Vauva vain huutaa ja karjuu pukiessa, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä teen väärin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä teen väärin?

Vieras
Tyttö 7kk on ennen ollut helppo puettava, mutta viimeisen kaksi kuukautta on kiemurrellut puettaessa niin paljon, että hoitopöydällä pukeminen on käynyt hankalaksi. Nyt pari viime viikkoa tyttö on alkanut aina pukiessa ja vaippaa vaihdettaessa karjumaan aivan totaalista raivohuutoa. Olen koittanut pukea sylissä hoitopöydän sijaan ja hyssytellä ja jutella ja tarjota lelua, mutta mikään ei auta. Tyttö senkun huutaa ja kiemurtelee. Onko muilla ollut vastaavaa ja onko kellään vinkkejä millä pukemisesta saisi miellyttävämpää molemmille osapuolille?

no ihan normaalia. et sä mitään väärin tee. mun tyttö huus kun hyeena kun vaatteita laitettiin päälle. neuvola reissutkin oli yhtä tuskaa, kun tuntui, että kuulu varmaan ulos asti kun tyttö huus vaatteita puettaessa. menee ohi aikanaan

Laula. Mulla on ollu käytössä jotain itsekeksittyjä pukemislauluja, mutta mikä tahansa laulu tietysti kelpaa. Sinä on sekin etu että kun keskityt laulamiseen et itse hätäänny ja hermostu jolloin lapsikin ehkä humaa ettei ole mitään hätää.

Mut ihan normaalia sinänsä tuo itkeminen, sellaisia vaiheita tulee kaikille, joillakin vaan loppuu vasta kun oppivat itse pukemaan..

Meillä oli sama juttu tuon ikäisenä ja kateellisena katselin kaveria samanikäisen vauvan kanssa kun hänen tyttönsä rakasti vaatteiden pukemista ja riisumista. Nyt kun tytöt ovat 1v 4kk, niin osat ovat vaihtuneet.. Meillä pukeminen sujuu ilman huutoja ja kaveri naama punaisena yrittää vääntää kiemurtelevalle ja kirkuvalle taaperolle vaatetta päälle. Eli tuollaiset kaudet tulevat ja menevät... (onneksi) :)

Meidän 8kk harrastaa samaa.
Syli on hyvä paikka pukea, voit jopa istua lattialla jos kiemurtelu on niin hurjaa että lapsi meinaa välillä pudota.

Teillä on nyt ensimmäinen tahtojen taistelu =) Voit yrittää huijata vauvaa lauluilla ja höpötyksillä. Jos se ei auta niin voit lohduttautua sillä, että tämä on pientä murrosiän rinnalla =)

Voimia ja iloa elämään lapsen kanssa.

Se on ohimenevä vaihe :) Meillä on ollut 2 sellaista vaihetta, kestänyt pari viikkoa ja sen jälkeen taas sujuu :) Anna joku tosi kiinnostava tavara, ei sen tarvii olla lelu. Esim. avaimet.

Et tee mitään väärin ap.Meil ei pojalla olliu tota vaihetta mut hoitanu kyl oon näitä karjujia.Se usein auttaa että rallatan samalla jotain lastenlaulua jolloin puettavan huomio kääntyy vaikka piippolan vaariin pukemisen sijaan. Sylissämatalalla puen kovasti rimpuilevat ettei satu jos sattuu että onnistuu rimpuilemaan otteesta.

Myös täällä ollut sama juttu. Meillä rimpuilee sylissä puettaessa tommonen 10-kuinen poika :D Annan huutaa ja rimpuilla, puettava on päälle kuitenkin. Useimmat lapset eivät tykkää pukemisesta. Ja yrittää vaan pukea nopeasti päälle. Ei äiti siinä mitään pahaa tee, että pukee päälle.

Tuon ikäiselle ei tartte "pukemisalustaksi" enää hoitopöytää, vaan syli tai lattia käy paremmin. Siinä on nimittäin tipahtamisvaara jos kovasti rempoo.

[QUOTE="Vieras";27222251]Laula. Mulla on ollu käytössä jotain itsekeksittyjä pukemislauluja, mutta mikä tahansa laulu tietysti kelpaa. Sinä on sekin etu että kun keskityt laulamiseen et itse hätäänny ja hermostu jolloin lapsikin ehkä humaa ettei ole mitään hätää.

Mut ihan normaalia sinänsä tuo itkeminen, sellaisia vaiheita tulee kaikille, joillakin vaan loppuu vasta kun oppivat itse pukemaan..[/QUOTE]

Toi on NIIN totta. Toimi meillä melkein jokaisessa ahdinko tilanteessa, ja tuli musiaalisia lapsia:D

Yhteistyössä