vauva jätettynä autoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maajo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maajo

Jäsen
15.02.2009
120
0
16
näin eilen kaupan pihalla kun autoon oli jätetty pieni vauva nukkumaan yksin, aurinko paistoi suoraan autoon ja vauvvalla näytti olevan melko paksu puku päällä,lämmintä oli varmasti ainakin 20, miksi joku jättää vauvansa autoon varsinkin suoraan auringon valoon?? en tiedä kuinka kauan oli autossa yksin ollut,mut hurjalta näytti...

en osannu tommosta edes ajatella, sitten kun tulin kaupasta nii auto oli lähtenyt, autossa oli myös isomman lapsen penkki, eli olisiko vanhemmat jotenkin kieroutuneella tavalla aatelleet että parempi antaa pienen nukkua rauhassa ja ottaneet isomman mukaan...

Kannattas hetki ootella ja jos vanhempia ei näy niin soittakaa pliis aina hätänumeroon! Jos vauva on siellä yksin muutamia minuutteja kauemmin niin ei normaalia (en jättäs ite ollenkaan) sillä vaikka mitä voi tapahtua! Soittakaa hätänumeroon ja varjelkaa näitä lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja Nannu:
Kannattas hetki ootella ja jos vanhempia ei näy niin soittakaa pliis aina hätänumeroon! Jos vauva on siellä yksin muutamia minuutteja kauemmin niin ei normaalia (en jättäs ite ollenkaan) sillä vaikka mitä voi tapahtua! Soittakaa hätänumeroon ja varjelkaa näitä lapsia!

mitä ihmettä sossu kerkiää tekeen jos äiti/isi käy kaupassa hakeen maitopurkin?
lentää luudalla paikalle minuutissa?

enhän mä tiiäkkää kuinka kauan se auto siinä oli ollut,mutta ite en jättäis vauvaa yksin autoon auringon paisteeseen, oulun läänissä oli kyllä eilen melko lämmin,aurinkopaisto pilvettömältä taivaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
No kyl tääl oli vaa ainaki +20 auringos..

No ei ollut missään ainakaan ilmatieteen laitoksen mukaan. Oulussakaan ei eilen päästy lähellekään 15 astetta...

Mutta asiasta avaimenperään, jos minä esim. kävisin autoillessa heittämässä vaikka kirjat kirjastoon (missä menisi max. 2-3min), niin en todellakaan herättäisi nukkuvaa vauvaa autossa! Yhtä hyvin mä voisin olla täällä teidän arvosteltavana!
Joten turha välttämättä pillastua, asiat ei ole aina sitä, miltä ne ulkopuolisin silmin näyttävät...

Jos lapsi nukkuu, käyn palauttamassa leffat ilman lapsen mukaan ottamista. Vie max. minuutin. Ja jos lapsi nukkuu, niin haen ensin kärryt auton luo ja nosta sitten nukkuvan lapsen siihen turvakaukaloon jatkamaan uniaan. Kaikki ei oo aina, miltä näyttää. Mutta on hyvä puuttua, kun näkee lapsien väärinkohtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja tsih:
Alkuperäinen kirjoittaja Nannu:

mitä ihmettä sossu kerkiää tekeen jos äiti/isi käy kaupassa hakeen maitopurkin?
lentää luudalla paikalle minuutissa?

Totta helvtissä

EIKÖS SITÄ OLE TAVALLAAN AIKA TURHAA ENÄÄN NYT MIETTIÄ..KUN ET VOI ENÄÄN TEHDÄ ASIALLE MITÄÄN... TURHAA VARMAAN SANOA NYT ETTÄ OLISIT IHMEESSÄ JÄÄNYT SEURAAMAAN TILANNETTA.. totta on se että itse olisin varmasti jäänyt seuraamaan tuleeko vanhemmat pian ja jos ei olisin soittanut.. itse en jätä hetkeksikään..

