Vauva syö koko yön

Poika 3,5kk nukkui jo pari viikkoa sitten koko yön,tai söi max yhden kerran.Nyt sitten muutaman yön ollut koko ajan tissillä,ja päivällä syö aika harvakseltaan ja vähän kerrallaan.miten saa käännetyä ruokailutottumukset toisinpäin?Vai kannattaisiko aloittaakiinteät jo?Neuvolasta sanoivat ettei vieläole ainakaan kasvun puolesta aihetta aloittaa ja että on parempi mitämyöhemmin aloittaa kiinteät noin suoliston kannalta.

No jos et jaksa syöttää koko yötä ni alota kiinteet.
Ei sitä rytmiä voi väkisin kääntää...
Neuvolan suositukset on neuvolan suosituksia.Tee niinku ite parhaaksi näät,sinähän se äiti olet lapsellesi.

Meillä kävi niin, että poika alkoi syömään kolmen kuukauden iässä öisin tosi monta kertaa (hyvällä tuurilla kolme kertaa, huonolla kymmenen). Aloitin kiinteät sen vuoksi pikkuista vajaa neljä kuisena, mutta ei ollut vaikutusta yöuniin. Meillä siitä jäi vain tapa, joka ikävä kyllä jatkuu vieläkin. Poika on välillä saattanut olla melkein koko päivän ilman tissiä, koska sitä ei suostu ottamaan missään muualla kuin meidän sängyssä. Yöllä on rauhallista eikä ympäristö jaksa väsyneenä kiinnostaa, niimpä tissillä malttaa olla paremmin. Poika on nyt 6,5kk. Kun pikkuinen paranee korvatulehduksesta ja nuhasta kunnolla meillä aloitetaan tassuttelun avulla unikoulu. Jospa se toisi helpotusta uniin.

Näin siis meillä, jollakin toisella saattaa kiinteätkin auttaa =)

Meillä oli reilu pari viikkoo sitten ihan sama juttu, poika silloin just 3kk. Taitaa vaan kasvaa niin vauhdilla, että kasvattaa vaan niitä maitomääriä tiheällä syönnillään. Nyt syö yössä noin 3 kertaa kun pari viikkoo sit herättiin noin 1,5h välein.. Jos vaan haluut imettää ja tuntuu et maitoo tulee, niin kärsivällisyyttä siihen tuheään imutteluun. Jos kestää monta viikkoa, tai paino ei syömisestä huolimatta nouse, niin sit ehkä kantsii kysellä uudestaan apua.

kuulemma 3kk ikäsenä usein käy noin mutta sitten tasottuu.
meille nevola ehdotti soseiden alotusta tai korviketta. Sanoi että joskus se korvike on vaan väliaikasta. Auttaa äitiä ton tieheän imemisen kauden yli

Mulla tyttö on kohta 6kk. Täysimetyksellä ollut ja pari päivää sitten aloin soseet(perunaa ja tisumaitoa velliksi). Herää joka yö n.10-20 kertaa tisulle sillä on ottanut sen tutin tilalle kun tuttia ei huoli enää. Syö mitä tisusta tulee. Katotaan nyt auttaako sose meiän tyttöö. Kiirettä soseilla en pitänyt sillä jaksan ihmeen hyvin tolla naurettavan katkonaisella unella. :eek:

okei jos nyt sit odottelis jonku aikaa jos se siitä asettuis taas...Päivällä tosiaan ei syö jos ei ole tosi kova nälkä.Pari viikkoa sitten aina maistui kun tarjosi.Se helpotti kovasti ihan päivittäisten asioiden suunnittelua,tiesi ainakin ettei tule mikään yllärinälkä esim.kauppareissulla jos oli just

Noppis
Meillä IHAN SAMA JUTTU. Ja sama ikä. Ainoo vaan, että itse en tosiaankaan jaksa, koska olen mennyt jo viimeisen kuukauden n. 3 tunnin unilla/vrk. Ensin oli itselläni paha unettomuus ja sitten alkoi tämä vauvan yösyönti. Ja en siis tosiaan saa sitä syömään päivällä kuin liruja. Nukkuis koko päivän vaan, en voi sille mitään. Itse en saa päivällä unta.

Noppis
JES, viime yönä ei syönyt koko yötä vaan vain usein mutta n. 10 min kerrallaan ja sitten jatkoi aina uniaan. Eli sain vihdoin nukuttua. Just kun olin valmis siirtymään kokonaan korvikkeisiin, kreivin aikaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
JES, viime yönä ei syönyt koko yötä vaan vain usein mutta n. 10 min kerrallaan ja sitten jatkoi aina uniaan. Eli sain vihdoin nukuttua. Just kun olin valmis siirtymään kokonaan korvikkeisiin, kreivin aikaan. :D
Etikinä usko mut meillä kans nukuttii viime yö!klo 22 alettii nukkuu,ruokailu oli klo 3.00 ja herättii+aamutisu klo 8.00!!!!
Tää ilmeisesti oli vaan väliaikaista.jee jee!

=) Tosin kokeilin eilenillalla väsytystaktiikkaa-leikittiin kovasti,sit kylpyyn ja maate.Tais silläkin olla osuutta asiaan.

Yhteistyössä