Vauva tipahti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eilen illalla muksahti siis melko korkealta lattialle. Itki vähän aikaa, rauhottui kuitenkin ihan normaaliksi omaksi itsekseen ja nukkui yön normaalisti, heräsi kerran syömään. Tänään itkeskellyt vähän normaalia enemmän, veisitkö huomenna lääkäriin?

Eilen siis löysin ohjeet jotka sain neuvolassa ja siinä sanottiin että pitäis vain tarkkailla tajunnantasoa. Ihan siltä osin siis normaalisti tuo vauva käyttäytyy, mutta.. Mitä itse tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäriin:
Mä olisin vienyt jo sen tippumisen jälkeen.. Miten kokrkealta tippui? Hoitopöydältä?

Just keittiön pöydältä sitteristä (mies ei ollutkaan laittanut vöitä kiinni). Sisko on sairaanhoitaja ja sanoi, ettei tarvi viedä jos ei vauva ole itkuinen tms.

En nyt osaa sitten sanoa, kuitenkaan vauva ei jotenkin ole ollut oma itsensä, vois tietenkin olla hampaatkin tulossa. Ikää 5kk.

no ei se itkemättömyys kyllä mitään tarkota. aivotärähdyksessäkin menee väsyneeksi, syömättömäksi yms, ei välttämättä itke. sen takia olis heräteltäväkin tunnin parin välein. en tosiaan olis tippumisen jälkeen laittanu nukkumaan..

käyttäisin vielä lääkärissä.

ja lisään vielä: ei sitten kannattanut tuota alkuperäistä kysymystä kysyä edes tänä aamuna lääkäriltä, vaikka ette eilen viitsineet viedäkään tarkastukseen.?? että tosiaan plussaltahan näitä kannattaa seuraavana päivänä tulla kyselemään loppuillasta..huoh

Meillä lapsi tippu n.5 kuisena aika korkeelta. Me vietiin ensiapuun tarkistettavaks....en oo ikinä säikähtäny niin paljon... Mä en olis missään nimessä jättäny käymättä lääkärissä, se kuitenki tarkasti murtumien yms. vammojen mahdollisen olemassaolon....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olisin vienyt jo sen tippumisen jälkeen.. Miten kokrkealta tippui? Hoitopöydältä?

Just keittiön pöydältä sitteristä (mies ei ollutkaan laittanut vöitä kiinni). Sisko on sairaanhoitaja ja sanoi, ettei tarvi viedä jos ei vauva ole itkuinen tms.

En nyt osaa sitten sanoa, kuitenkaan vauva ei jotenkin ole ollut oma itsensä, vois tietenkin olla hampaatkin tulossa. Ikää 5kk.

Sori, mutta millainen idiootti laittaa sitterin pöydän päälle. Eikös niiden ohjeissa nimenomaan se yleensä kielletä?!

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
no ei se itkemättömyys kyllä mitään tarkota. aivotärähdyksessäkin menee väsyneeksi, syömättömäksi yms, ei välttämättä itke. sen takia olis heräteltäväkin tunnin parin välein. en tosiaan olis tippumisen jälkeen laittanu nukkumaan..

käyttäisin vielä lääkärissä.

ja lisään vielä: ei sitten kannattanut tuota alkuperäistä kysymystä kysyä edes tänä aamuna lääkäriltä, vaikka ette eilen viitsineet viedäkään tarkastukseen.?? että tosiaan plussaltahan näitä kannattaa seuraavana päivänä tulla kyselemään loppuillasta..huoh

Sanoinko, etten ole mistään kysynyt? En. Mulle sanottiin terv.keskuksesta aamulla, ettei tarvi huolehtia blaablaa, mutta aloin nyt huolestumaan kun vauva tosiaan itkeskelee eikä nuku.

En laittanutkaan eilen suoraan nukkumaan, tarkkailin ja soittelin päivystykseen (ei vastattu!) sekä siskolle. Vauva oli oma itsensä, ei mitään erikoista. Siksi odottelin aamuun, ennen kuin soitin uudelleen. Aamulla ei tosiaan olis otettu edes vastaan siellä arvauskeskuksessa.

Näille syyttelijöille sen verran...et aina se vahinko ei tuu kello kaulassa, ja toisekseen onx tost jotain apua kun se ikävä tilanne on jo sattunu?! En usko et kukaan täyspäinen äiti/isä haluaa lapselleen pahaa....

Hui kamala. Meillä tippui sängystä (parisängystä) samanikäinen ja vein heti päivystykseen, olin ihan hervoton huolesta :(.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Sori, mutta millainen idiootti laittaa sitterin pöydän päälle. Eikös niiden ohjeissa nimenomaan se yleensä kielletä?!

No sellainen idiootti, joka syöttää vauvalle sosetta ja huolehtii kahden muun lapsen iltapalasta sekä tiskeistä yhtaikaa.. Yleensä vyöt on aina kiinni ja sitteri niin, ettei vahingossakaan pääse tipahtamaan.

Haloo, ei nyt mitenkään tahallaan sitä vauvaa tiputettu..

Jos olisi aivotärähdyksestä kysymys, niin se olisi jo ohi. Eihän sillekkään mitään voi, menee itsestään ohi ajan kanssa. Muuta tuskin siitä kysymys, jos on tajuissaan eikä oksenna. Jos on paljon itkuisempi kuin yleensä, pitää tutkia ja tarkkailla onko jossain mahdollisesti murtuma tms. Luultavampaa on, että äiti vain tulkitsee ja luulee vauvaa itkuisemmaksi kuin yleensä, koska huolestuneena tarkkailee häntä. Siis luulisin että kaikki ok. Mutta jos selvästi aristaa jotain, esim ranne, kannattaa viedä lääkäriin.

Minua on aina kauhistuttanut tuo, että laitetaan sitteri keittiönpöydälle. Olen nähnyt näin toisten tekevän eikä tulisi itselle mieleenkään. Ap sanoo, että vahinko ei tule kello kaulassa, mutta minäkuulen kyllä kellon kalkatusta siinä kohtaa, kun sitteri nostetaan pöydälle.

Meillä on 5v, 3v ja 5kk ja vauva kun riemuissaan jalkojaan heiluttelee sitterissä niin se sitterikin liikkuu taaksepäin välillä liukkaalla laminaatilla eli tekisi sen saman siinä pöydälläkin. Siinä ei paljon auta, vaikka ois vyöt kiinni kun rämähtää sitterin kanssa lattialle. Plus että kun on nuo isommatkin niin tiedä mitä niille tapahtuu vahingossa vaikka ja vetävät sen sitterin alas lattiaan.

Enkä ois kyllä ikinä laittanut sitä sitteriä pöydälle silloinkaan, kun oli vain tuo esikoinen eikä isompia sättäämässä ympärillä.

Mutta vahinko tosiaan tapahtunut jo. Ehkä kannattaisi pitää se sitteri siellä lattiatasossa missä kaikki muutkin tuolit kodeissa normaalisti pidetään.

Aika moni "idiootti" laittaa lapsensa sitteriin pöydän päälle. Minä myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:

Aika moni "idiootti" laittaa lapsensa sitteriin pöydän päälle. Minä myös.

Miksi helvetissä? Kun se tuolien ohjeissakin nimenomaan kielletään? Älytöntä ottaa riskeja turhaan.

Yhteistyössä