vauva putosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipsu

Vieras
Pieni 2kk vauvamme putosi hoitopöydältä kovalle lattialle vatsalleen pari päivää sitten. Vauva itki jonkin aikaa ja rauhottui sitten ja on sen jälkeen ollut aivan kuin ennenkin, hymyilevä ja syö ja kakkaa normaalisti. Silti vaan ahdistaa että entä jos vauvalle kuitenkin tuli jotain, varsinkin kun se on vielä niin pieni. Ja nyt en kaipaa mitään moraalisaarnoja siitä että vauvaa ei saa jättää koskaan yksin. Sen olen kyllä jo huomannut :(

Muistan kuinka hirveältä tuntui kun oma lapseni putosi sängyltämme. (normaalia korkeampi) Ja kuinka oli mahdollista että toiselle vauvalleni pääsi myöhemmin käymään sama vahinko. Soimasin molemmilla kerroilla itseäni huimasti!!! Olin todella huono äiti! Kuinka pärjään myöhemmin kun alku on näin surkea? Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Jos vauva rauhoittuu nopeasti ja on myöhemmin normaalisti vireä, syö ja kakkaa, on kaikki varmasti hyvin. Vauvat ovat kestäviä otuksia. :) On luonnollista olla huolissaan. Sinähän rakastat lastasi ylikaiken!!! Jos joku moisesta moralisoi niin anna mennä ohi korvien...

Hyvää syksyä sinulle ja vauvallesi!

Jos pelottaa että jotain on sattunut itse veisin lapsen lääkäriin. Better safe than sorry! Tapahtuneesta on nyt kumminkin jo sen verran aikaa ja jos vauva on normaali niin eiköhän kaikki ole aivan ok.

On tosiasia, että miltei kaikille vauvaoille sattuu joku putoaminen tms. Meillä tyttö tippui konttaamaan opittuaan sängyltä, vein lääkäriin kun nenästä tuli verta, ja äiti panikoi. Mutta ei mitään ongelmia, vauvakin taisi pelästyä äidin pelästymistä enemmän. Lääkärikin kertoi, että heidän vauva 3kk ikäisenä oli tippunut hoitopöydältä.

Täällä on ollut paljon ketjuja samasta asiasta. Mutta jos vauva on virkeä, syö ja toimii normaalisti, itkee pudottuaan kaikki on suht varmsti ok. Jos epäilyttää niin tietenkin lääkäriin. Itse veisin. Varokeinonahan sanotaan että putoamisen jälkeen herättäisi vauvaa parin tunnin välein, tarkastaa että kaikki on ok. Mutta teillä tuosta on jo pari päivää.

Mutta tuo todella on yleistä, harva selviää siten, etteikö mitään sattuisi vauva/taapero aikana.

Käsittääkseni kyllä yleisin tapaturma, mitä vauvalle sattuu, on juuri putoaminen. Sattuminen riippuu tietysti ihan siitäkin, missä asennossa vauva putoaa lattialle jne. Minä kyllä käyttäisin varmuuden vuoksi lääkärissä heti, kun tapaturma tapahtuu tai ainakin soittaisin lääkäriin, että kannattaako käyttää lääkärissä.

Meillä putosi eilen poika sohvalta alas.. Itki hetken,mutta kun otti syliin niin rauhottui nopeasti.. vaan minä en ; itkin itse varmaan koko yön.. olihan tuo sohva aika korkea ja jäi kyllä traumat kun näin putoamisen :`( Vauva oli 2 minuutin päästä taas oma ittensä.. naureskeli ja hymuli ja jyrsi käsiään :) Onneksi ei käynyt pahemmin,en olisi antanut itselleni sitä anteksi. Ja tuli tunne etä olen huono äiti... eka lapsi kyseessä..

Pieni 2kk vauvamme putosi hoitopöydältä kovalle lattialle vatsalleen pari päivää sitten. Vauva itki jonkin aikaa ja rauhottui sitten ja on sen jälkeen ollut aivan kuin ennenkin, hymyilevä ja syö ja kakkaa normaalisti. Silti vaan ahdistaa että entä jos vauvalle kuitenkin tuli jotain, varsinkin kun se on vielä niin pieni. Ja nyt en kaipaa mitään moraalisaarnoja siitä että vauvaa ei saa jättää koskaan yksin. Sen olen kyllä jo huomannut :(

Heippa, meille kävi samoin muutama pv sitten, käväistiin lääkärissä, ja siellä kaikki ok. Mutta varmaan lapsen äiti kärsii , samoin kuin sinä. Toivon teille hyviä päiviä. Älä soimaa itseäsi, ihmisiähän me vain ollaan ja vahinkoja sattuu, ja jälkiviisaus ei auta. Kiitellään Jumalaa, että Hän varjeli lapsiamme

Viimeksi muokattu: