Vauva on nyt 2kk. Olenko ihan nössö ja säälittävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äityliini"

Vieras
kun en raaski jättää vauvaa muiden hoitoon ja lähteä itsekseni jonnekin? Siis en jotenkin raaski jättää tyttöä isälleen,(joo-o asutaan kaikki saman katon alla) vaikka ihan taatusti pärjäävät. Vanhempani tarjoutuvat usein ottamaan tytön hoitaakseen jos tarvitsemme käydä miehen kanssa asioilla ja pari kertaa ollaan jätettykin tunniksi pariksi.
Mua nyt alko kypsyttää se kun mies just painoi oven kiinni ja lähti kavereineen kalaan..Hän käy pelailemassa palloakin pari kertaa viikossa..Okei,oma on mokani etten vaan lähde,mutta onko se edes oikein että näin pienen vauvan jättää muiden (kuin isänsä) hoitoon? Voinko jättää vanhemmilleni yöksi,parin vkon päästä kavereiden häät..

Meidän vauva on 7kk, enkä vieläkään ole jättänyt kenellekkään hoitoon. Isänsä kanssa toki ovat kaksin olleet, mutta siis kenellekkään "ulkopuoliselle".
Eli et ole nössö ja säälittävä :)

Mulle tuli ihan huono omatunto kun tytön ollessa 2 kk minun oli ''pakko'' käydä marketissa 5 km päässä ostamassa tytölle lisää vaatteita. Mietin ja puntaroin ja ajattelin että'' no kelpaahan ne entisetkin, täällä sitä vaan humputellaan, säästän nämä rahat tytölle''. Lähdin sitten pois tyhjin käsin. :D

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Meillä lapsi pian 8kk ja ei ole ollut hoidossa vielä. Nyt alkaa olla sellainen olo itsellä että jos tässä loppukesän tai alkusyksyn aikana kokeilis jättää isovanhemmilleen vaikka siksi aikaa että me käytäisiin leffassa. Välillä tekis mieli päästä tekeen "aikuisten juttuja" mutta toistaiseksi vaa'assa on painanut enemmän se että ei ole tuntunut hyvältä jättää lasta hoitoon.

Ei noin pientä vielä yöhoitoon, varsinkin jos imetät. Äitiä ja isää noin pieni kaipaa, ei mummoja. Mikä kiire nyt o mihinkään muutenkaan edes mennä? Kyllä kerkiää taas kun lapsi on isompi ja ne tuppaa kasvamaan kamalan nopeasti.

Meijän lapset on 2,6v ja 1v ja kumpikaan ei oo ollu yötä pois kotoo tai muutenkaan kenenkään muun hoidossa yötä, mä oon esikoisen syntymän jälkeen ollu yhden yön puoliks pois (baarissa), kuopus kun synty se oli kolme tuntia ja neiti oli ulkona ja illasta jo kotiin. Mä oon sitä mieltä et ei tarvi olla näin kahjo kun mää et ei jätä edes yli 2v yökylään, mut kyl 2kk vauva on ihan liian pieni jäämään yöks ilman vanhempiaan. Ehtii mennä myöhemminkin ja sinne häihin voi ottaa vauvan mukaan, me oltiin kyllä häissä vaikka esikko vajaa 2v ja kuopus oli ihan vauva eikä mitään ongelmaa

Mulla olisi huomenna ensimmäisen kerran oltava erossa vauvasta n. 5h putkeen. Siis piti ihan mieheltä kysyä, ettenkö muka ole ollut erossa ennen. Ja vauva on nyt 8,5 kk. Että tämmönen tapaus tämä äiti.

Ok. Eli on okei ettei käy ite tuulettumassa,kapungilla shoppailemassa tai kampaajalla..? En mä taida pystyä jättämään vauvaa enää porukoillekaan.Hoitavat tytön kyllä erityisen hyvin,ovat vielä nuoriakin,alle 5-kymppisiä eli jaksavat kyllä. Harmi ne kamujen häätkin,mies bestmanina mutta mä juhlin sitten joskus toiste heidän häitään :)

Ja siis toki vauva on lähdössä häihin mukaan,mietin vaan sitä iltaa sit. Kaikki kaverit kyllä kattoo mua oudosti kun nyhjään vaan vauvan kanssa kotona koko ajan,vaikka monilla lapsia onkin. Morsmaikkukin tais suutahtaa kun en polttareissakaan ollu.. Oon vaan eläny siinä luulossa että äitienkin "pitää" tuulettua joskus että jaksaa vauva-arkea. Noh,eipä mulla ole kiirettä. Mies hoidelkoot juoksentelut munkin puolesta sitten..:kieh:

Sulle TriplaIsä..Varmasti siltä tuntuukin mutta mä olen se muutenkin joka vauvan hoitaa. Tänäänkään mies ei ole edes vaippa vaihtanut ja taisi 5min. jaksaa tytön kanssa seurustella..

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26842195:
Mielestäni tämä on aika törkeä epäluottamuslause miestäsi kohtaan.

No hellantuutelis sitten taas.. Ei ehkä ihan ole kyse etteikö luottaisi että pärjäävät, vaan ei raaski. Ei sillon edes ole kyse siitä kelle lapsen jättää, kun ei lapsesta halua olla erossa olenkaan ellei ole pakko..

No mulla oli kyllä aika samanlaisia ajatuksia tytön ollessa 2kk ikäinen. En hirveästi käynyt missään tai jos kävin oli tyttö mukana. Mutta kyllä mä kävin ihan kampaajalla ja shoppailemassa yksin. Enkä potenut huonoa omaatuntoa :D Ja baarissa tyttöjen kans kävin kun tyttö oli 3kk, jäi isin kans kotiin. Mutta siiis jos olis ollut kaverin häät niin aivan takuulla oltais menty ja tyttö olisi pärjännyt mummun hoivissa sen aikaa. Mutta ei ollut tarvetta laittaa aikasemmin yökylään niin 6kk ikäisenä meni mummulaan yöksi kun lähettiin miehen kans mökille yöksi. Ja siitä eteenpäin on ollut noin 2-3kk välein mummulassa yötä.

Siks just kyselin että saanko mä tuulettua vaikka vauva 2kk..Isä kun tuulettuu enempi kuin hoitaa vauvaa.. Eikä ole töissäkään eli ei tarvi töiden varjolla tuulettumista..

[QUOTE="Äityliini";26842245]Siks just kyselin että saanko mä tuulettua vaikka vauva 2kk..Isä kun tuulettuu enempi kuin hoitaa vauvaa.. Eikä ole töissäkään eli ei tarvi töiden varjolla tuulettumista..[/QUOTE]

Sulla on paska mies ja paskat ystävät. Voi raukkaa. :(

[QUOTE="Äityliini";26842229]Sulle TriplaIsä..Varmasti siltä tuntuukin mutta mä olen se muutenkin joka vauvan hoitaa. Tänäänkään mies ei ole edes vaippa vaihtanut ja taisi 5min. jaksaa tytön kanssa seurustella..[/QUOTE]
No tässä tapauksessa ymmärrän hyvin. Pönttö jätkä :|

Yhteistyössä