Vauva ruhjoutui traktorin alle - sai vakavia vammoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Vauva ruhjoutui traktorin alle - sai vakavia vammoja
25.1.2008 16:26

Alle vuoden ikäinen vauva joutui traktorin ruhjomaksi Oulaisissa Pohjois-Pohjanmaalla perjantaiaamuna. Onnettomuus sattui, kun äiti jätti pienen tyttärensä nukkumaan vaunuihin kotipihalleen lähelle kodin traktoria.

Hetken kuluttua isä lähti liikkeelle traktorilla eikä huomannut ajoissa lastenvaunuja.

- Hän ajoi eteenpäin isolla traktorilla, jossa näkyvyys on kulkuvälineen varustelusta riippuen usein heikko. Valitettavasti kuljettaja ei varmistanut, ettei edessä ole esteitä.

- Traktori ehti liikkua sen verran, että vaunut ruhjoituivat osittain. Isä ei ajanut vaunujen yli, mutta vauva ennätti saada vakavia vammoja, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Raimo Ollila kertoo.

Järkyttävä onnettomuus sattui muutaman kilometrin päässä Oulaisten taajamasta, Matkanivan kylällä, josta 8-9-kuukautinen vauva kiidätettiin Oulaisten terveyskeskuksen kautta Oulun yliopistosairaalaan.

Perheen vanhemmille järjestettiin tapahtuman jälkeen kriisiapua.

- Lähes kaikki vauvan vammat ovat pää seudulla ja ne ovat vakavia. Lähipäivät näyttävät suunnan, Ollila toteaa.

mua pelottaa ihan hirveesti kulkea aina noiden lumiaura-autojen ohi, niiden jotka näyttää pyärivän joka suuntaan.. Tuntuu ettei ne katso ollenknan mihin ajavat, itse saa väistellä ja kiertää kaukaa ne.. Vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin..

ja mikä oli tämän tarkoitus? Mässäily?

Tapahtuma on kamalan järkyttävä. Vanhemmille varsinkin.

Tänään peruutin pihalla omalla isolla henkilöautollani ja mieleen tuli se tapaus, kun äiti oli startannut auton, joka syöksähti eteenpäin ja auton keulan ja talon seinän välissä seissyt leikki-ikäinen lapsi kuoli. Ilmeisesti autossa oli vaihde päällä eikä äiti tajunnut ja laittanut kytkintä pohjaan kun starttasi.

Samalla tuli mieleen miten maaseudulla juuri näiden isojen työkoneiden takia tapahtuu onnettomuuksia, kun lapset ovat jossain ja työkoneesta ei näe.. ja miten kamalaa olisi, jos itse aiheuttaen, vahingossa, lapsi vammautuu tai menehtyy, mikä valtava loppuiän syyllistäminen.. ja tuska.

Ja sitten kaiken tietävät ja etusormi pystyssä jälkiviistastelevat ulkopuoliset kauhistelevat ja juoruavat.

Olen itse , perheemme on, ollut tämmöisen juorumyllytyksen kohteena kun menetimme onnettomuudessa läheisen. ME tiesimme mitä tapahtui, lehdessä kerrotin vain karkeasti ja yleisesti. lehtijutun perusteella ihmiset sitten alkoi kehitellä omia tarinoita että miten se heidän mielestään tapahtui. Se oli hurjan loukkaavaa, kun yritti surusta itse selvitä.

Ihmisten välinpitämättömyys ja laiskuus on lisääntynyt huomattavasti viiden vuoden aikana.

Minkököhän ikäinen pariskunta oli kyseessä?Hyvin todennäköisesti alle 25...
Juuri sitä ikäpolvea, joka on niin välinpitämätöntä että...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Kuvittelenko mie vaan vai onko nää uutiset lisääntyny viime aikoina? Tuntuu että joka päivä sattuu tapaturmia noille pikkusille. :'(
Et kuvittele, valitettavasti

:( Just luin tämän miehelle kun oulainen tässä meidän lähistöllä ja mies sanoi että "taasko". Oli itse just lukenu samantyyppisen uutisen jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisten välinpitämättömyys ja laiskuus on lisääntynyt huomattavasti viiden vuoden aikana.

Jos olisit nyt mun edessä niin vetäisin sua luuvitosellani ja lujaa
:kieh:

Haista sinä pitkä peeee..

Olet sitten todella ilkeä.

Että välinpitämättömyyttä vai? Oletko ikinä menettänyt ketään? Oletko koskaan istunut ison traktorin tai ison auton kyydissä ja mitä sieltä hytistä näkee? Ei kuule kovin paljoa!

vieläkun joku tulee ja sanoo, että vanhemmat teki tämän tahallaan, JOO:

Kiitos yleistyksestä. Olipa mukavasti sanottu. omasta mielestä oon ikäni ollu muuta ku välinpitämätön, mut sä tiedätki vissiin paremmin. Kaikki mun ikäpolvessahan me ollan tasan samanlaisia.

t. 21v

Mä en vaan tajua sitä, että isä ei muka tiedä missä se mukula nukkuu, eikä yhtään katto sieltä traktorista. Ja joo, olen ajanyt traktoria ja tiedän minkä verran sieltä näkyy ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Kuvittelenko mie vaan vai onko nää uutiset lisääntyny viime aikoina? Tuntuu että joka päivä sattuu tapaturmia noille pikkusille. :'(

Ikävä kyllä et kuvittele :( nää tuntuu olevan yhä enemmän vaan tätä päivää, todella surullista.. toki myös nykypäivänä tiedotetaan asioista herkemmin, eli aina on kaikenlaisia onnettomuuksia sattunut mutta harvemmin silti päässyt mihinkään otsikoihin ym. Voimia tapauksen vanhemmille!

Alkuperäinen kirjoittaja no niinpä tietysti :

Haista sinä pitkä peeee..

Olet sitten todella ilkeä.

Että välinpitämättömyyttä vai? Oletko ikinä menettänyt ketään? Oletko koskaan istunut ison traktorin tai ison auton kyydissä ja mitä sieltä hytistä näkee? Ei kuule kovin paljoa!

vieläkun joku tulee ja sanoo, että vanhemmat teki tämän tahallaan, JOO:

Mutta täysin totta, että ikäpolvi 18-25 ovat hurjasti enemmän välinpitämättömiä kun oma ikäpolveni.

ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta tosiasiat on tunnustettava.

Kasvatusmetodit ovat muuttuneet huonompaan suuntaan, siksi tämä maailma on mennyt myös huononpaan suuntaan.

Ei ennen kymmenen vuotiaat polttaneet eivätkä juoneet alkoholia, toisin se on tänä päivänä, sitä on turha kiistää.

Jos nyt satut kuulumaan tuohon ikäryhmään, niin älä ota henkilökohtaisesti,se ei ollut tarkoitus.

Jos olisit elänyt 70 luvun lopulla, niin tietäisit että fakta on fakta ja että elämäntyyli on nuorisolla muuttunut ja pahasti, eikä suinkaan parempaan suuntaan.

Käyttäydytkö mielestäsi kovinkin asiallisesti?

Hallelujaa, onko siellä ketään kotona? ai, ai tyhjältä näyttää ...

Tiedän että tilanne on todella kamala vanhemmille, isälle varsinkin, mutta ihmettelen, miksi vaunut on jätetty traktorin lähelle, etenkin, kun traktorista on huono näkyvyys siihen lähelle? Mulle ei itselle tulisi ainakaan mieleenkään jättää vaunuja jonnekin puoli piiloon, että olisi vaara ajaa niiden yli.

Yhteistyössä