vauva nukkuu vain sylissä?

mitä tehdä, iltasin kun yritetään laittaa vauvaa yöunille niin ei nukahda muutakun syliin ja sit kun yrittää laittaa omaan sänkyy niin menee ehkä 10min niin kohtaa herää ja hirvee kitinä. sitte rauhottuu kun ottaa syliin ja taas ku yrittää omaan sänkyyn niin eiku alusta..vauva on nyt 1kk. miten sais vauvan nukkumaan omaan sänkyyn, nälkänen ei ole ja itkukaan ei ole ns. kipuitkua...
 
Tulipeikko harmaana
Kyllä minä noin pikkuista olen pitänyt sylissä aina kun vauva on syliä ja läheisyyttä kaivannut, hänhän on vasta muutaman viikon nähnyt tätä maailmaa... Meillä kuopus on nukahtanut aina vain ja ainoastaan tissille ja nyt hänen ollessaan vajaa 9 kk ollaan alettu "opettaa" pikkuhiljaa nukahtamaan ilman sitä tissiä omaan sänkyyn. Vielä on vaiheessa opettelu, joskus onnistuu, joskus ei :D
 
meillä oli sama homma kun vaavi oli tuossa iässä. meitä varoteltiin et saatte sitte loppuiän hyssytellä ja kanniskella et ei muuten nuku.

neiti on nyt 4 kk ja pyytää ite nukkuun omaan sänkyynsä. aloittaa semmosen krää-itkun ja jää omaan sänkyynsä höpötteleen mobilessa oleville kaloille ja sit nukahtaa itekseen :heart:

tiedän et se on joskus hermoja raastavaa kun mikään ei oo hyvä. mut meillä ainakin päästiin tästä helposti eroon. ensin annettiin vähän huutaa ja sit mentiin antaan tuttia. toki jos ei rauhottunut, niin eihän sitä kauaa raaskinut huudattaa. joskus on tilanteita et neiti on väsynyt ja ei halua nukkua omaan sänkyyn, silloin oon vienyt pihalle ja nukkuu saman tien ku vaunut lähtee liikkeelle.

mutta oon sitä mieltä et ei lasta voi liikaa sylissä pitää...voimia!
 
Opettelua se on vielä kuukauden vanhalla ja sylissä on turvallinen olla. Ehkä ei ole vielä aika yrittää vauvaa omaan petiin, vaan katsoa sitten uudelleen, kun nukahtaminen alkaa sujua ilman jälkiheräilyjä. Nukuttele häntä vaikka telkkarin ääressä, niin itselläsi ei käy aika pitkäksi.

Meillä esikoinen nukahti lähemmäs vuoden vanhaksi tissille tai viereen. Kuopuksen nukuttelin ekat puolivuotta syliin ihan tarkoituksella eri huoneessa kuin esikoisen. Olisivat muuten häirinneet toistensa unille käyntiä. Molempien vauva-aikana ehdin katsoa telkkaria ja videoita valtavat määrät. Joskus luin kirjaa tai ratkoin sudokuja keittiön pöydän ääressä. Vauva oli tyynyn päällä sylissä ja siinä oli helppo tökätä tissikin suuhun tarvittaessa. Kuopus heräsi alussa aina n. 45 minuutin päästä nukahtamisesta kaipailemaan tissiä suuhunsa, joten oli helpointa odotella tunti ennen vauvan viemistä omaan sänkyynsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 21:22 vieras kirjoitti:
mitä tehdä, iltasin kun yritetään laittaa vauvaa yöunille niin ei nukahda muutakun syliin ja sit kun yrittää laittaa omaan sänkyy niin menee ehkä 10min niin kohtaa herää ja hirvee kitinä. sitte rauhottuu kun ottaa syliin ja taas ku yrittää omaan sänkyyn niin eiku alusta..vauva on nyt 1kk.
Entä, jos ensin nukuttaisit vauvan kantoliinaan (saisit kädet vapaiksi), ja vasta, kun hän on syvässä unessa, veisit sänkyyn nukkumaan?
Kaikki vauvat eivät ole heti valmiita nukkumaan yksin omassa sängyssä. Monesti vanhemmat pääsevät helpommalla, kun ainakin ihan pienen vauvan kanssa menevät sieltä, mistä aita on matalin :)
 
Hei!
Olen samaa mieltä, että vauvasi on vielä niin pieni ettei kannata stressata. Meillä on nyt 9kk poika ja nukkumaan meno on aina ollut enemmän tai vähemmän hankalaa.
Alle 2kk iässä poika nukahti lähes yksinomaan syliin. Neuvolassa meitä myös varoiteltiin, että poika saattaa oppia tähän.. Tämän jälkeen "ajauduimme" perhepetiin ja poika nukahti vain minun =tissin viereeni. Kauhuissamme ajattelimme, että mitenköhän tässä käy?! Kun kokeilimme omaan sänkyyn iltaisin laittaa, oli huuto kova.
Sitten 5kk iässä poika yhtäkkiä suostuikin omaan sänkyynsä ja onkin siitä asti siellä nukkunut. Pääsääntöisesti meillä nyt nukutaan melko hyvin, mitä nyt iltaisin seisoskellaan sängyn reunalla n. 1/2h.
Tarkoitukseni oli siis sanoa, että älä stressaa! Itse olen paljonkin stressannut syliin nukahtamisesta, perhepedistä (en ollut sitä suunnitellut...) ja ties mistä. Nyt olen sitä mieltä, että vauvalle ilmeisesti pitää vaan antaa aikaa ja kyllä ne tavat siitä sitten suttaantuvat.
 

Yhteistyössä