Vauva ollut jo yht. 8h tänään rinnalla,olen ihan poikki:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ll

Vieras
en ole ehtinyt syödä juuri mitään, olen ollut pelkästään vauva rinnalla koko hereillä oloajan. vauva on nukahtanut vain 20 min kerrallaan x 2. Eilen oli samanlaista. vauvalla ikää 16vrk. heti kun vauva lopettaa imettämisen ja irroitan otteen rinnasta, niin alkaa hirveä itku. enkä usko että multa tulee edes maitoa enää. en pääse edes suihkuun. onko tämä ihan normaalia?

On normaalia ja muutaman viikon päästä helpottaa! Yritä vielä jaksaa :hug: Se tilailee maitoa ja taitaa olla vaan tissiriippa :D Meikäläisen kuopus oli tuommenen tissittelijä.

no ei todllakaan ole normaalia, alahan antaa vauvallesi korviketta..vaikka rintamaitoa tulisikin, se ei todellakaan ole sinun vauvallesi riittävän vahvaa, jos noin roikkuu rinnalla. tsemppiä ja kauppaan ostamaan tuttelia tms.

Tällästä oli alussa monena iltana alussa meilläkin , tsemppiä! kyllä se vähenee, mutta muista juoda ja syödä itsekin, otat vauvan vaikka jääkaapille mukaan! :hug:

Ja muista juoda PALJON ja syödä hyvin. Oikeesti jotkut vauvat on tuommosia ja saavat silti ihan tarpeeksi maitoa. Jos olet epävarma, niin käy neuvolassa syöttöpunnituksella.

sellastahan se on. Kauhee imemisentarve taitaa olla myös, yritä antaa tuttia välillä. Mun kuopus oli tuollanen, helpotti noin 1kk iässä. Älä lannistu vaikka ei heti osaa/ halua tuttia syödä, sinnikkäästi tarjoot sitä vaan niin oppii jossain vaiheessa.

Tuossa tilanteessa kyllä neuvoisin antamaan korviketta, syöt itse kunnon ruuan, juot, ja annat vauvaa miehellesi, että pääset suihkuun. Sitten kun olet syönyt, juonut ja suihkussa käynyt, niin jatkat imetystä, jos jaksat. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Anna tuttelia. Tai tutti, jos vaan tykkää imeä.

Minä kokeilisin ensin tuttia ja sitten korviketta jos ei auta. Se on tosiasia, että imettävän äidin on saatava riittävästi ruokaa ja juomaa, myös lepoa ja rentoutusta, jotta maito olisi ravitsevaa lapselle.

Ja mikä vielä tärkeämpää kuin rintamaito, se että äiti yleensäkin jaksaa hoitaa vauvaansa ja itseään.

Nimim. imetyksellä itsensä piippuun vetänyt... aikanaan.

anna imetysvaahtoamisen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kävele kauppaan ja osta korviketta. suosittelen, ihan omien hermojen säästämiseksi. jaksava äiti on se parempi äiti, minun mielestäni. voimia! :)

meillä 7vko vauvaa syötetty tänään kai 6x, puolet syötöistä (n.20min) hoitanut lapsen isä ja puolet minä..että että. ;) on käyty suihkussa, tehty hyvää ruokaa ja otettu jopa pienet päiväunetkin. ja olenpa ehtinyt isomman lapsen kanssa pihalle, lukenut kirjaa jne..että että edelleenkin.. :)

Tällasta se oli meiläki aluks välillä,mut sit se tasottu. Vauvalla on siis tiheän imun kausi, eli se tilailee parasta aikaa enemmän maitoa tulevaisuutta varten, jollon ravinnon tarve entisestään kasvaa. Ota rennosti, makaa vaikka yks päivä sängysssä, varaa riittävästi mukavaa lukemista ja pari vesipulloa viereen, niin jo alkaa maidon tulo lisääntyä. Toki jos voimille ottaa, niin kannattaa korviketta antaa. Niin minäki tein alkuun (ja silti täysimetin. :D) eheh. :) Kyllä se siitä tasottuu ihan pian! :) Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Anna tuttelia. Tai tutti, jos vaan tykkää imeä.

