Vauva tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Heitti toista vauvaa kovalla lelulla päähän. Aikamoisen mulkoilun sain ko. äidiltä ja päivittelyn kun sanoin, että meidän vauva valitettavasti heittelee aika paljon leluja ja puree. Ei yhtään yrittänyt sanoa, että ei haittaa tms. silitteli vaan huolestuneena vauvan päätä...

Mitä mun ois pitänyt tehdä, antaa piiskaa mun vauvalle, että se ois ollut tyytyväinen.

Toivottavasti et ole tosissasi. Vauvasi heitti toista vauvaa kovalla lelulla päähän, ja olet harmissasi ettei vauvan äiti sanonut "ei haittaa"? Varmasti säikähti kovasti, ja oli aiheesta huolissaan. Totta kai se haittaa, vauvaa sattui ja olisi voinut käydä vaikka kuinka huonosti! Vauvaa ei kuulu piiskata, mutta tuollaisesta käyttäytymisestä täytyy puhua neuvolassa ja saada ammattilaiselta neuvoa, miten estää tapauksen uusiutuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Toivottavasti et ole tosissasi. Vauvasi heitti toista vauvaa kovalla lelulla päähän, ja olet harmissasi ettei vauvan äiti sanonut "ei haittaa"? Varmasti säikähti kovasti, ja oli aiheesta huolissaan. Totta kai se haittaa, vauvaa sattui ja olisi voinut käydä vaikka kuinka huonosti! Vauvaa ei kuulu piiskata, mutta tuollaisesta käyttäytymisestä täytyy puhua neuvolassa ja saada ammattilaiselta neuvoa, miten estää tapauksen uusiutuminen.

Ihanko tosi mun pitäisi mennä neuvolaan puhumaan tästä???

Vauva, kehen se osui, ei kyllä ollut moksiskaan. Totta on, että ois voinut sattua pahemminkin.

Hei haloo, ehkä nyt pitää ottaa huomioon myös tämän heittäjän ikä. Saattaa olla hyvinkin pieni vauva eli n.7-8kk joka ei kyllä ymmärrä mitä teki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei haloo, ehkä nyt pitää ottaa huomioon myös tämän heittäjän ikä. Saattaa olla hyvinkin pieni vauva eli n.7-8kk joka ei kyllä ymmärrä mitä teki.

Hirviövauva on 11 kk.

Vauvaa ei voi tosta syyttää, mut ei mun mielestä äitiäkään joka säikähti! Kasvata itse lapsesi niinkuin parhaaksi näet, minä en muuta ihmettele kun sitä että pitäisikö vauvan äidin olla kuin mitään ei tapahtunut kun oma lapsi on juuri saanut kovasta lelusta päähän.

Jos noin tekee kerran, tuskin kannattaa puuttua. Mut voisi kyllä neuvolassa mainita, koska sanoit että tekee tätä paljon. Toivottavasti saisitte jotain apua tilanteeseen, ettei sitten käy vahingossa ikävästi.

No vahingollehan ei voi mitään mutta siihen on puututtava jos vauvasi puree ja heittelee paljon leluja kuten kirjoitit. Enkä tarkoita piiskaa vaan kieltämistä, kieltämistä ja vielä kerran kieltämistä. Ei vaan antaa asian olla.

Vauvaa ei voi tosta syyttää, mut ei mun mielestä äitiäkään joka säikähti! Kasvata itse lapsesi niinkuin parhaaksi näet, minä en muuta ihmettele kun sitä että pitäisikö vauvan äidin olla kuin mitään ei tapahtunut kun oma lapsi on juuri saanut kovasta lelusta päähän.

Tiedätkös että tällaista kyllä lasten kesken sattuu... aika paljonkin. Niin kovasti kuin sitä vauvaansa haluaisi suojella, niin niille sattuu kaikkea ja aika paljon ne kyllä kestää.

Ymmärrän pointtisi, mutta varo sinäkin, ettei susta tule ihan ylisuojeleva äiti. Vaikka esikoista odottaessa herkästi suojeluvaistot ovat 110 %:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
No vahingollehan ei voi mitään mutta siihen on puututtava jos vauvasi puree ja heittelee paljon leluja kuten kirjoitit. Enkä tarkoita piiskaa vaan kieltämistä, kieltämistä ja vielä kerran kieltämistä. Ei vaan antaa asian olla.

Kyllä kielletään tosi paljon ja tiukalla katsekontaktilla ja tiukalla ilmeellä. Ei se yleensä heittele muita ihmisiä, mutta nyt kävi näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tiedätkös että tällaista kyllä lasten kesken sattuu... aika paljonkin. Niin kovasti kuin sitä vauvaansa haluaisi suojella, niin niille sattuu kaikkea ja aika paljon ne kyllä kestää.

Ymmärrän pointtisi, mutta varo sinäkin, ettei susta tule ihan ylisuojeleva äiti. Vaikka esikoista odottaessa herkästi suojeluvaistot ovat 110 %:ssa.

Varmaan tuleekin, ihan oikeassa olet :D Ymmärrän kyllä, että kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Ei voi lasta kuplassa kasvattaa, mutta säikähtäminen on tollasessa tilanteessa aika ymmärrettävä reaktio. Tuskin se ilkeyttään niin reagoi, tai olettaa että nyt ap piiskaisi vauvaansa rangaistukseksi!

Varmaan on ymmärrettävä reaktio, ehkä kuitenkin olisin itse sanonut, että onneksi ei käynyt kuinkaan, koska tapahtunut mikä tapahtunut. Hän on kyllä tosi kova komentamaan omia lapsiaan ja sanoo välilä kylä tosi pahasti lapsilleen ja itselläni on siinä suhteessa täysin erilainen kasvatustyyli.

Hirviövauva on 11 kk.[/quote]

Kauhee hirviö onkin ;) !!!
Tottakai sitä täytyy torua lastansa ettei saa heittää, mutta eihän ton ikäset erota mitä saa heittää ja mitä ei. Meidän tyttö ei heitä kuin palloa,ainakaan vielä, mutta saa kyllä kerhoissa päähänsä toisten viskomia. Siinä vaiheessa kun heittelijä on jotain 2-v voi alkaa ymmärrystä lapseltakin vaatia.

1.000.000 kiitosta noista parista ymmärtäväisestä vastauksesta. Olen jotenkin megasuruissani katsellut vauvaani tänä iltana ja ajatellut, että vainko minä näen suloisen vilkkaan pojanpalleron, joka on innoissaan uudesta taidosta muttei vielä oikein ymmärrä miten sitä taitoa saa käyttää. Ja että muut näkevät hänessä jonkun terapian tarpeessa olevan huonosti kasvatetun monsterin...

Toki yritän parhaani mukaan kieltää, mutta ei se vaan vielä ota oppiakseen.

Niin, ja äidille laitoin vielä tekstarilla pahoittelut tapahtuneesta. Aion kyllä vähän välimatkaa ottaa, koska koen itseni jotenkin epäonnistuneeksi hänen kanssaan aina, kun heillä on kaikki niin täydellistä ja kontrolloitua.

Yhteistyössä