Vauva ollut jo yht. 8h tänään rinnalla,olen ihan poikki:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan normaalilta kuulostaa ja helpottanee pian. Voithan kokeilla vaikkapa kantoliinaa, siinä vauva voi imeäja sinä saat kätesi vapaaksi sekä pääset liikkumaan. Ethän muuten käytä rintakumia? Minä käytin ensimmäiset viikot rintakumia imettäessäni ja rinnat eivät saaneet tarpeeksi ärsykettä, joten maidontulo väheni todella huimasti. Jouduin rintapumpun avulla nostamaan maitomäärää niin kauan kunnes vauva oppi imemään ilman rintakumia.

Mies ei ehdi auttamaan, hän on yrittäjä ja tekee nytkin kirjanpitoa. vauva huutaa edelleen, kaikkea ollaan yritetty, tuttia myös, itkee ja itkee ja haluaa vain imeä vaan sieltä ei taida mitään tulla, ei ainakaan heru ollenkaan :( . tuttia koitin tarjota mutta sylkee pois. en meinaa jaksaa olla tolpillani kun viime yönäkään en saanut nukkua

Anna korviketta. Saatte molemmat levättyä. Myös lepo on imettävälle tärkeää, tämä tahtoo joskus unohtua. Jos et ole viime yönäkään nukkunut, niin katkaise ihmeessä kierre ennen kuin menette molemmat yliväsyneeksi. Se korvike ei ole maailman pahin asia. Muistan itse kun imetin, lypsin ja lapsi huusi rinnalla, sit taas imi ja huusi. Olin ihan poikki ja väsymyksestä sekaisin. Annoin korviketta ja nukuttiin molemmat. Ainakin meillä oli tyytyväinen lapsi ja tyytyväinen äiti. Ei se imetys siihen loppunut!

No ensinnäkin siis tuntuuko ne rinnat myös tyhjiltä. Heruminenhan ei vielä kerro sitä, että onko sielä maitoa vai ei. Kuulostat hyvin stresaantuneelta, joka estää herumista jo sinäänsä. Tosin 8h jälkeen luulisin, että ne nyt oikeasti on tyhjät, mutta tuo imuotteen tarkastus on ihan hyvä. Tekeekö imetys kipeää ja onko nännit haavaiset?

Toisekseen, nyt voisit antaa korviketta, jotta saat itse rauhottumaan (jos sitä sitten on) ja rintasi täyttymään taas. Ei se imetys epäonnistu, jos antaa tällasissa tilanteissa korviketta. Sen voi ajatella olevan hätäapu, jotta normaali arjessa pärjää.

Onko sinulla jotakin velvotteita, jotta et pysty siihen, että yksinkertaisesti niin kauan kun vauva tarvitsee rintaa, niin pötköttelet vauvan kanssa. Syöt ja juot lapsi rinnalla. Joko maaten tai istuen. Jos ei ole niitä velvotteita, niin miksi ei onnistuisi tuo vain pötköttely päivisin.
Vastasyntyneiden äideillä on herkempi uni hormonien myötä, jonka takia vauva voi aivan hyvin nukkua sinun rinta suussaan ja samalla itse nukahdat. Ymmärrän ihan hyvin, että se tuntuu siltä, että ei jaksa koko aikaa vauvan kanssa vain olla, mutta tämähän on ihan puhtaasti sinun valintasi. Annatko sen korvikkeen vai yritätkö pidemmällä kaavalla sen imetyksen kanssa.

Ennenkaikkea se täytyy muistaa, että kaikki imetykset ja niiden alut on erinlaisia. Joku joutuu todella taistelemaan sen kanssa, että sen saa käyntiin. Toisella se hoituu paremmin kuin hyvin jo muutaman päivän jälkeen.

SYÖ JA JUO HYVIN
:hug:

Taitaa olla tiheän imun kausi, jolloin olisi kyllä tärkeää antaa vauvan imeä, jotta maitomäärä nousee taas tarvittavalle tasolle. Jos et tosiaan jaksa, niin sitten välillä korviketta, mutta älä paljoa, jottei se häiritse imetystä! Jos kestät nyt päivän tai pari, luultavasti imetys jatkuu taas sujuvasti! Tässä vaiheessa monelta ikävästi loppuu imetys, kun luullaan että maito on loppu ja siirrytään korvikkeeseen... Maito ei voi ihan yhtäkkiä loppua. Eikä vauva olisi 8:aa tuntia imenyt, jos sieltä ei olisi tullut mitään...!

Syö nyt ihmeessä itsekin jotain! Vauva sylissä voi istua myös keittiön pöydän ääressä ja syödä samalla jotain tai pyydät miestä tuomaan sulle ruokaa ja juomista!
Ei ole ihme, että vauva vaan imee ja imee, eikä tule kylläiseksi. Ei sulta voi tulla maitoa, ellet itse syö kunnolla!
Ja voit vallan mainiosti antaa korviketta, että saat vauvan kylläiseksi. Sitten pääset itse syömään ja saat myöhemmin vauvan taas omallakin maidollasi kylläiseksi!

EI LISÄMAITOA tai ap kohta täällä itkee että oma maito loppui kun lapsi ei huoli enää rintaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos kerran tähänkin pääsit näpytteleen, mene nyt tekeen leipää tai jotain ja iso pullo vettä mukaan ja taas vauvan käytettäväksi. Alussa se vaan joillain ON sellasta, mulla oli, itseasiassa kauan, ja jaksoin koska tiesin että kunhan juon ite ym niin maitoa tulee aina vaan enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Varautuneisuutta korvikkeelle...:
Taitaa olla tiheän imun kausi, jolloin olisi kyllä tärkeää antaa vauvan imeä, jotta maitomäärä nousee taas tarvittavalle tasolle. Jos et tosiaan jaksa, niin sitten välillä korviketta, mutta älä paljoa, jottei se häiritse imetystä! Jos kestät nyt päivän tai pari, luultavasti imetys jatkuu taas sujuvasti! Tässä vaiheessa monelta ikävästi loppuu imetys, kun luullaan että maito on loppu ja siirrytään korvikkeeseen... Maito ei voi ihan yhtäkkiä loppua. Eikä vauva olisi 8:aa tuntia imenyt, jos sieltä ei olisi tullut mitään...!

