Vauva sai rotarokotteen. Voiko tarttua tuohon mein 2 vuotiaaseen esikoiseen jolla sitä ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22068262]Miksei sillä 2v ole rokotetta, täällä ainakin on saanut jo 07 vuonna rokotteen.[/QUOTE]

Esim. Tampereella 10/08 syntyneelle lapselle piti itse ostaa rokote. Ei saanut vielä silloin yhteiskunnan puolesta.

Mun on ihan pakko saivarrella. Siinä vauvan kakkassa ja kuolassa on niitä samoja heikennettyjä rotaviruksia. Jos vauva ei saa siitä vattatautia päällensä, niin miks sais aikunenkaan, jolla kumminkin on huomattavasti parempi vastustuskyky???????

[QUOTE="gen";22068571]Mun on ihan pakko saivarrella. Siinä vauvan kakkassa ja kuolassa on niitä samoja heikennettyjä rotaviruksia. Jos vauva ei saa siitä vattatautia päällensä, niin miks sais aikunenkaan, jolla kumminkin on huomattavasti parempi vastustuskyky???????[/QUOTE]

Tuleehan useimmille vauvoille sivuoireina oksentelua, kuumetta ja ripulia. Ja se lisääntyy elimistössä ja kakassa niin voi hyvin tulla jos on vanhemmalla heikompi vastustus kyky esim. huonojen elintapojen, perussairauden tms. takia.

Yhteistyössä