, se on kätevää ja kivaa. Me tehtiin noin ihan vauvauintiakin silmälläpitäen. Sielähän vauva pestään suihkussa. Vuorasin kaukalon muovifroteella ja pyyhkeellä ja laskin siihen, kun vauva oli pesty. Tuota korvien kastumisjuttua en oikein ymmärtänyt. Saahan ne korvat kastua.

meillä suihkuteltiin pelkästään, kun vauva sai ihan hysteerisiä itkukohtauksia kun yritettiin miehen kanssa kylvettää- 1v3kk tyttö tykästyi kylpemiseen niin, että nykyään saa kantaa kiljuvan tytön pois kylvystä :D

Minäkään en ymmärrä, miks korva ei sais kastua..kyllä ne siitä sanoi laitoksellakin, mutta esim. vauvauinnissa kai vettä menee korviin. Meillä kylvyssä menee aina vettä korviin..

Itse olen nimenomaan käyttänyt enemmän suihkua, koska siinä ammeessa menee minusta hirveesti vettä haaskuun. Nopean kylvytyksen takia täytetään se ja sitten taas kaadetaan pois. Vauvauinninkin saa aloittaa 3kk ikäisenä ja suihkussa sielläkin käydään.

Yhteistyössä