Takuulla vauva voi imeä kahdeksan tuntia, jos on kokoajan nälkäinen, eikä saa itseään täyteen. Ja millä ihmeellä sitä maitoa voi alkaa herumaankaan, jos äiti sinnittelee tuolla tyylillä, ettei itse ehdi syömään? Ei sitä maitoa tyhjästä tule!
Ap, vauvan parhaaksi ja itsesikin; nyt syömään, vauva ei kuole vaikka huutaisi ruokailusi ajan tai saisi korviketta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko sulla korviketta? jos sillon vaan nälkä...

Haloo!!!! Ei korviketta! Maitoa tulee rinnasta sitä enempi mitä enempi vauva imee. Siten se ITSE luonnollisesti säätelee paljonko sitä tarvitsee! Jos lisuketta, alkaa hylkiin tisua ja sit taas ongelma. Tuo on aivan normaalia et kokoajan rinnalla *kokemusta on*
Sit on vaan pakko joko miehen avulla tai sitterin ym avulla vaikka huudon kera mennä tekeen leipää ym itelle ja vesipullo vieressä kokoajan!

Auts - taisimme löytää vastauksen tuohon äsken täällä pyörineeseen kysymykseen, miksi imetykset epäonnistuvat. Vaikka on imetys ihan alussa, opettelu- ja totutteluvaiheessa, niin heti sanotaan korviketta korviketta vaan, kun tulee mutkia. Ymmärrän, että sinulla on rankkaa! Ymmärrän sen hirveän uupumuksen ja epävarmuuden! Mutta jos haluat jatkossakin imettää, yritä kestää nyt vähän aikaa, niin se kyllä siitä tasaantuu! Korvikkeen antaminen nyt olisi niin helppoa, mutta voi sotkea imetyksen, kun rinnat eivät saa tarpeeksi ärsykettä. Aivan, sinusta tuntuu, että kyllä ne ovat saaneet ärsykettä jo vuoden tarpeiksi - mutta joillakin on vähän hitaammin syttyvä maidontuotanto. Lohduttaudu sillä, että ei tämä kauan kestä! Jos saat nyt imetyksen hyvin käyntiin, jatkossa on helppoa!

Anteeksi, jos kuulosti "imetysfanatismilta". Kaikki tämä kannustus sinulle vain siinä tapauksessa, että haluat imettää! (Ymmärsin niin, että halusit)

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:

Haloo!!!! Ei korviketta! Maitoa tulee rinnasta sitä enempi mitä enempi vauva imee. Siten se ITSE luonnollisesti säätelee paljonko sitä tarvitsee! Jos lisuketta, alkaa hylkiin tisua ja sit taas ongelma. Tuo on aivan normaalia et kokoajan rinnalla *kokemusta on*
Sit on vaan pakko joko miehen avulla tai sitterin ym avulla vaikka huudon kera mennä tekeen leipää ym itelle ja vesipullo vieressä kokoajan!

Miten äidin maidontulo voi lisääntyä, jos kokoajan pitää imettää, ettei ehdi edes syömään? Ei kai tarkoitus ole tappaa "lypsävää lehmää" nälkään?
Vauva ei ala hylkimään rintaa yksittäisen korvikkeen saannin seurauksena, mutta nukkuu kylläisenä pitempään, että äiti ehtii syömään, jolloin maidon tulo lisääntyy.
Ennemmin vauva hylkii tyhjää tisua, väsyy imemiseen, kun ei saa tarpeeksi ruokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:

Miten äidin maidontulo voi lisääntyä, jos kokoajan pitää imettää, ettei ehdi edes syömään? Ei kai tarkoitus ole tappaa "lypsävää lehmää" nälkään?
Vauva ei ala hylkimään rintaa yksittäisen korvikkeen saannin seurauksena, mutta nukkuu kylläisenä pitempään, että äiti ehtii syömään, jolloin maidon tulo lisääntyy.
Ennemmin vauva hylkii tyhjää tisua, väsyy imemiseen, kun ei saa tarpeeksi ruokaa!

Ja miten muka ei äiti ehtisi syömään? Ehkä pikemminkin on vasta synnyttäneenä niin sumussa, ettei ole tajunnut. Syödä voi ihan hyvin vauva sylissä, hyvänen aika!

No mutta ihan on totta tuo, että yksi ainoa kerta korviketta ei imetystä pilaa. Jos se saa vauvan vähän nukkumaan, että ehtii itse syödä ja levätä, niin se on vain avuksi. - Kunhan ei siitä lähtien sitten joka vastoinkäymisessä ota pulloa avuksi!!

mulla jo synnärillä olis roikkunut koko ajan tissillä niin päätin jo heti silloin että annan korviketta lisäksi, pitäähän sitä omaa elämääkin olla-vauvasta huolimatta

Alkuperäinen kirjoittaja mommeri:
mulla jo synnärillä olis roikkunut koko ajan tissillä niin päätin jo heti silloin että annan korviketta lisäksi, pitäähän sitä omaa elämääkin olla-vauvasta huolimatta

Ei imetys ole koko ajan sellaista, vain maidon nousun ajan...

Yhteistyössä