Eräs kaveri oli juuri ostamassa kaupasta pari purkkia maitoa ja jätti lapset siksi aikaa autoon lähikaupan parkkipaikalle ja sai kaupan kassalla kuulla olevansa lähes psykopaatti. Toinen asiakas siis haukkui täysin vieraan ihmisen, kun oli nähnyt tämän jättävän lapset minuutiksi autoon.

Itseäni hämmästyttää, että jos siellä oli eilen tosiaan niin kuuma ja että ihan minuutin aikana jo on medihelikin kutsuttava, niin miten sitä kesällä voi kulkea autolla mihinkään. Onhan siellä autossa yhtä kuuma silloinkin, kun se liikkuu ja äiti ja isä istuvat myös autossa.

Enkä nyt tarkoita sitä, että minusta pitäisi jättää sinne autoon kauppareissun ajaksi vaan tarkoitan nyt sitä, että ehkä sinne silti ei ihan sossua kannata paikalle soittaa ensimmäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Kyllä mä jätän autoon nukkumaan jos olen poissa vain hetken. Kivittäkää te täydelliset äidit.

Kyllä mäkin oon jättänyt. En kyllä ihan pientä vauvaa, kun mun mielestä lapsia oli niin kätevä siinä kaukalossa nostaa. Mutta turvaistuimessa nukkuvia kyllä. Mutta en suoraan auringonpaisteeseen.

En jätä autoon lasta joka ei osaa vielä itse sieltä poistua hätätilanteessa. Eli aika vanha saa lapsi olla jonka voi yksin jättää.... ;) Tällä viikolla pyysin vanhempaa tyttöä mukaan autoon istumaan kun nuorin nukahti autoon kesken kauppareissun ja hain pojan samalla tarhasta. Vanhempi tyttö on 11 ja osaa varmaan hätätilanteessa joko pyytää apua tai ottaa pikkusiskon ulos autosta..... En jätä autoon edes vaikka vain käväisisin jossain pikapikaa.... Ja joo olen hysteerinen tässä auto asiassa. Puolitutulla kuoli nimittäin 2vee autoon kun auto syttyi palamaan äidin käväistessä kiskalla.... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja nih!:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö-nen:
No kyl tääl oli vaa ainaki +20 auringos..

No ei ollut missään ainakaan ilmatieteen laitoksen mukaan. Oulussakaan ei eilen päästy lähellekään 15 astetta...

Mutta asiasta avaimenperään, jos minä esim. kävisin autoillessa heittämässä vaikka kirjat kirjastoon (missä menisi max. 2-3min), niin en todellakaan herättäisi nukkuvaa vauvaa autossa! Yhtä hyvin mä voisin olla täällä teidän arvosteltavana!
Joten turha välttämättä pillastua, asiat ei ole aina sitä, miltä ne ulkopuolisin silmin näyttävät...

Eipä näyttän ilmatieteenlaitoksen mukaa et oiska +20, mut mittari näytti ton verran kun sitä katsoin päivällä. -.-

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
En jätä autoon lasta joka ei osaa vielä itse sieltä poistua hätätilanteessa. Eli aika vanha saa lapsi olla jonka voi yksin jättää.... ;) Tällä viikolla pyysin vanhempaa tyttöä mukaan autoon istumaan kun nuorin nukahti autoon kesken kauppareissun ja hain pojan samalla tarhasta. Vanhempi tyttö on 11 ja osaa varmaan hätätilanteessa joko pyytää apua tai ottaa pikkusiskon ulos autosta..... En jätä autoon edes vaikka vain käväisisin jossain pikapikaa.... Ja joo olen hysteerinen tässä auto asiassa. Puolitutulla kuoli nimittäin 2vee autoon kun auto syttyi palamaan äidin käväistessä kiskalla.... :'(

En kyllä itsekään jättäisi lasta edes 1min autoon yksin. En sitten etenkään kesällä. :/

Yhteistyössä