Vauva ja töihinlähtö, mielipiteitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hups

Vieras
Mieheni olisi pitämässä isäkuukautta. Sitten kun siis äippälomani on loppu. Itse menisin siksi aikaa töihin. En raaski olla töissä itse sitä 8h aikaa silloin, vaan ajattelin 4-5h kun se työpaikalleni on mahdollista. Onko teillä millaisia kokemuksia omasta töihinlähdöstänne, kun vauva on noin vuoden tai alle. Missä vaiheessa vauva on eniten äitiriippuvainen ollut, miten vauva on "ottanut" äitin töihin lähdön. Missä vauva on ollut, hoidossa (pk vai pph) vai onko esim. isä hoitanut kotona? Mietin vaan että on se alle vuoden ikäinen niin pieni olemaan erossa äitistä.

Kiva kun kuulee välillä ihan asiallista keskustelua aiheesta :hug: Mulla on ihan p**a olo, kun on MENTÄVÄ töihin kun vauva on vasta 9,5kk. Mulle on tosi vaikea paikka pistää pieni pph:lle, vaikka toisaalta töihin on mukava taas palata.

esikoinen oli 7kk kun meni päiväkotiin. Nyt kolmas 11kk ja imetän vielä ja huomenna työhönottohaastattelu. Työt alkaisi joulukuussa. Imetys pitäisi saada loppumaan, mutta miten. Öisinkin sy vielä useasti :ashamed:

Menen töihin kun vauva on melkein 10 kk ja isä pitää silloin isäkuukauden. En hetkeäkään ole miettinyt, etteikö vauva pärjäisi isän ja isosiskon kanssa, mutta sitten kuukauden päästä on mentävä tarhaan. Sitä olen nyt vähän mietiskellyt... :'( Tosin toiveissa on, että pääsee isosiskon kanssa samaan (sisarus)ryhmään, joten tarhaan meno saattaa olla aavistuksen helpompaa kuin jos ihan yksin pitäisi aloittaa.

Imetystä en aio lopettaa töihinmenon takia. Nyt imetän n. 4-5 kertaa päivän aikana ja 0-1 kertaa yössä. Toivottavasti imetys jatkuisi edes aamuin illoin vielä töihinmenon jälkeenkin. :heart:

Yhteistyössä