Vauva poikittain kohdussa.

Itsellä on viikkoja huomenna 31, eli vauva mahtuu vielä kääntymään hyvinkin ja pyörii todella paljon. Viikon 20 ultrassa oli perätilassa, ja tämän jälkeen on köllinyt enemmän tai vähemmän poikittain. Ja olo on tukala. Neuvolassa ei terkka osannut sanoa missä pää on, ja sanoi että viikkoihin nähden tuntuu olevan kuitenkin aika alhaalla. Nyt mietityttää tuo tuleva synnytys. Äitipolille on aika ensiviikoksi. Millaisia kokemuksia muilla? Miten päin vauva laskeutui?
 
Tämä kiinnostaisi minuakin.

Itselläni on viikkoja 28 ja masuasukki on mahassa viistosti poikittain siten, että pää on ylhäällä, oikean rinnan alla ikäänkuin kyljessä tai miten sen nyt selittäisi. Ollut samassa asennossa vissiin kohta jo kuukauden, eikä siis suostu siitä asentoa pois vaihtamaan, vaikka tilaa pitäisi kaiken järjen mukaan vielä olla.

Itsekin tässä pohdin, että suostuukohan lainkaan kääntymään raivotarjontaan vai yrittääkö tulla kylki/jalat edellä.

Millä viikoilla teillä on siis vauvat vielä kääntyneet oikeinpäin?
 
Mulla oli tuo neitokainen nyt jo 3½v poikkitilassa melkeen koko ajan aina sektioon saakka, joka tehtiin rv 40+1. Pää oli vasemman kyljen alla, peppu oikean kyljen alla ja jalat edellä sitten tulossa ulos. Kääntämistä yritettiin sairaalassa useampaan kertaan , eikä lääkäri saanut käännettyä, eikä neiti itsekään suostunut kääntymään. Perätila synnytystä harkittiin, mutta kun tarjoavana osana oli jalat, niin oli sitten sektio ainut vaihtoehto. Nyt rv 27+1 ja tämäkin neiti aivan selvästi poikittain köllöttelee. Saas nähdä miten tämän kanssa käy.

Olo todellakin ON tukala sitten tuolla 35 viikon jälkeen varsinkin, mulla ainakin kun vauva painoi tuossa kylkiluiden alla, siis oli tosi ylhäällä. Närästys oli valtava ja loppuajasta ei voinut kuvitellakaan syövänsä mitään. Mahakin oli OUDON MUOTOINEN, ylhäällä hirvee pallukka ja alamahassa ei mitään :LOL:
 
Mulla taisi kääntyä viikolla 30. Vauvan asento katsottiin ultrassa viikolla 32. Nyt menossa vk 35 ja ja viikolla 37 tarkistetaan vauvan asento seuraavan kerran. Ellei nyt satu syntymään sitä ennen :p
Se tuntuu kuin olisi poikittain.. mutta ei kait ole kun kerta ultrassakin oli pää alaspäin. Ehkä se vielä kääntyileekin. (? )
 
Meillä tämä kolmonen oli lähes koko raskausajan viistosti poikittain.. vasta rv 37 todettiin selvä raivotarjonta... Normaali alatiesynnytys, mutta ilmeisesti tuosta vauvan asennosta kohdussa johtui lonkkaluksaatio, joka todettiin heti kotiinlähtötarkastuksessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppunen:
Mulla oli tuo neitokainen nyt jo 3½v poikkitilassa melkeen koko ajan aina sektioon saakka, joka tehtiin rv 40+1. Pää oli vasemman kyljen alla, peppu oikean kyljen alla ja jalat edellä sitten tulossa ulos. Kääntämistä yritettiin sairaalassa useampaan kertaan , eikä lääkäri saanut käännettyä, eikä neiti itsekään suostunut kääntymään. Perätila synnytystä harkittiin, mutta kun tarjoavana osana oli jalat, niin oli sitten sektio ainut vaihtoehto. Nyt rv 27+1 ja tämäkin neiti aivan selvästi poikittain köllöttelee. Saas nähdä miten tämän kanssa käy.

Olo todellakin ON tukala sitten tuolla 35 viikon jälkeen varsinkin, mulla ainakin kun vauva painoi tuossa kylkiluiden alla, siis oli tosi ylhäällä. Närästys oli valtava ja loppuajasta ei voinut kuvitellakaan syövänsä mitään. Mahakin oli OUDON MUOTOINEN, ylhäällä hirvee pallukka ja alamahassa ei mitään :LOL:
Itsellä aika samanlainen tilanne, ja ihmettelinkin tuota kun terkka sanoi että on alhaalla. Tai sitten sattui olemaan silloin eri asennossa on vaihdellut puolia, mutta nyt ainakin tuntuu että alavatsa "roikkuu" tyhjänä sektio arpikin on alkanut taas näkyä. Ja ylävätsa on ihan suhteettoman iso. Voi vaan kuvitella millaista ne viimiset viikot ovat, kun tosiaan nyt jo tuntuu välillä että räjähtää tähän närästämiseen.
 
minulla oli vauva poikkitilassa vkolle 25 ja sit 28 viikolla lääkäri arvioi olevan pt.
vkolla 35 oli rt mutta kun menin synnyttämään lapsi oli pt..
kannattaa pyytää kyllä vielä arvio ihan siihen viimeisille viikoille ettei tule yllätystä niinkuin mulla
 
Tässä itsellekkin kävi niin, että vauva kääntyi viikon 36 aikana raivotarjontaan. Äitipolilla sanoin että ihme on jos pään löydätte alhaalta, ja siellähän se oli. Oli sellaista liikettä ja mylläystä tuntunut, mutta ei osannut enää tunnistaa että kääntyi. Ja nyt on viikkoja 37+5 vauva on laskeutunut, eli sieltä ei toivottvasti enää käännytä :)
 

Yhteistyössä