vauva ja televisio

  • Viestiketjun aloittaja muumimammaaa
  • Ensimmäinen viesti
muumimammaaa
meillä telkku usein päällä ja vauva jo pari kuukautisesta kattelee innokkaasti. Päätä pakko kääntää telkun suuntaan.
No onkos tästä haittaa vauvalle ja teidän muiden vauvat ei varmaan saa kattoa telkkua, vai?
 
Mulle terkkari sano neuvolassa ,että; vauvaa ei saa nukuttaa huoneessa jossa on televisio päällä ja hereillä vauva saisi olla samas huonees telkun kans noin 2tuntia päivässä.... Meillä ei oo telkkaria makkaris joten se nukkumis homma ei oo ongelma, mut päivisin vauva on kyl hereil ollessaan useimmiten olkkarissa ja siel on yleensä silloin tv päällä..eli noin 5tuntia päiväs...KAUHEETA tai sitten ei.....
 
koska televisiokuva välkkyy ja värähtelee ja vaikka mitä.. ja vaikka vauvan silmät ovat kiinni silmät aistivat/näkevät välähdykset ym. haitallista vauvan aivoille ja unen laadulle.. jotain semmosta en muista tarkalleen ,mut kysy vaik omalta terkkariltas...
multa on otettu aivosähkökäyrä(eeg) ja siinä just ollaan silmät kiinni ja sit väläytellään valoa ja käyrä näyttää miten aivot reakoivat välähdyksiin...et uskon kyl et terkkarin puheis on järkee!!!!
toivottavasti ymmärsit jotain ,mut suosittelen et kysyt joltain asiantuntijalta!!!!!!!!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sande1982:
"Vauva ei saisi nukuttaa huoneessa jossa on telkkari päällä"
Miksi ei?
varmaan siksi että äänet vaihtelee ja häiritsee unta - voi pelästyttää jos siellä tapellaan tau kiljutaan jne.
Meillä pienennetään kyllä telkku jos vauva esim. nukkuu sylissä olkkarissa, mutta muuten tykkää kattella kovasti (väkivalta, esim. pako-sarjaa en anna katsoa)...muuten saa seurata.
 
vieras
Meijän vauva tykkää kattoa juniorilta Hoplaa....lempiohjelma puolivuotiaalla ja aina kun salkkarit alkaa niin pää kyllä kääntyy vaikka ympäri,tykkää vissiin siitä tunnarista
 
MEillä ei ole telkkaria ollenkaan oleskeluhuoneissamme, on erikseen huone telkan katselulle. VAuva ei ole vielä katsonut telkkaria ollenkaan, koska isommat menee telkkahuoneeseen lastenohjelmia katsomaan.

En muuten ymmärrä, miksi ihmisillä on telkkari koko ajan päällä? Miksi se muuten on, voisko joku kertoo kellä se on viisikin tuntia päällä? :)
 
Buubs
On meilläkin katsonut telkkaria ja ollut samassa huoneessa TV:n kanssa ja jopa nukutettukin TV:n ollessa päällä... Itsekin joskus kauhuissani ajattelen, että olenko tehnyt nyt hallaa lapselleni... Neuvolantäti kyllä sanoi, että huolehdin turhaan. Hän oli ottanut selvää oikein säteilyturvakeskuksesta, että tuleeko jotain haittaa lapselle yms. Ei kuulemma tuu. Ne äänet sitten kyllä eri juttu, mutta pyrinkin pitämään TV:n hiljasella tai äänettömällä, jos vauva on paikalla.
 
Hanski
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
MEillä ei ole telkkaria ollenkaan oleskeluhuoneissamme, on erikseen huone telkan katselulle. VAuva ei ole vielä katsonut telkkaria ollenkaan, koska isommat menee telkkahuoneeseen lastenohjelmia katsomaan.

