Vauva kakkaa koko ajan - onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammuli

Vieras
Olen vähän huolissani, kun meidän parikuinen vauva kakkaa jatkuvasti. Joka kerta kun olen vaihtanut vaipat, siellä on enemmän tai vähemmän kakkaa. Vaipanvaihdon yhteydessäkin tulee kakkaa, samoin kylvyssä. Ei suuria määriä, mutta kuitenkin. Kun vaihdan vaipan ja otan uuden vaipan, tässäkin välissä vauvan peppuvako on kakassa.

Onko normaalia? Jos on, niin missä vaiheessa tilanne helpottaa? Eikös jossain vaiheessa pitäisi tulla jo ihan kakattomia päiviäkin?

Vauva on täysimetyksessä.

Kyllä meilläkin imetyksen aikana sai joka vaipanvaihdon yhteydessä käydä kakkapesulla. Meillä tilanne rauhottu kun kiinteitä aloteltiin, nyt pesuja enää max. 2 kertaa päivässä! :whistle:

Kyllähän nuo pikkuvauvat tuppaavat aika kakkakoneita olemaan... yleensä sitten kun alottelee kiinteitä niin tilanne kääntyy päinvastaseksi eikä kakkaa meinaa tulla ollenkaan. Vaikka onhan noita laidasta laitaan...

Mun mielestä kuulostaa vähän oudolta, jos ihan koko ajan on pieni vana valumassa. Ihan kuin sulkijalihaksessa olisi jotain häikkää. Kyllä kysyisin neuvolasta/lääkäriltä.