Vauva nipistelee syödessä, pääseekö tuosta tavasta mitenkään eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Vastasyntyneestä lähtien imetyksen aikana vauvalla on pitänyt olla jotain mistä pitää kiinni, usein piti joko mun paidasta tai sormesta tiukasti koko syötön ajan. Nyt kuitenkin tuo on vaihtunut nipistelyyn. Nipistelee kipeesti joko mun käsivartta tai tissiä.. Ei oo kauheen kivan tuntuista :xmas:

Tiedän, että tuo on vaan joku tapa. Tytön vaan pitää saada jotain käsillään tehdä samalla. Mutta aika inhottava tapa silti. Voiko siitä mitenkään päästä eroon? Onko muiden vauvoilla ollu samaa? Tytteli on kuitenkin niin pieni vielä (5kk) ettei tajua jos kiellän, että miksi niin ei sais tehdä. Pitääkö tätä nyt sitten kestää niin kauan aikaa, että tyttö oppii ymmärtämään, että nipistely on kiellettyä vai onko muilla tuo loppunut itsellään?

Mää imetin kylellään ja ainaki juniori nipisteli vattaläskeistä. Meni kyllä itestään ohi, tosin pari kertaa tais vauveli säikkyä kun äippä kiekas.. :ashamed:

Meillä poika tissitellessään hiplas mun kaulakorua ja nipisteli samalla kaulasta.
Nyt imetys jo aikapäiviä sitten loppunut, mut poika aina syliin tullessa hamuaa korua käteen. Ja yöllä kun viekussa nukkuu, niin hakee unissaankin sitä korua.
Kai siinä joku tuttuus on sitten :)

meillä myös tuollainen nipistelijä. Nipistelee syödessään ja nukkumaan käydessä. Päikkäreillä nukkuu vaunuissa joten silloin tuo ei häiritse mutta illalla nukahtaessa bnuo levottomat kädet häiritsee unen saantia.

Ajan kanssahan tuo ohi menee tai sit voit laittaa tumput käteen niin ei satu :)

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Meillä poika tissitellessään hiplas mun kaulakorua ja nipisteli samalla kaulasta.
Nyt imetys jo aikapäiviä sitten loppunut, mut poika aina syliin tullessa hamuaa korua käteen. Ja yöllä kun viekussa nukkuu, niin hakee unissaankin sitä korua.

:heart:

Voi ihana!

Mulla oli kaula täynnä naarmuja ja rinnat mustelmilla kun meidän neiti halusi vähän näpläillä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja satu:
Meillä raapii :O mut oon ruvennu pitää kädestä kiinni tai antanu rätin hiplattavaksi :)

No mäkin oon yrittänyt ottaa tyttöä kädestä kiinni niinkuin vastasyntyneenäkin mutta ei se enää kelpaa, pakko on saada nipistellä :kieh:

Meillä poika piettää sormesta kiinni tai sitten harsosta...Tai sitten just raapii tissiä tai nipistelee...
Toisinaan taas hivelee kädellä toista tissiä tai kattelee ihmeissään omaa kättänsä ku piettää mun kädestä kiinni :)

Alkuperäinen kirjoittaja jes:

Voi ihana!

Mulla oli kaula täynnä naarmuja ja rinnat mustelmilla kun meidän neiti halusi vähän näpläillä. :D

Oih ja voih, pitikin tulla lukemaan tätä ketjua. Alkoi ihan nyyhkityttää, kun ei tiedä saanko enää ikinä kokea tuota. :'(

Voi ihana!

Oih ja voih, pitikin tulla lukemaan tätä ketjua. Alkoi ihan nyyhkityttää, kun ei tiedä saanko enää ikinä kokea tuota. :'(

:hug:

Voi ihana!

Minulla kans on siitä vauva-ajasta ikävä eniten tuota imetystä, se oli ihanaa, kumpa vielä jonain päivänä vauvan saisin <3

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:
Meillä poika piettää sormesta kiinni tai sitten harsosta...Tai sitten just raapii tissiä tai nipistelee...
Toisinaan taas hivelee kädellä toista tissiä tai kattelee ihmeissään omaa kättänsä ku piettää mun kädestä kiinni :)

ku pitääskin vaan kädestä kiinni niinku ennen :D välillä tekis mieli kiljasta ku tyttö yhtäkkiä nappaa kynsillään tissistä kiinni :D

meijän marakatti teki ihan samaa :D! välillä ei kyllä naurattanut, kun neiti viänsi kunnolla nännistä tai ruapi kaulan nuormuille.. mutta se ol vuan niin suloista, kun otti sormesta kiinni tai kaulaketjua näpersi pikkusormillaan :heart:

Yhteistyössä