En muuten ymmärrä, miksi ihmisillä on telkkari koko ajan päällä? Miksi se muuten on, voisko joku kertoo kellä se on viisikin tuntia päällä? :)
No minä ainakin kaipaan "elämisen ääniä", kun olen vauvan kanssa kaksin kotona. Siksi TV on usein päällä. Olisihan se hyvä, jos olisi iso asunto, jossa olsi ihan oma huoneensa TV:n katseluun... Meillä kun on kaikki toiminnot tässä samassa tilassa (paitsi makkari erikseen), niin hankala rajoittaa vauavn TV:n katselua tai olemista samassa tilassa, jos joku muu katsoo TV:tä...
 
Meilläkin vauva on koko hereilläoloaikansa olohuoneessa(paitsi syöttöajat keittiössä), mutta ei meillä televisio ole päällä kuin ehkä 1,5 tuntia vauvan hereilläoloaikana, eikä vauva sitä oikeastaan edes näe, koska leikkii lattialla niin kaukana telkasta(siinä on edessä myös pöytä). joskus on kyllä sylissäkin kun katsotaan telkkaa, muuta harvemmin. olen itsekin aina ajatellut, ettei ole lapselle kovin terveellistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
MEillä ei ole telkkaria ollenkaan oleskeluhuoneissamme, on erikseen huone telkan katselulle. VAuva ei ole vielä katsonut telkkaria ollenkaan, koska isommat menee telkkahuoneeseen lastenohjelmia katsomaan.

En muuten ymmärrä, miksi ihmisillä on telkkari koko ajan päällä? Miksi se muuten on, voisko joku kertoo kellä se on viisikin tuntia päällä? :)
meillä se voi olla aamusta iltaan, seuraan "sivukorvalla" ja jos mielenkiintoista - jään katsomaan. Eli voi olla päällä klo. 9.00 - 24.00, kamalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
MEillä ei ole telkkaria ollenkaan oleskeluhuoneissamme, on erikseen huone telkan katselulle. VAuva ei ole vielä katsonut telkkaria ollenkaan, koska isommat menee telkkahuoneeseen lastenohjelmia katsomaan.

En muuten ymmärrä, miksi ihmisillä on telkkari koko ajan päällä? Miksi se muuten on, voisko joku kertoo kellä se on viisikin tuntia päällä? :)
No minä ainakin kaipaan "elämisen ääniä", kun olen vauvan kanssa kaksin kotona. Siksi TV on usein päällä. Olisihan se hyvä, jos olisi iso asunto, jossa olsi ihan oma huoneensa TV:n katseluun... Meillä kun on kaikki toiminnot tässä samassa tilassa (paitsi makkari erikseen), niin hankala rajoittaa vauavn TV:n katselua tai olemista samassa tilassa, jos joku muu katsoo TV:tä...
ok, tiedän tuon tunteen, mulla on usein radio sen takia päällä. Että kuulus muutakin kuin kiljuntaa, tappelua ja vauvan itkua. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
MEillä ei ole telkkaria ollenkaan oleskeluhuoneissamme, on erikseen huone telkan katselulle. VAuva ei ole vielä katsonut telkkaria ollenkaan, koska isommat menee telkkahuoneeseen lastenohjelmia katsomaan.

En muuten ymmärrä, miksi ihmisillä on telkkari koko ajan päällä? Miksi se muuten on, voisko joku kertoo kellä se on viisikin tuntia päällä? :)
meillä se voi olla aamusta iltaan, seuraan "sivukorvalla" ja jos mielenkiintoista - jään katsomaan. Eli voi olla päällä klo. 9.00 - 24.00, kamalaa.
Mikä siinä on niin kamalaa? :D
 
Kyllä meillä vauva on ollut pako-sarjan ajan olohuoneessa ja tuskinpa tuo kauheesti on painajaisia nähnyt :LOL: Minä en televisiosta jaksa stressata. Ja neuvolatätejäkin on joka lähtöön...Toiset kokeneita ja toiset vähemmän kokeneita.
 

Yhteistyössä