vauva nukkuu vain keinussa. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Vauva ollut tosi itkuinen syntymästä saakka ja nukkunut huonosti. kaikki kokeiltu! (lääkäri, erillaiset tipat, oman ruokavalion muutos, vyöhyketerapia jne jne)
Viikko sitten saatiin koliikki keinu ja elämä on helpottunut sen jälkeen huomattavasti. Aijemmin vauvaa ei saanut päivällä nukkumaan juuri yhtään eikä häntä käsistään voinut laskea ilman huutoa. Jouduttiin kanniskelemaan sitä jatkuvasti. Nyt vauva nukahtaa keinuun itsekseen ja nukkuis siinä varmaan useamman tunnin jos vaan antasin siinä hänen olla. Nostan hänet nukahdettuaan vaunuihin ja vauva herää jo joko nostaessa tai hetken päästä. Ei auta hysyttelyt...
Annanko vauvan nukkua siinä vai huudatanko häntä vaunuissa vai kävelenkö hän sylissä ympäri taloa tunti tolkulla!? Asento joka keinussa on (kaukalo) ei liene kovin hyvä vauvalle? Mitä mieltä?

Mikset anna vauvan nukkua keinussa? Luultavasti siinä saa sen selkänojan säädetty aika matalalle.. Näin ainakin meillä oli ja tyttö nukkui pienenä keinussa hyvät unet kun mikään muu ei neitiä saanut nukkumaan =)

Olen ehtinyt lekuriin jo kaksikin kertaa! Eikö ole kamalaa ku äiti vie lastaan lääkäriin kujn näkee että lapsi on kipeä! Ja kokeiltu on kaikki mahdollinen koliikin/vatsavaivaisen hoitoon. Voit ehotta vielä lisää konstekja jos epäilet että jotain on kokeilematta, idiootti!

Olen jostain syystä siinä käsityksessä ettei lasta sais pitää pitkiä aikoja kaukalossa, sitterissä tai muussa vastaavassa... On pahaksi lapsen kehitykselle/kasvulle tai jotain....

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Olen jostain syystä siinä käsityksessä ettei lasta sais pitää pitkiä aikoja kaukalossa, sitterissä tai muussa vastaavassa... On pahaksi lapsen kehitykselle/kasvulle tai jotain....

Njaa. Syli on tietty tärkeää myös, mutta tuon ikäinen liikkuu yhtä paljon kuin viiden kilon perunasäkki. Jos pitää liikkumaan opettelevaa lasta aina vaan kaukalossa, sitterissä tms niin siitä voi ollakin haittaa, näin maalaisjärkisesti ajateltuna. Mä yrittäisin saada mahdollisimman hyvän asennon keinuun ja pitäisin vauvaa siinä, jos hän siinä kerran viihtyy.

no selkä saattaa kasvaa kieroon jos on istuvassa asennossa, ennenkuin lapsi osaa itse istua... sitteri, jonka saa makuuasentoon, ei rasita lapsen selkää, mutta esim kaukalo voi rasittaa..

millainen se keinu on?

Anna nukkua siinä missä nukkuu! Pian se helpottaa ja alkaa nukkumaan muuallakin!

Ja vinkkinä että vie osteopaatille, meillä kaksi koliikkivauvaa joista ensimmäinen huusi 24/7 ja koliikki loppui kuin seinään parin hoitokerran jälkeen.

Riippuu ihan siitä kuinka pysty asento keinussa on ja voiko sitä säätää. Jos on edes puoli makuulla, eikä nuku siinä aina, eli yöllä esin nukkuu muualla niin anna olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Njaa. Syli on tietty tärkeää myös, mutta tuon ikäinen liikkuu yhtä paljon kuin viiden kilon perunasäkki. Jos pitää liikkumaan opettelevaa lasta aina vaan kaukalossa, sitterissä tms niin siitä voi ollakin haittaa, näin maalaisjärkisesti ajateltuna. Mä yrittäisin saada mahdollisimman hyvän asennon keinuun ja pitäisin vauvaa siinä, jos hän siinä kerran viihtyy.

Siis tarkoitin että jos vauva "kasvaa kaukalossa" ni oisko siitä haittaa kasvulle, selkärangalle jne. Ei liikkumaan oppimiseen. Eihän se ole luonnoliinen asento!? Makuuasento kai paras...

Siis tarkoitin että jos vauva "kasvaa kaukalossa" ni oisko siitä haittaa kasvulle, selkärangalle jne. Ei liikkumaan oppimiseen. Eihän se ole luonnoliinen asento!? Makuuasento kai paras...
Riippuu ihan siitä missä asennossa vauvasi keinussa on! Keinuja on erilaisia, jotkut saa makuulle, jotkut on ihan istuma-asennossa...

Ei vauvat kantoliinassa tai sylissäkään suorassa makaa, ja asentoa keinussa voi tosiaan rukata tyynyn, peiton yms avulla paremmaksi.

Lähes samallainen asento ku auton kaukalossa. Yöllä nukkuu vaunuisa tai vieressä. Välillä olen antanut nukastaa keinuun ku en ole enää jaksanu kantaa ja sit nostanut vaunuun...
annanpa vauvelin siinä sitten jatkaa unia. Kyselen lisää neuvolassa kun sen aika tulee.

Saako pelkkää rintamaitoa? Meillä kaupan korvikkeet aiheuttivat aivan järkyttävää huutoa ja loppui kuin seinään, kun älyttiin ostaa apteekista korviketta. Vauva luokiteltiin neuvolassa koliikkivauvaksi ja ykskaks koliikki loppui kuin seinään, kun tosiaan jätettiin ne kaupan korvikkeet ostamatta.

Yhteistyössä