Vauva jolle ei tahdo tutti kelvata, huoliiko missään vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Vauva on nyt 4 viikkoa vanha ja on saanut tutin jo laitoksella ja aika huonosti se kelpaa, tissi vaan rauhoittaa. Tutin välillä ottaa, mutta sylkee sen herkästi pois ja nyt mietinkin, että tottuuko tuo missään vaiheessa tuttiin vai tuleeko aina olemaan tissitakiainen.

Esikoinen aikanaan söi peukkua laitoksella ja kotona otettiin heti tutti käyttöön ja tutti kelpasi tosi hyvin.

Meillä ei huolinut enkä sitten tyrkyttänytkään, helpommalla pääsi yöt kun se tutti ei ollut tippuilemassa suusta eikä myöskään mitään vieroituksia tarvinnut harrastaa..että älä turhaan tyrkytä. Hän ei kyl huolinut pulloakaan ennen kuin sai itse käsiinsä pöydältä kaksosveljen pullot, sit kelpas pullo ja ´helpotti huomattavasti. Toki opetin nokkamukin jo puolivuotiaana niin saatoin ite olla kotoa pois pitempäänkin kuin syötönvälin.

Minä olen kyllä ihan tyytyväinen että poikani ei halunnut tuttia koskaan.. En kyllä tyrkyttänytkään ensimmäisen kuukauden jälkeen. Ei ole siitä tarvinnut myöhemmin tapella eikä ole hampaat kärsineet joita alkoi pukkaamaan jo 4kk iässä.

Meillä alkoi kelvata 7 kk:n iässä, kun älysin ensin kastaa tuttia pari kertaa päärynäsoseeseen... Tutti ei edelleenkään ole ylin ystävä, mutta on tuonut sen älyttömän helpotuksen, että öisin vauva ei tarvitse tunnin välein tissiä vaan rauhoittuu tutilla.

Meillä ei myöskään tytölle kelvannut alkuun tutti laisinkaan, mutta n. 2-3 kk:n iässä alkoi tuttikin kelvata.. joten hyvin voi vielä jossain vaiheessa teidänkin vauvalle tutti maistua:)

Meillä toinen ei huolinut tuttia missään vaiheessa, ei vaikka yritettiinkin. Todettiin sitten, että turha alkaa säätämään, kun ei se tutti mikään pakollinen vauvavarustelu ole. Toisen muksun kanssa kävi niin, että alkoi imemään peukkua ja sitten olikin pakko totuttaa tuttiin. Onneksi tottui, koska ajatuskin peukalosta vierottamiseen on aikas epätoivoista...

[QUOTE="heips";22616186]Miks haluat tyrkyttää tuttia? Helpommalla pääset kun ei tartte tutista vierottaa. Mä en edes ikinä tarjonnu :)[/QUOTE]

Siksi että olisi joskus helpompi rauhoittaa lapsi tutilla, tällä hetkellä tahtoo olla vaan niin että rauhoittuu tissillä.

Tää meidän kolmonen ei huolinut aluksi millään, vaik ois ollut niin tarpeeseen silloin! Vasta 6kk. iässä sitten kelpas. Syö tuttia ainoastaan kun menee nukkumaan.

Ei meillä tyttö huolinut tuttia, mutta ei myöskään ikinä ollut mikään tissitakiainen... Pelkäsin juuri tuota huvituttina oloa, mutta eipä onneksi tarvinut olla.

No ei kai sitä tartte ihan vielä pelätä jos vauva vasta 4 viikkoa :) Tuolloin munkin tyttö oli koko ajan rinnalla mutta aika nopeesti helpotti sitten. Muista vaan syöttää kunnolla joka kerta ni ei oo nälissään! (mä tein itse sen virheen alussa että imetin vain yhden tissin kerralla ja laitoin sitten päikkäreille ja tietenkin nälkä tuli nopeesti)