Vauva täysin peiton alla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säikähdys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säikähdys

Vieras
Onko kellekään muulle käynyt niin että kun ootte herännyt katsomaan miten vauva voi pinnasängyssä, niin se onkin nukkunut täysin peiton alla? En tiedä miten se on mahdollista, mut arvaa säikähdinkö aikoinaan kun katoin et missä se on ja sit äkkiä peitto ylös ja tarkistus, onko hengissäkään enää. Vauva oli silloin muutaman kuukauden. noin 4kk.

On käynyt monesti niin että kun lapset on nukkuneet mun vieressä pienestä asti niin on olleet joskus ihan keskellä sänkyä ja kokonaan peiton alla.
Ei se vauva sinne tukehdu, ei peitto ole ilmatiivis.

Kokeilepa itse hengittää peiton alla, ei sieltä ilma lopu vaikka kuuma saattaa tullakin.

En usko että yksikään vauva olis kuollut siksi että on peiton alla enkä ole koskaan kuullut tuollaista suositusta.

Niin kyllähän siellä happea saa, mut ahdistavaa varmasti olla ja mistäs sen tietää vaik pienet keuhkot ei jaksa ottaa ilmaa niin kovalla vaivalla mitä peiton alla tarvii..

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
en käytä vauvalla peittoa,kun pelkään sen jäävän peiton alle.

miten vauva sitten pysyy teillä lämpimänä?

meillä on käynyt noin kun ap:lla mutta edelleen peittoa käytämme vauvalla.
Usein olen laittanut pienen vauva peiton toisesta yläreunastaan patjan alle, pysyy paikallaan mutta sehän ei estä tietysti sitä jos vauva liikkuu itsekseen peiton alle.
Taitaa olla pieni riski silti että vauva tukehtuisi peiton alle, automaattisesti kääntää pään sivuun tai herää?

Alkuperäinen kirjoittaja tanjja:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
en käytä vauvalla peittoa,kun pelkään sen jäävän peiton alle.

miten vauva sitten pysyy teillä lämpimänä?

meillä on käynyt noin kun ap:lla mutta edelleen peittoa käytämme vauvalla.
Usein olen laittanut pienen vauva peiton toisesta yläreunastaan patjan alle, pysyy paikallaan mutta sehän ei estä tietysti sitä jos vauva liikkuu itsekseen peiton alle.
Taitaa olla pieni riski silti että vauva tukehtuisi peiton alle, automaattisesti kääntää pään sivuun tai herää?

lämpimästi päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
ton takia just ei suositella peittoa vauvalle, unipussi tai lämmin yöppäri.

Valahtais varmaan tonne unipussiin. Ens kerralla laitan lakanan vaan.

Unipussejahan on eri kokoisia...en nyt ihan ymmärtänyt?

Niin no ei sitten valahda jos se on ihan pieni unipussi.

OK!Kun mulla on noilla mukuloilla ollut erikokosia unipusseja 0kk-6kk,6kk-12kk ja 12kk-24kk ja isompiakin sitten.Ja eri paksusia riippuen vuodenajasta,sellasia vetoketjullisia joko hihattomana tai pitkällä hihalla...siksi en ymmärtänyt! =)

Niin ja siinä unipussissahan kädet tulevat joko hihoihin tai hihattomissa malleissa ulos niistä hiha-aukoista. Eli jos pussi on edes osapuilleen oikean kokoinen, niin ei sinne kyllä kovin helposti valahda :)

Alkuperäinen kirjoittaja Unipussista:
Niin ja siinä unipussissahan kädet tulevat joko hihoihin tai hihattomissa malleissa ulos niistä hiha-aukoista. Eli jos pussi on edes osapuilleen oikean kokoinen, niin ei sinne kyllä kovin helposti valahda :)

Niin, sopivahan sen täytyy olla. muuten se saa kädet pois hihoista ja valahtaa :)

Uusimmat

Yhteistyössä