vauva ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva

Vieras
Oon lukenut että ois hyvä odottaa se vuosi synnytyksestä ennenkun yrittää uutta raskautta, mitä olette mieltä? Meillä 7kk ikäinen vauva ja ollaan mietitty että kolmas lapsi suht pienellä ikäerolla ois kiva. Toisaalta varmaan kannattais odottaa sinne asti että vauva on vuoden koska haluaisin imettää vuoden vanhaksi.

No, meillä ei kyllä vuotta ooteltu. Esikko oli 10kk kun aloin odottaa kakkosesta. No kakkonen oli kyllä 2pv vajaa vuoden kun tein positiivisen testin kolmosesta ja kolmonen oli 6kk kun testi oli plussaa nelosesta. Uusi raskaushan ei välttämättä ole aina este edellisen imetykselle. Oma olo on musta se paras mittari sille koska kannattaa uudelleen raskautua.

Ohan se kai suotavaa, et odottaa sen vuoden, että keho palautuu ja silleen...Toisaalta, paljon on perheitä joissa lapset syntyy niin et jää vuoden verran ikäeroo, eli toinen vauva on saanut alkunsa hyvinkin äkkiä heti synnytyksen jälkeen, silti kaikki menee hyvin...

Siitä voi kai vetää johtopäätöksen, et kai sitä voi tehdä niinkun itestä parhaalta tuntuu, eikä se raskaus välttämättä heti ala, jos nyt alkaa yrittämään!

Meillä on ekan ja tokan ikäero 1v2kk. En kyllä imettänyt ensimmäistä, kun alusta yritettiin muutama viikko. Haluttiin heti perään toinen ja aika pian ekan synnytyksen jälkeen tärppäsi. Esikko oli puolen vuoden, kun toisesta plussasin :D
Tämä meneillään oleva raskaus alkoi, kun kuopus oli 10kk.. Ikäeroa tulee noin 1v7kk.

meillä lapsilla on vuoden ikäero, eikä mitää ongelmia ollu tokan raskausaikana eikä synnytyksessä( tosin nopee synnytys oli), eikä nykyäänkää oo mitää eroo..en ainakaa huomannu

Meillä kakkonen oli 9kk kun kolmas ilmotti tulostaan =) Nyt oon miettiny että olis varmaan pitäny oottaa vähän kauemmin... Kakkonen on supermustis ja täystuho nykyään, vauvana oli niiiin helppo :xmas:

Mullakaan ei oo vielä menkat alkanu ja tähän mennessä ollaankin käytetty kumia. Se imetys ehkä kaikista eniten mietityttää koska tosiaan haluisin sinne vuoden ikään imettää ja myös se pahoinvointi pelottaa et kuin jaksan.

Alkuperäinen kirjoittaja tärkeysjärjestys:
Sulle on ilmeisesti imettäminen tärkeämpää kuin toinen lapsi? Siitä tapauksessa en suosittele, että raskaudut.

Tottakai imettäminen on tärkeää. Haluaisin ehdottomasti imettää sinne vuoden ikään asti, vauva syö vielä myös yöllä että ei ihan niin helppoa varmaan yhtäkkiä imettämisen lopettaminen. Yksi jo kirjoittikin että imetti vaikka oli raskaana ja kiinnostaa onkohan muita. Toisaalta eipä tässä nyt montaa kuukautta ole kun tyttö täyttää vuoden. Mies vaan on alkanu puhumaan että ois kiva se kolmas lapsi aika perään kun ensimmäisellä ja toisella on monen vuoden ikäero.

Meillä tulee keskimmäiselle ja kuopukselle n. 1v3kk ikäeroa. Että ei ihan menny kyllä vuotta välissä :saint:

Ihan jees tää on mennyt. Selkä mulla reistaa urakalla, nyt rv 27+2, mutta tuskin sillä nyt niin kovin on tekemistä sen nopean uudelleen raskautumisen kanssa.
Muuten ei ole ollut mitään ongelmaa.

Mikäs siinä jos jaksaa. Meillä tulee ikäeroa 2 vuotta ja olen tyytyväinen ettei vähempää. On niin vilkas lapsi tuo eka ja nyt alkaa ehkä vähäsen järkevöitymään. Ja mulla oli kyllä kiireisen sektionkin vuoksi suositus pitää pari vuotta taukoa.

Yhteistyössä