Vauva kaatui :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojan äiti

Vieras
8kk ikäinen poikani on oppinut nousemaan tukea vasten.. äsken hän kaatui suorilta jaloilta kun päästi irti otteensa olohuoneen pöydästä..kauhean,sydäntäraastavan itkun päästi, varmasti sattui! :`( Minä pelkään että hän saa jonkin aivovamman kun on nyt niin monta kertaa kaatunut, minulla kun ei ole silmiä selässä että kerkiäisin joka kerta ottamaan kiinni. Kannattaako ostaa konttauskypärä, vai onko se sitten liian ylisuojelevaista? Pitäähän lapsen kuitenkin itsekin oppia olemaan varovainen..

ei sun edes kannata ottaa kii. se oppii muuten siihen et kaatua voi, ja joku ihme voima hänet aina koppaa. tuollasii ne vauvat on, ja lisäksi ne on extra-joustavia. harvoin vauva saa itse itseää satutettua pahasti. jokunen mustelma ja jos terävään kaatuu niin verinaarmukin voi tulla, mutta ei pahempaa.

meillä on kaaduttu monet kerrat.
ekan lapsen kohdalla tuntui myös tuolta.
mutta ei lasta voi aina vahtia ja olla kyttimässä.
toisen lapsen kohdalla ei enää niin pahalta tuntunut,kyllä se siitä oppii.

voit tietysti ostaa konttauskypärän.
ekalla lapsella pidin sitä,toisella en kun en tuntenut että sitä tarvisi.

Meillä se kypärä ei päässä pysynyt joten nurkkaan jäi pölyttymään. Kummasti poika silti aina selvisi kaikista kolhuistaan ja oppi ajan mittaan varovaisemmaksi. Kyllä niit muksauksia tulee tuossa vaiheessa ja pikkulapsi on joustava joten yleensä tulee vaan kuhmu ja huuto.

Tiedän että ei voi koko ajan silmällä pitää, enkä edes yritä sitä, koska haluan poikani saavan tutkia rauhassa..tietenkin puutun asiaan jos on jotain mihin voi loukata itsensä. Mutta tuo kaatuilu on jotain niin kamalaa..ei nämä parkettilattiat mitään kovin pehmosia ole :(

Ei sinun tuosta kannata huolissaan olla, kyllä ne kaikki lapset noita kolhuja saa. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Siitä se tasapaino kehittyy hiljalleen. Konttauskypärästä ei juuri hyötyä ole, meillä ainakin molemmat lapset paiskasivat sen itse nurkkaan aina kun yritin päähän pistää...Eli pölyttyy vintissä, kerran kokeiltu molemmille ja inhosivat sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina79:
Ei sinun tuosta kannata huolissaan olla, kyllä ne kaikki lapset noita kolhuja saa. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Siitä se tasapaino kehittyy hiljalleen. Konttauskypärästä ei juuri hyötyä ole, meillä ainakin molemmat lapset paiskasivat sen itse nurkkaan aina kun yritin päähän pistää...Eli pölyttyy vintissä, kerran kokeiltu molemmille ja inhosivat sitä.

olen miettiytkin että ne vaikuttavat vähän kömpelöiltä..ei varmaan tuo meidänkään poju sitä päähänsä halua, kun lakinkin olisi aina pois repimässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olen miettiytkin että ne vaikuttavat vähän kömpelöiltä..ei varmaan tuo meidänkään poju sitä päähänsä halua, kun lakinkin olisi aina pois repimässä :)

meillä esikoisella oli sellanen kypärä jonka sai naruilla leuan alta kiinni eikä saanu kaveri sitä kyllä pois itseltään.

Munkin poika nous 8kk seisomaan kun ei sitä älliä ollut hiventäkään siellä kallossa pitää kiinni jostain ku seisoo ja tietty monta kertaa heitti irti ennenkun älysi että ei onnistu sillä keinoin. Itseasiassa meillä ne pahimmat on sattuneet vasta myöhemmin 1v kun osasi jo kävellä kunnolla ja rymysi yli omien taitojensa. Ei sekään hattua halunnu sen enempää kun kypärääkään.

