Minun ratkaisu oli sama, eli tein lapsen itselleni. En voinut saada lapsia kuin hyvällä onnella ja hoidoilla koeputkihedelmöityksellä. Endometrioosi todella paha ja etenevä. Olin juuri eronnut miehestä, jonka kanssa ei lasta onnistuttu saamaan hoidoista huolimatta. Meni puoli vuotta erosta ja lääkärit kertoivat, että ei ole kauaa aikaa hankkia biologisesti omia lapsia, sellainen on munasarjojen tilanne. En todella jäänyt epäröimään, totta kai punnitsin asioita monelta kantilta, ja jatkoin yksin hoitoja. Sitten tärppäsi ja lääkärin puheet toteutuivat eli raskausaikana munasarjat jouduttiin poistamaan. Lapsi oli todellinen lahja.
Elämäni tärkein ja rakkain asia on nyt 4-vuotias poikani. Miehen mallin antaa maailman paras vaari, eno ja kummisetä. Nyt myös 2 vuotta kestänyt tasapainoinen suhde hyvän miehen kanssa.
Tästä asiasta voisin kirjoittaa romaanin.. mutta jätetään nyt tähän. Se täytyy vielä mainita, ettei munasoluja pystytä vielä nykytekniikalla pakastamaan vaan niistä on "tehtävä" alkioita.. Muutenhan olisin tavallaan saanut lisäaikaa antaakseni lapselle oman isän.
On tullut kauhean jyrkkää kommenttia sinulle, mutta pääasia, että on itse onnellinen ja antaa lapselle hyvän ja tasapainoisen elämän.