Vauva sairaalassa

kahdenäiti
Olen ollut molempien lasteni kanssa sairaalassa 24/7. Kuopus oli vastasyntyneenä öitä sairaalassa ja lisäksi 6kk iässä. Esikoinen 1.5v viikon rotaviruksen takia. Isä on ollut silloin toisen lapsen kanssa kotona ja poissa töistä (esikoisen kohdalla vuoroteltiin sairaala/kotivuoroja, siten että toinen oli koko ajan sairaalassa).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei nyt oikeesti järki käteen ihmiset!

Lapsi on sairaalassa siis rs-viruksen vuoksi? Eli tod.näköisesti ei siellä ainakaan viikkotolkulla ole. Lisäksi on ihan pieni vauva vasta, joten isommat sisarukset eivät luultavasti ole vielä oikein "hyväksyneet" vauvan syntymää. Isompien lasten kannalta on todellakin parempi, ettei äiti asu sairaalassa, vaan huomioi myös heitä välillä.

Ja mitä taas vauvaan tulee, hän saa aivan varmasti hoitajien jakamattoman huomion niinä aikoina, kun äiti ei osastolla ole.

Ap:lle oikein iso voimahali, ja koita muistaa että kohta tämä aika on kurja muisto vaan! Ketuttaa toisen puolesta, kun ihmiset ajattelemattomilla, muka-tietävillä kommenteillaan lyttäävät.
Kyllä se kuule noilla lastenosastoilla on hoitajilla kädet täynnä työtä. Siellä ei ehditä antamaan jakamatonta huomiota yhdellekään. Hyvä kun ehtii perusasioista huolehtimaan.
Omat kokemukseni ovat hyvin erilaisia. Olen viettänyt aikaa lastenosastoilla sekä sairaan lapsen äitinä että hoitoalan työntekijänä, ja aina hoitajilla on ollut aikaa pienille potilailleen. Ikävää, jos näin ei joka paikassa ole.
 
XXX
Miedän sairaalassa toivotaan että alle kouluikäisillä on huoltaja mukana 24/7. Eivät ehdi pitämään seuraa tai huolehtimaan yöitkuista. Osastolla 14 paikkaa ja kaksi hoitajaa yövuorossa.. Eli tiedän kyllä etteivät ehdi pitämään seuraa koko aikaa. 2viikkoinen vauva vaatisi välitöntä läsnäoloa, eli oman hoitajan. Jos osaston käytäntö on että ylimäräisen yökön saa soittaa niin sitten ei mitään ongelmaa.
 
hei
Oltiin jompi kumpi ihan koko ajan. Itse kävin 2 h päivällä kotona suihkussa ja vaatteita vaihtamassa ja taas sairaalaan, mies siellä sen aikaa. Mies kävi normaalisti töissä.
 
Vauva saa MUN MAITOA, MUTTA PULLOSTA (tällä hetkellä siis kun en pysty olemaan läsnä sairaalassa). Olen imettänyt, kun olen ollut sairaalassa.

Meillä ei ole ketään joka tänne tulisi lapsia vahtimaan - arvostelijoita kyllä on ollut enemmän kuin tarpeeksi, mutta sitten kun olen kysynyt apua niin aina on ollut joku syy miksi just nyt ei sovi. Mulla ei ole todellakaan montaa kaveria tai saati ystävää ja äitini on ainut sukulainen joka lapsia teoriassa vois yötä hoitaa.
Jos lapset ei olisi päivähoidossa/eskarissa niin mun pitäis hankkia niille hoitaja 24 tunniksi vuorokaudessa. Miltähän moinen tuntuis noista isommista lapsista???

Ehkä mun lapsi nyt sitten kärsii siellä ja mä olen täys paska äiti :'( :'( :'(

Arvostella on niin helppo niin kauan kun ei itse tarvitse tehdä asian eteen mitään...
 

Yhteistyössä