Jos lapsi on kova kaatuilemaan niin itse hommaisin kypärän. Tiedän tapauksen jossa pää sai lääkärihoitoa vaativan vamman alle vuoden ikäisellä kaatumisen vuoksi. Oma lapsi oli niin varovainen ja oppi kyykistymällä tulemaan alas.

osta vaan konttauskypärä. mekin käytettiin sellaista tällä kakkosella, esikoinen oli niin varovainen, ettei sitä koskaan tarvinnut. suojasi kyllä monelta kolhulta. nyt kun on jo yli vuoden, ei kypärää olla enää muutamaan viikkoon tarvittu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapsi on kova kaatuilemaan niin itse hommaisin kypärän. Tiedän tapauksen jossa pää sai lääkärihoitoa vaativan vamman alle vuoden ikäisellä kaatumisen vuoksi. Oma lapsi oli niin varovainen ja oppi kyykistymällä tulemaan alas.

kyllä munkin poika osaa välillä alas itse tulla, mutta välillä sattuu noita haavereita kun on niin tohkeissaan uudesta jutusta :(

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

meillä esikoisella oli sellanen kypärä jonka sai naruilla leuan alta kiinni eikä saanu kaveri sitä kyllä pois itseltään.

Meillä oli kans, mutta tyttö repi sitä niin paljon, että oli sitten kuristua.

Alkuperäinen kirjoittaja pojan äiti:
8kk ikäinen poikani on oppinut nousemaan tukea vasten.. äsken hän kaatui suorilta jaloilta kun päästi irti otteensa olohuoneen pöydästä..kauhean,sydäntäraastavan itkun päästi, varmasti sattui! :`( Minä pelkään että hän saa jonkin aivovamman kun on nyt niin monta kertaa kaatunut, minulla kun ei ole silmiä selässä että kerkiäisin joka kerta ottamaan kiinni. Kannattaako ostaa konttauskypärä, vai onko se sitten liian ylisuojelevaista? Pitäähän lapsen kuitenkin itsekin oppia olemaan varovainen..

Noh, meillä kaatuu joka päivä... en ole hankkinut kypärää...

Mun poika on kaatunut ja lyönyt päänsä varmaan sata kertaa, mutta mitään vakavia vammoja ei oo tullu... jokunen kuhmu vaan. Vauvat on suunniteltu niin, ettei ne ihan pienestä rikki mene.
Osta konttauskypärä, jos oma mielesi sillä rauhoittuu. Meillä ei käytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei sun edes kannata ottaa kii. se oppii muuten siihen et kaatua voi, ja joku ihme voima hänet aina koppaa. tuollasii ne vauvat on, ja lisäksi ne on extra-joustavia. harvoin vauva saa itse itseää satutettua pahasti. jokunen mustelma ja jos terävään kaatuu niin verinaarmukin voi tulla, mutta ei pahempaa.

Kaikki vauvat eivät ole samanlaisia tai edes yhtä varovaisia liikkuessaan. Tottakai 8kk. ikäinen on kopattava kiinni, kun suorilta jaloiltaan kaatuu selälleen parketille. Päänsähän siinä satuttaa.

Meillä tyttö nousi tukea vasten pystyyn puolivuotispäivänä ja pakko oli laittaa kypärä. Ei todellakaan "järki" siinä vaiheessa riittänyt kiipeilytaitoihin nähden, kaatuili kokoajan. Ja meillä lisäksi laattalattiat olohuone-keittiö-alueella. Hyvin pysyi päässä, kun oli nauhoilla leuan alla kiinni.

Nopeasti oppii miten tullaan alas, meillä oli ekat päivät aivan kamalia, kun vähän väliä kopsahteli. Pääsiäisenä nousi pystyyn ja nyt osaa jo laskeutua nätisti kyykistymällä, tosin käyhän noita kopsahduksia vieläkin aina silloin tällöin, mutta huomattavasti harvemmin kuin aluksi.

Meillä oli sellanen jokasuunnalta säädettävä ja leuan alta napakalla tarralla kiinnitettävä kypärä, silti jätkä sen aina sai pois vaikka kiinnitys oli paikallaan edelleen. Nauhalakitkin se aina kiskoi pois. Toisia nää nauhat jne ei estä...

Uusimmat

Yhteistyössä