Minä kokeilisin ensin tuttia ja sitten korviketta jos ei auta. Se on tosiasia, että imettävän äidin on saatava riittävästi ruokaa ja juomaa, myös lepoa ja rentoutusta, jotta maito olisi ravitsevaa lapselle.

Ja mikä vielä tärkeämpää kuin rintamaito, se että äiti yleensäkin jaksaa hoitaa vauvaansa ja itseään.

Nimim. imetyksellä itsensä piippuun vetänyt... aikanaan.

Ei väliä kummin päin, mutta ruokaa on vauvan saatava, ja se on ihan sama, tuleeko se maito tissistä vai pullosta. Pääasia, että kaveri on tyytväinen.

mä majoittauduin sängylle juomapullon kanssa, ja nukuin ja kattelin telkkaa vauva tissillä. Ei se musta kauheen rankkaa ollut maata pötköttää päivät pitkät. Näin jälkikäteen ajatellen luulen kyllä että imemisentarve oli vaan kauhea, ei niinkään nälkä, tuttia kannattaa kokeilla.

Imetyksen tuen imetyksen peruskurssin käyneenä sanoisin, että kyseessä on jompi kumpi seuraavista tilanteista:

1. Jos vauva on tähän asti imenyt ajallisesti vähemmän ja kasvanut hyvin, kyseessä on ns. tiheän imun kausi, jolla vauva tilaa lisää maitoa. Tässä tapauksessa tilanne helpottuu muutamassa päivässä kun maitomäärä nousee vauvan tilauksen mukaan :).

2. Jos vauva on koko ajan imenyt paljon ja vaikuttaa jatkuvasti tyytymättömältä, mene lähimpään imetystukiryhmään tarkistuttamaan imuote! Jos ote on huono, vauva ei saa rinnassa olevaa maitoa --> rinta luulee, ettei sen tuottamaa maitoa tarvita ja --> entisestään vähentää maidon tuotantoa --> vauva imee entistä enemmän. Ellei lähellä ole imetystukiryhmää, soita imetystukipuhelimeen, puh. 041 528 5582, maanantaisin vastaa klo 14-16 (nettisivu http://www.imetys.fi/itu/puhelin.php). Imetyksen tuen nettisivuja kannattaa muutenkin lueskella, siellä on paljon tietoa ja neuvoja kaikenlaisiin imetyspulmiin.

Muista, että äidinmaito on lapsellesi (korvikkeiden olemassaolosta huolimatta :) todistetusti koostumukseltaan parasta ja lisäksi myös helpointa ja halvinta ravintoa! Oman kokemukseni mukaan imetysongelmien voittaminen myös lisää suuresti äidin itseluottamusta vauvan hoidossa, tämä on asia jonka suhteen ei heti kannata luovuttaa. Tsemppiä!

Jotenkin tosi surullista, että ollaan näin imetysvastaisia. Heti vaan korviketta kehiin. Mutta sellaisiahan nämä nykyäidit on. Eivät tajua vauvan sitovuutta vaan omaa aikaa on saatava.

Antaisin neuvoksi, että syö hyvin, juo, ota vaikka ykkösolutta ja jos pystyt niin makailet vauvan kanssa sängyssä vaikka ilman paitaa. Alussa se vauva tilailee sitä ruokaa.

Taitaa olla tiheän imun kausi menossa, kyllä se myöhemmin helpottaa!
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=165&Itemid=165

Jos isä on kuvioissa niin jospa hän kanniskelisi vauvaa niin että pääset suihkuun ja sen jälkeen menisitte petiin pötköttelemään ja imettäisit makuulta, saisit samalla vähän lepäillä.. Saisko telkkarin tai läppärin kannettua makkariin että voisit katsoa samalla jotain leffaa jos uni ei tule.

Yhteistyössä