Vauva kääntyy suosii toista puolta kääntyessään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai siis ei käänny kuin oikean kylkensä kautta selältä mahalle. Lastenlääkäri kirjoitti Vauva-lehdessä, että vauva ei saisi suosia toista puoltaan. Mutta entä jos suosii? Ei jatkanut aiheesta kuitenkaan. Vauvamme on 8kk, eikä muutenkaan vielä juurikaan muuten kääntyile. Mahalta selälle ei ole mitään yritystä, eikä toisen kyljen kautta vatsallekaan. Ei ryömi, ei konttaa. Meneekö yksilöllisen edistymisen piikkiin vielä? Huoh, kohtahan tuo on lääkärineuvolakin, mutta jos nyt täällä olisi jollain jotain kokemusta, niin olisi kiva kuulla!

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Sen verran että meidän toispuoleinen kyllä ajallaan otti käyttöön molemmat kyljet. Houkutella voi kääntymään molemminpäin.

Ollaan juuri sitä yritettykin, että houkutellaan sen toisenkin puolen kautta kääntymään. Ei mitään vaikutusta, kääntyy vain toisen kyljen kautta. Samoin olen paljon laittanut sille kyljelle makaamaan, mutta ei pysy siinä sekuntia kauempaa. No, ehkäpä se sitten siitä aikanaan tulee. Kiitos vastauksesta!

Meillä vauva alkoi kääntymään paljon pienempänä, mutta kääntyi aluksi vain toista kautta. Ajan kanssa sitten alkoi kääntymään toisenkin kyljen kautta.

Maalaisjärjellä ajatellen olisi normaalia, että jompi kumpi puoli opitaan hieman aiemmin ja sitä on kiva suosia, kunnes oppii toisellakin tavalla. Onhan se näin aikuisellakin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä vauva alkoi kääntymään paljon pienempänä, mutta kääntyi aluksi vain toista kautta. Ajan kanssa sitten alkoi kääntymään toisenkin kyljen kautta.

Maalaisjärjellä ajatellen olisi normaalia, että jompi kumpi puoli opitaan hieman aiemmin ja sitä on kiva suosia, kunnes oppii toisellakin tavalla. Onhan se näin aikuisellakin helposti.

Varmaan se on sitten ihan luonnollista. Jäin vain miettimään tuota lastenlääkärin kommenttia. Niin ja meidän vauva alkoi kääntyä sillä ainoalla tavallaan 3kk sitten.

no aika huolestuttavalta kuulostaa minun mielestäni, meillä kääntyi molemmat tosi pieninä, kohta pitäis jo kontatakkin yms :o Itse olen kävellyt 12kk ikäisenä

kysy ihmeessä lääkäriltä

Alkuperäinen kirjoittaja hfff:
no aika huolestuttavalta kuulostaa minun mielestäni, meillä kääntyi molemmat tosi pieninä, kohta pitäis jo kontatakkin yms :o Itse olen kävellyt 12kk ikäisenä

kysy ihmeessä lääkäriltä

Juu ja minä itse olen kävellyt 9kk iässä ja juossut 10kk iässä : ) En minä vielä siitä konttaamisesta huolehdi. Jäin vaan tosiaan miettimään tuota toisen puolen suosimista, mutta eiköhän se tosiaan sieltä sitten aikanaan tule.

Yhteistyössä