Vauva puree rintaa! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Siis tää on ihan kamalan kamalaa. Meidän puolivuotias on alkanut puremaan neljällä hampaallaan mua ihan hirveen kovaa ja melkein joka kerta imettäessä nänniin. Ja se sattuu ihan tajuttoman paljon.
Oon alaknut vähän pelkäämään koko imetys sessioita ja pelkään, että tää pureminen aiheuttaa taas rintatulehduksen.

Mitä voisin tehdä? Onko hyviä ideoita? Esikoinenkin joskus kokeili hampaitaan, mutta ei mitään tähän verrattavaa. Kuopus vaan nauraa ja puree :kieh:

:/

Näin ei saa missään nimessä tehdä, mutta meillä sai loppumaan siihen että joka kerta kun puri nipistin poskesta, en lujaa mutta niin että tuntui ja huomasi että niillä on yhteys, lopetti siihen muuten olisin lopettanut imettämisen ottaa se sen verran kipeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
rintakumit käyttöön ??
Mulla autto ne...
tai jos lypsät pulloon sen maidon ??

Rintakumeja onkin esikoisen alkutaipaleelta jemmassa, pitääpä kokeilla. Lopettiko sun vaavi puremisen sen kanssa, niin että voit sitten taas myöhemmin imettää ilman vai pitikö niitä käyttää sitten loppuun asti?
Tuo pulloon lypsäminenkin menee harkintaa. Koko imetyksen lopettamista harkitsen, kun mua vaivaa nuo tulehdukset yhtenään.

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
rintakumit käyttöön ??
Mulla autto ne...
tai jos lypsät pulloon sen maidon ??

Rintakumeja onkin esikoisen alkutaipaleelta jemmassa, pitääpä kokeilla. Lopettiko sun vaavi puremisen sen kanssa, niin että voit sitten taas myöhemmin imettää ilman vai pitikö niitä käyttää sitten loppuun asti?
Tuo pulloon lypsäminenkin menee harkintaa. Koko imetyksen lopettamista harkitsen, kun mua vaivaa nuo tulehdukset yhtenään.

loppuun asti pidin niitä...tosin esikkoa imetin 3kk ja kuopustakin vain 6kk

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Purista hellästi nenästä. Vauvan on pakko avata suu kun ei saa nenän kautta ilmaa ja meillä ainakin oppi hyvin nopeasti, ettei enää purrut.

Muistan tän toimineen esikoisella, mutta kun tää pienempi herra puree silleen erilailla. Niinkuin suu auki ja hampaat kiinni. Eli saa ilmaa siitä välistä. Saan irti sen, kun tungen oman sormeni väliin :( Siinä vaan aina menee aikaa, ennekuin saan sen irti ja siihen mennessä on sattunut jo ihan mahdottomasti :/

Kiitos kaikille vinkeistä :flower: =)

Meillä tyttö nyt 9kk ja ei onneksi enää pure.Yhessä välissä yritti ja aina kun puras niin karjasin kovallaa äänellä että ei saa purra ja siihen loppu.Muutaman kerran tyttö loukkaantui kun sanoin vähän reippaammin ja siihen jäi pureminen.

Yhteistyössä